ארגון אמון הציבור כבר לא מאמין באתר המכירות של חברת משרדיה

הארגון מסיר את תו אמון הציבור בהליך זמני עקב תלונות של צרכנים על אי אספקת מוצרים והעדר מענה טלפוני של החברה
משה בנימין |

ארגון אמון הציבור הודיע לבעלי חברת משרדיה על הסרת תו אמון הציבור מאתר החברה בהליך זמני. ההודעה נמסרה לאחר שבארגון אמון הציבור התקבלו בימים האחרונים מספר תלונות צרכנים בנוגע לחברה. בתלונות טענו הצרכנים כי הזמינו מוצרים מאתר החברה באמצעות כרטיסי אשראי אך מועד האספקה לו התחייבה החברה חלף והמוצרים טרם התקבלו.

אתר משרדיה מחויב לכללי אמון הציבור ונמצא בבקרה צרכנית שוטפת של הארגון. התלונות היו חריגות ביחס למידע שהיה ברשות אמון הציבור לגבי ההתנהלות הצרכנית של החברה ומיד עם קבלת התלונות החל אמון הציבור בניסיונות ליצור קשר עם החברה ולאתר את מנהליה.

ניסיונות אלו כשלו והתברר כי מספרי הטלפון של החברה אינם מחוברים והודעות שהושארו במענה הקולי של בעלי החברה ובדואר אלקטרוני לא זכו למענה. עקב כך הסתמן חשש כבד לדפוס ליקוי מהותי וחמור בהתנהלות הצרכנית של החברה.

עו"ד עינת ברכה, ראש המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור מסרה כי בהתאם לנוהלי אמון הציבור, רשאי הארגון להסיר את תו אמון הציבור לתקופת ביניים לבעל תו אשר התגלה בפעילותו ליקוי חמור הנוגע בליבת הפעילות של העסק וזאת ללא צורך בנקיטת הליכים לשלילת תו.

בנסיבות אלו בהתחשב בכלל הנתונים לרבות תלונות הצרכנים, הטלפונים המנותקים והעדר האפשרות ליצור כל קשר עם החברה פנה הארגון למנהלי החברה בדואר רשום בהודעה לפיה אם לא תתקבל כל תגובה מיידית של העסק, או מי מטעמו – יוסר התו באופן מיידי ועסק נדרש להסיר את התו לאלתר מהאתר ומכל מקום אחר בו הוא מוצג.

חשוב לציין כי הליכים לשלילת תו אמון הציבור מתנהלים בשתי ערכאות: ערכאה ראשונה קובעת אם קיימת עילה לכאורה לשלילת תו אמון הציבור בראשות ד"ר שמואל בכר, ראש המוסד העליון לשלילת תו אמון הציבור וערכאה שניה מחליטה על הסרת התו בראשות כבוד השופטת (בדימוס) דליה דורנר.

במקביל, פנה אמון הציבור לחברות האשראי בכתב ובע"פ ויידע אותן על ממצאי הבדיקות שנערכו על מנת ליידע אותן ולמנוע מצב שבו צרכנים יחויבו בגין מוצרים שלא יקבלו.

נכון להיום הוסר התו מאתר משרדיה. באתר התפרסמה הודעה כי האתר סגור זמנית ואין אפשרות לבצע הזמנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה