מיקרוסופט מציעה עבור ייאהו 44.6 מיליארד ד'
ענקית התוכנות, MICROSOFT הגישה היום (ו') הצעת-רכש למפעילת מנוע החיפוש באינטרנט YAHOO INC בסכום עתק של 44.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות, המגלמת פרמיום של 62% על מחיר הסגירה של המניה אמש. העסקה אמורה להיסגר במחצית השנייה של 2008.
ענקית התוכנה אמרה שהעסקה תיצור חברה "יותר יעילה" עם סינרגיה של מיליארד דולר, המונעת ע"י מסה של קהל, ערך גבוה יותר למפרסמים ויעילות תפעולית. מיקרוסופט מסרה שהיא כבר פיתחה תוכנית אינטגרציה לשילוב העובדים של 2 החברות וכי היא תציע חבילות הטבות משופרות למהנדסי YAHOO ולעובדים מובילים.
יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, מציע מחיר של 31 דולר למנייה לבעלי המניות של ייאהו.
רק בשבוע שעבר, הציגה מיקרוסופט רווח נקי לתקופה שהסתיימה ב-31 לדצמבר, 2007, שעלה ב-79% ל-4.1 מיליארד דולר או 50 סנט למניה, בהשוואה ל-2.63 מיליארד דולר או 26 סנט למניה, אשתקד. כמו כן, הכנסות החברה גדלו ב-31% ל-16.37 מיליארד דולר והביסו את ציפיות האנליסטים - צפו רווח של 46 סנט למנייה על הכנסות של 15.95 מיליארד דולר.
הקרב על השוק הכי לוהט באינטרנט
מיקרוסופט מתכננת זה כבר זמן מה להתקדם בשוק מנועי החיפוש, היכן ש-GOOGLE , מפעילת מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, שולטת באופן מובהק וכבר בשנת 2006 היו שמועות בעמק הסיליקון שחברת התוכנה בודקת מיזוג אפשרי עם ייאהו.
ע"פ דרוג comScore, בשנת 2007, מספר החיפושים בחמשת מנועי החיפוש הגדולים בעולם עלה ב-15% ל-9.6 מיליארד חיפושים. מנוע החיפוש של גוגל המשיך להוביל בחודש דצמבר 2007 עם 5.6 מיליארד חיפושים, עלייה של 30% בהשוואה לשנה הקודמת. אחריו, הגיעה ייאהו עם 2.2 מיליארד חיפושים, כאשר מיקרוסופט הייתה במקום השלישי עם רק 940 מיליון חיפושים, עלייה של 8%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ניתן להניח, שהעלייה של 8% במספר המשתמשים במנועי החיפוש של מיקרוסופט, גרמה לענקית התוכנה לכוון גבוהה יותר לעבר גוגל. אתמול, זו האחרונה דיווחה לאחר סגירת המסחר על צמיחה של 17% ברווחים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אך אכזבה את האנליסטים. החברה אמרה שהרווח לתקופה שהסתיימה בדצמבר עלה ל-1.21 מיליארד דולר בעוד ההכנסות עלו ב-51% ל-4.83 מיליארד דולר. מניות גוגל נופלות היום יותר מ-8% ל-517 דולר למניה, בהמשך לפרסום הדוחות.
מי יודע, אולי ענקית התוכנה פשוט חיכתה לרגע הנכון להגיש את ההצעה - מניות ייאהו נחתכו בכ-32% בשנה האחרונה, גוגל פרסמה דוחות מאכזבים ומיקרוסופט הביסה את ציפיות האנליסטים.
אחרי הכל, הצעה בפרמיה של 62% על מחיר השוק נשמעת הרבה יותר מי של 30%, השאלה היחידה היא האם הרגולאטורים יאהבו את הרעיון שהשלישייה ששולטת בחיפוש באינטרנט תצטמצם לשניים.