"קבוצת אתרים" משתלטת על "מומו הפרה"; רוכשת 51% מפורטל הילדים המצליח
"קבוצת אתרים" הודיעה היום על רכישת 51% מחברת "מומו הפרה" מפעילת הפורטל והרשת החברתית moomoo.co.il המיועד לילדים ובני נוער. חברת "מומו הפרה" נמצאת בשליטת יניב חממי (62%) ועמיחי שמש (38%). עם השלמת הרכישה תחזיק "קבוצת אתרים" פורטלים, אתרי היכרויות ורשתות חברתיות בשווי כולל של כ-10 מליון דולר ובהיקף של למעלה מ 2.1 מליון גולשים ייחודיים מדי חודש, מרביתם בני נוער.
"מומו הפרה", הנחשב לפורטל ולרשת החברתית הגדול והחזק בקרב ילדים ובני נוער, הוקם לפני כ-5 שנים על ידי עמיחי שמש, תלמיד בן 14 בזמנו. האתר הוקם בתחילה כאתר משחקים עבור חבריו ובהמשך צמח ושילב בתוכו רשת חברתית המאפשרת לילדים ובני הנוער להעלות עצמאית דפים של תוכן אישי.
הפורטל, המיועד לגילאי 8-14, מאפשר לילדים ובני הנוער הורדות, סרטונים, מוסיקה, חידוני טריוויה, בדיחות וקומיקס. בנוסף, האתר כולל מגזין המיועד לבני נוער ומועדון. שמו של הפורטל ניתן לו ע"י עמיחי שמש על שם הקלמר שלו שהיה בדוגמה של פרה ואותו כינה "מומו", אשר היה מונח לפניו בזמן שהגה את הרעיון להקים אתר.
על פי נתוני גוגל אנליטיקס, "מומו הפרה" הפרה מונה 1.3 מיליון גולשים שונים בחודש. נתונים אלו מצביעים על כך שהפורטל והרשת החברתית "מומו הפרה", הנמצא בעליה מתמדת, עקף במספר הגולשים אתרים אחרים כמו "מקושרים" ו"Tipo". למעשה, כ-90% מהילדים ובני הנוער בגילאי 8-14 בישראל נחשפים מדי חודש לפורטל.
"קבוצת אתרים", קבוצת האחזקות והשקעות בתחום האינטרנט, הוקמה בשנת 2007 ע"י אסף ורטהיימר, טל צבי נתנאל וארז שפץ. לאחר הגיוס הראשוני הצטרף לקבוצה גל בריל, לשעבר מנכ"ל האתר חבר'ה וכיום סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה.
לדברי עמיחי שמש, לאחר 5 שנים של הקמת האתר והפיכתו לאתר המוביל לילדים ובני נוער, החברה מעוניינת לשדרג אותו ולהצעידו קדימה בכל האספקים וזו הסיבה לחבירה עם קבוצת "אתרים". "אנו מצפים שהקבוצה תעשה ל"מומו" את מה שהיא עשתה לרשת החברתית שין1" אומר שמש.
לדברי אסף ורטהיימר, מנכ"ל "קבוצת אתרים", עם השלמת העסקה, קבוצת "אתרים" תחלוש על הפורטלים המרכזיים בישראל בהם נמצאים כמעט כל בני הנוער והילדים בגילאי 8-18, על כל המשתמע מכך. "הערך המוסף שלנו" אומר ורטהיימר, "הוא גם ביכולת להגיע לבני הנוער וגם, ובעיקר, ביכולת ובידע שלנו לדעת ל"דבר" בשפה הנכונה לכל פלח גיל כערך מוסף לגולשים ולמפרסמים".
בהתייחסו לעסקה אומר היום גל בריל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של "קבוצת אתרים": "אנו מאמינים ב web 2 וברצונם של הגולשים להראות, לדבר, להשפיע ולבוא לידי ביטוי. עם רכישת פורטל "מומו" נוכל להציע לילדים ולבני הנוער חיים וירטואליים מקיפים החל מגיל צעיר מאוד ועד הגיעם לבגרות".