מדד המחירים ליצרן והמכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו בניגוד לתחזית: הדלק והאנרגיה הכבידו

מדד המחירים ליצרן עלה בשנה האחרונה ב-10%; המכירות הקמעונאיות נפלו, לאחר תחזית עלייה של 0.3%; ה'פד' צפוי להשאיר הריבית ללא שינוי
 | 
telegram

מדד המחירים ליצרן שפורסם היום בארה"ב, מפתיע: רשם נפילה חדה של 0.9% בחודש אוגוסט כתוצאה ממחירי הדלקים, כשמדד הליבה הצביע על עלייה מתונה של 0.2%. בנוסף, משרד המסחר האמריקני פירסם היום את נתוני המכירות הקמעונאיות, מהם עולה כי המכירות נפלו בחודש אוגוסט, בניגוד להתחזיות שהראו על עלייה מתונה.

מדד המחירים ליצרן

מדוח של משרד העבודה האמריקאי שפורסם היום עולה כי מדד המחירים ליצרן נפל בחודש אוגוסט ב-0.9%, לאחר שהתחזיות דיברו על ירידה של 0.5%, ואפילו של 0.2% בסקר של מארקטווצ'.

ההבדל בין הנתון המוערך לזה שפורסם היום כנראה נובע מהירידה בעלויות האנרגיה, זאת ניתן ללמוד מדד הליבה (המדד בניכוי מזון ואנרגיה), שמראה על עלייה של 1.2% באוגוסט, לעומת התחזית שהעריכה שיתחזק ב-0.2% בלבד. נוסיף כי מסיכום שנתי עולה כי ב-12 החודשים האחרונים מדד המחירים ליצרן עלה ב-9.6%.

נזכיר כי בחודשים האחרונים מדד המחירים ליצרן נטה לעליות, כשבחודש יולי טיפס ב-1.2%, לאחר שביוני זינק ב-1.8%. העליה במדד הליבה באוגוסט מתווסף לרצף של עליות קודמות, כשבחודש יולי זינק מדד הליבה ב-0.7%, לאחר עלייה מתונה יחסית של 0.2% ביוני האחרון.

מדד המכירות הקמעונאיות

מהנתונים שפירסם משרד המסחר של ארה"ב עולה כי המכירות הקמעונאיות המותאמות עונתית נפלו ב-0.3%, לעומת תחזיות מוקדמות של עלייה באחוז דומה, כשהסיבה להבדל היא מחירי הדלקים שזינקו. בדוח זה עודכנו הנתונים לחודשים יולי ויוני מטה ב-0.6% יחד, נתון המעיד על הוצאות נמוכות יותר של הלקוחות בארה"ב מאשר בקיץ שעבר, למרות האינפלציה.

אחת הסיבות לעלייה במדד המכירות הקמעונאיות היא מכירה גוברת של מכוניות בחודש אוגוסט, 1.9% לעומת החודש שקדם לו.

בניכוי מכירת הרכבים המדד רשם הירידה הגדול ביותר השנה - 0.7%. בניכוי השפעת מכירת הדלק על המדד, המכירות נותרו ללא שינוי לעומת חודש יולי, אך משקפות ירידה של 0.7% לעומת החודש המקביל אשתקד.

נתון מעניין נוסף שעולה מהדוח הוא שהמדד בניכוי של מכירת המכוניות והלק גם יחד מראה על ירידה של 0.4%, הירידה הגדולה ביותר מאז דצמבר. עוד נוסיף כי סיכום שנתי של הנתונים מעלה כי בשנה החולפת המכירות הקמעונאיות עלו ב-1.6% לעומת השנה שעברה.

בנוסף, מהדוח עולה כי למרות הירידה במחירי בדלק בחודשיים האחרונים שהגביר את ביטחונם של הלקוחות, הקמעונאים טוענים כי הציבור האמריקאי לא מוציא את הכסף שהוא חוסך בקניונים. נציין כי המכירות הקמעונאיות מהוות כחצי מהוצאות הצרכן האמריקני, ושליש מהמכירות בכלכלה של ארה"ב.

הריבית בארה"ב

בשבוע הבא יקיים הפדראל ריזרב את פגישתו בנוגע למדיניות הריבית. למרות התחזיות שה'פד' ישאיר החודש את הריבית ברמתה הנוכחית - 2%, בשוק לא פוסלים הורדה נוספת בריבית בהמשך השנה, או בתחילת השנה הבאה, בעקבות היחלשותה של הכלכלה האמריקנית, ומחסור בסימנים לשינוי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות