אמון הצרכנים האמריקנים בשפל של שנה: התנאים הכלכליים מוסיפים להיות קשים
הצרכנים מוסיפים להיות פחות אופטימיים באשר לטווח הקרוב, כמו כן הנתונים מרמזים על צפי לחולשה נוספת של שוק התעסוקה האמריקני - על פי ציפיות הצרכנים
שהם לוי |
בטחון הצרכנים האמריקנים נפל בחודש ינואר, בכך הפחית למעשה את האפקט של העלייה בחודש שעבר. הצרכנים חוששים באשר לטווח הקרוב, כך הודיע היום לשכת הנתונים של הממשל האמריקני.
הקריאה בחודש ינואר עמדה על 87.9 נקודות, לעומת 90.6 נקודות בחודש דצמבר. הערכות הראשוניות בידי הכלכלנים עמדו על 88.6 הנקודות.
"ההערכות של הצרכנים באשר לנתונים העסקיים הנוכחיים הופכות יותר שליליות," אמר Lynn Franco, דירקטור מחקר. אחוז הצרכנים המצפים לשיפור בתנאים הכלכליים ירד משמעותית ועלול לפגוע באופן משמעותי בהוצאה הצרכנית, הוסיף הכלכלן בהתייחסו לנתונים כאשר הוא מוסיף כי התנאים בשוק העבודה גרועים משהיו.
הרמה של אמון הצרכנים לינואר היא הנמוכה ביותר מזה 12 החודשים האחרונים – 87.8 של נובמבר – והרבה מתחת לשיא של 110.2 שנרשם בינואר 2007.