יפעת בקרת פרסום מסכמת את 2007 - שטראוס המפרסמת הגדולה ביותר
יפעת בקרת פרסום מפרסמת את סיכומי שנת 2007 בענף הפרסום. הנתונים שנחשפו בכנס השיווק והמדיה של איגוד המפרסמים ל-2008 מחולקים לקטגוריות של פרסום OFF-LINE ו- ON LINE.
המפרסמים שהכניסו את היד עמוק לכיס
קבוצת שטראוס עלית היא המפרסמת המובילה לשנת 2007. היא מובילה את טבלת הפרסום ב- OFF LINE עם הוצאה שנתית מוערכת לפרסום של כ- 20.5 מליון דולר, ועם גידול של כ- 10% ביחס להוצאה לפרסום בשנת 2006.
במקום השני בטבלה ממוקמת פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה מוערכת לפרסום של 18 מיליון דולר וגידול של 16% בהוצאה לפרסום. במקום השלישי ממוקמות חברות הסלולאר פלאפון ופרטנר עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 17 מליון דולר כל אחת.
נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הגידול הבולט ביותר באחוזים בהוצאה לפרסום נרשם השנה ליוניליוור שכמעט והכפילה את תקציב הפרסום שלה, לאחר שנת פרסום עם ווליום פרסומי נמוך ב- 2006.
המפרסמים המובילים בבאנרים באינטרנט לשנת 2007
סלקום היא המפרסמת הגדולה ביותר בבאנרים באינטרנט עם הוצאה ריאלית של כ- 3.5 מליון דולר. סלקום בלטה באמצעות מקאן דיגיטל עם פרסום דרושים חינני תחת הכותרת: "נחש מה יש למנכ"ל סלקום להציע לך".
במקום השני בדירוג באנרים ממוקמת קבוצת כלל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 3 מליון דולר. קבוצת כלל מפרסמת באמצעות d-say את בית ההשקעות שלה, באמצעות euro4d את אילנות בטוחה, באמצעות ארק אינטראקטיב את כלל ביטוח פנסיה ובאמצעות וובסנס את תעודות הסל. כשליש מתקציב הפרסום של כלל מוטה לאינטרנט!
פרטנר אורנג' סוגרת את השלישייה המובילה בבאנרים עם הוצאה לפרסום של כ- 2.5 מליון דולר עם פרסום לobox life tv באמצעות R&Y וorange day באמצעות נקסט אין. פרטנר השקיעה השנה כ- 13% מתקציב הפרסום שלה באינטרנט.
הקטגוריות המובילות בפרסום לשנת 2007 OFFLINE
קטגוריית רשתות השיווק מובילה גם השנה את טבלת הקטגוריות המושקעות בפרסום ב- offline. אולם השנה נרשמה ירידה של כ- 9% בהיקפי הפרסום, לכ- 58.5 מליון דולר במחירים מוערכים. יש לזכור כי שנת 2006 הייתה שנת שיא בהוצאה לפרסום של הקטגוריה, הרבה בגלל השקת המותגים החדשים של קבוצת שופרסל, כדוגמת שופרסל ביג.
קטגוריית התקשורת הסלולרית ממוקמת גם השנה במקום השני, אולם עם גידול של 10% בהוצאות הפרסום, לא מעט בגלל הליך ניידות המספרים שגרם לחודש דצמבר 2007 להירשם כחודש שיא בהוצאה לפרסום בקטגוריה.
קטגוריית הרכב הפרטי ממוקמת במקום השלישי גם השנה, אולם ללא גידול מיוחד בהוצאה לפרסום. המותגים שבלטו בפרסום היו מאזדה באמצעות באומן בר ריבנאי, שברולט באמצעות גלר נסיס ודובצקי זקס אוברוצקי ויונדאי באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
קטגוריית הביגוד ממוקמת השנה במקום הרביעי, עם גידול של כ- 30% בהוצאה לפרסום, והוצאה מוערכת לפרסום של כ- 27 מליון דולר.
נתי יעקבי: "קטגוריית הביגוד אינה בולטת בפרסום באינטרנט כפי שהיא דומיננטית ב- OFFLINE, ובדירוג הבאנרים היא ממוקמת רק במקום ה- 26.
הקטגוריות המובילות בפרסום 2007 - באנרים באינטרנט
קטגוריית התקשורת הסלולארית מובילה השנה באופן מובהק באינטרנט, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ- 8.5 מליון דולר. יש לציין כי החלק היחסי של ההוצאות לפרסום של הקטגוריה באינטרנט, מגיע לכ- 13% מסך כל תקציב הפרסום שלהם.
במקום השני ממוקמות קטגוריית הקרנות וקטגוריית המכללות עם הוצאה לפרסום של כ- 5 מליון דולר כל אחת. שתי קטגוריות אלו מוטות אינטרנט, שכן למדיה זו זיקה גבוהה לקהל היעד שלהם. האינטרנט מהווה כ- 26% מסך כל ההוצאה לפרסום של הקרנות, וכ- 35% מסך כל תקציב הפרסום של המכללות.
רשתות השיווק שבעולם ה-OFFLINE מובילות את טבלת הקטגוריות, סוגרות את הטבלה, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כשני מליון דולר. סופרפארם המפרסמת באמצעות נקסט אין, אחראית על כ- 50% מהוצאה זו.