עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בפתרון יצירתי: "מנצלים את הרכבת הקלה כדי להיפטר מהמוניות"
נראה כי עבודות הרכבת הקלה בירושלים 'דוהרות במרץ' וכי 'אדריכלי הפרוייקט' מוצאים פתרונות יצירתיים לכל בעיה. מסתמנן כי הפרוייקט העירוני הענק, פוגע בענף מסחרי נוסף בירושלים והפעם "מנצלים העירייה ומשרד התחבורה את הפרוייקט על מנת להסוות בעזרתו את סילוק מוניות השירות לצמיתות מהעיר", כך נמסר מנהגי מוניות השירות של חברת קווים שהולכים להיפגע באופן אישי מהמהלך.
לפני זמן לא רב הודיעה העירייה לנהגי מוניות השירות בירושלים, הנוסעות בקו שבין ירושלים לת"א, כי תחנתם ממוקמת בככר ציון בירושלים, צריכה להיסגר ולעבור אל מול התחנה המרכזית בירושלים, הנמצאת בכניסה לעיר. למרות שנהגי המוניות היו אמורים לבצע את המעבר כבר לפני שבועיים, הם החליטו להישאר בתחנה הישנה וזאת, לטענתם, כדי לא להפסיד את פרנסתם.
נהגי המוניות מציינים כי "על פי העירייה ניאלץ לפנות את התחנה לצמיתות, גם אחרי שעבודות הרכבת הקלה, המתרחשות כרגע ברחוב יפו, ייפסקו". לדבריהם "אין לנו בעיה לעבור לתחנה אחרת, הממוקמת באיזור מרכז העיר, אבל לא לאיזור התחנה המרכזית, שם אנחנו מאבדים את הערך השירותי אותו אנחנו מספקים ללקוחות. הרי זה היתרון אותו ממנו נהנים כמיליון נוסעים בשנה".
"אנחנו מאמינים, כי העירייה בשיתוף עם משרד התחבורה משתמשת בתירוץ של עבודות הרכבת הקלה על מנת לסלק את נהגי מוניות השירות מהעיר לצמיתות. אנחנו חושבים כי המונופול של אגד בירושלים, מרחף מעל המהלך"
מוניות קווים קיבלו בשנת 2007 אישור מעיריית ירושלים וממשרד התחבורה על הפעלת קו מירושלים לת"א בתוך העיר אך הם התחייבו כי בזמן שיחלו עבודות הרכבת הם יפנו את התחנה ויעברו למקום אחר. הבעיה היא שבינתיים שירות זה התקבל בברכה על ידי תושבים רבים בעיר המעוניינים בשירות זה שמביא את הנוסעים אל מרכז העיר.
כאמור נכון להיום אין אפשרות להפעיל מוניות שירות לשם קווים פנימיים בתוך ירושלים וזאת בשל המונופול של אגד בעיר. כאמור בשל העבודות לא תינתן כניסה לעיר על ידי מוניות השירות ומי שיפר הוראה זו יקבל כנס. נהגי המוניות מתכננים להפר איסור זה על ידי "כניסה לעיר דרך רחוב אגריפס מאיזור השוק והגעה אל כיכר הדווידקה" מוסרים הנהגים.
משרד התחבורה מוסר בתגובה כי "התחנה של מוניות השירות "קווים" הייתה ממוקמת ברחוב הרב קוק. רחוב זה נסגר בעקבות עבודות הרכבת הקלה ויהפוך בעתיד למידרחוב. מדיניות משרד התחבורה היא למקם את התחנות של מוניות השירות בתחנות המרכזיות, או בסמוך אליהן ולהוציא אותן ממרכזי הערים. מאחורי מדיניות זו יש הגיון ברור של קרבה פיזית ליציאה מהעיר ותחרות יעילה לנוסעים שיוכלו להחליט באיזה אמצעי תחבורתי הם מעוניינים לנסוע למחוז חפצם. יש לציין כי כל התחנות של מוניות השירות בירושלים ממוקמות בסמוך לתחנה המרכזית".
נציין אמנם כי מצב בו לנוסעים תהייה בחירה חופשית של אמצעי התחבורה הבינעירוני המועדף עליהם הינה מבורכת, אך האם אין זה ראוי כי תושבי הבירה יזכו גם לבחירה חופשית של אמצעי התחבורה העירוני בו הם רוצים לנסוע?