TGI ינואר: החינמון "ישראל היום" מתחזק על חשבון עיתונים מתחרים

בניגוד גמור לעשייה האינטנסיבית במדיה המודפסת בישראל - נתוני TGI ינואר המתפרסמים היום מראים כי ממשיכה מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים. "ישראל היום" יוצר קניבליזציה והופך להיות העיתון ה-3 הנקרא בישראל.
משה בינימין |

נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2007 (המשקף את התקופה –ינואר-דצמבר 2007), שפורסמו היום, מצביעים כי "השחקן החדש במגרש" ישראל היום חדר לשוק ברמה ממוצעת ,בתקופת הגל ה-2 של TGI (יולי דצמבר 2007) ,בשעור של 15% ומעמידה את "ישראל היום" בדרוג כעתון היומי ה-3 הנקרא ביותר בישראל.

ירידה קלה לעיתונות היומית

למרות החדירה המסיבית של "ישראל היום" לשוק העיתונים היומיים בחציון השני , כניסת לא גרמה לעלייה בסך כל הקריאה בעיתונים היומיים. זאת בניגוד לתופעה שנצפה בתקופה החדירה של "ישראלי" שגרם לעלייה בסך כל הקריאה היומית בעיתונים. כפי שמשתקף , החשיפה של ישראל היום, באה בחלקה, על חשבון העיתונים האחרים , כתחליף או במקביל וזאת בניגוד לקוראים של "ישראלי" שהיו, בחלקם, קוראים "חדשים" ש"פגשו" את המוצר עקב צינורות הפצה חדשים שהגיע אל קהל שאינו קורא עיתונים יומיים מודפסים.

סך כל הקריאה בארבעת העיתונים הארציים הוותיקים (ידיעות, מעריב, הארץ וגלובס) ירדה ב-2%, מ-54.2% בינואר-יוני 2007 ל-52.2% ביולי-דצמבר 2007.

הנגנים האישיים תורמים לקיצוץ בהאזנה לרדיו

בהקשר להאזנה לרדיו, למרות שלא נצפו שינויים דרמטיים בהתייחסות לרמת ההאזנה לתחנות השונות אזי ברמת סך כל ההאזנה לרדיו ככלל קיימת מגמת ירידה.. כנראה שירידה זאת נעוצה במסגרת התחרות על זמן הפנוי של האוכלוסייה לאלטרנטיבות אחרות כגון אינטרנט, נגני מוזיקה וכד'. משנת 2004 סך כל הכיסוי היומי לרדיו ירד מ- 82% ל- 76.6% ב – 2007.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה