יועצי ההשקעות מדברים: "לקוחות פשוט פעלו בניגוד להיגיון"
המדדים בבורסה בתל אביב נסחרים בימים האחרונים בתנודתיות כמוה לא ראינו מעולם. רק ביום רביעי רשם מדד המעו"ף את יום הירידות החד מזה יותר משלוש שנים וכבר ביום ראשון נרשמו העליות החדות מאז ומעולם. המשקיעים מתנהגים כאחוזי תזזית ומזיזים את כספם בהתאם לכל הודעה או סימן לשינוי מגמה. בעין הסערה נמצאים כמובן יועצי ההשקעות בבורסה.
"בימים רביעי, חמישי וראשון היה פה מבול טלפונים, החזקתי 3 טלפונים במקביל, תוך כדי ישיבה עם לקוח ועוד הייתי צריך לתת ייעוץ ולהצליח להרגיע את הלקוחות שמתקשרים ולתת עצה טובה והכי גרוע זה שאין לך יותר מידי מה להגיד, הסבר רציונאלי הרי אין כאן ולכן הפכנו להיות סוג של פסיכולוגים", כך אמר בשיחה עם Bizportal יועץ השקעות מאחד הבנקים הגדולים במדינה.
באשר לסוג הפקודות שקיבל אותו יועץ מהלקוחות, הוא מציין דוגמאות, "היה לנו לקוח שביום חמישי ברח מאג"ח ממשלתי ואילו ביום ראשון חזר וקנה מניות באותו הסכום וזה עוד מצב כמעט שפוי. היו לנו לקוחות שמכרו מדינה ודרשו להעביר את הכסף לפיקדון בבנק, כמה שהסברנו להם שהם עושים פעולה לא היגיונית, זה לא עזר הם מכרו בהיסטריה, אפילו מק"מים". באשר לעליות שנרשמו ביום ראשון האחרון אמר אותו יועץ, כי "התקשרו אלינו לקוחות שזמן רב לא היו פעילים, פתאום התקשרו וביקשו לבצע רכישות".
יועץ השקעות בבנק אחר אומר היום בשיחה עם Bizportal בהתייחס לימים רביעי וחמישי של השבוע שעבר, כי "לקוח שהיה לו פיקדון דולרי בבנק, שבו הוא מקבל 2% , ביקש למכור את הפיקדון ולקנות אג"ח אמריקני תמורת תשואה של 1%. לקוח אחר שבדיוק מכר בית, שאל אין ספור פעמים האם זה בטוח להפקיד את הכסף בבנק. במקרה אחר בא לקוח עם תיק גדול בתשואה של 4.5% וביקש להעביר את הכסף לפיקדון בבנק בריבית של 3.5%".
אותו יועץ המשיך ואמר, כי "מה שאני רוצה להגיד בזה, זה שלקוחות פשוט פעלו בניגוד להיגיון ולא משנה כמה הסברנו להם, הם מכרו תיקים בלי הבחנה, פקדונות, קרנות כספיות, אג"ח וכמובן שגם מניות. הפאניקה הייתה בעיקר ביום חמישי, אנחנו ניסינו להרגיע ולשכנע שלא למכור מק"מים ואג"חים מדינה אבל אנחנו לא מנהלי תיקים ומחוייבים לפעול לפי הוראות הלקוחות ולכן נאלצנו להצטרף לשיגעון."
"צריך להבין שמרבית הציבור כבר היה מושקע בנכסים די בטוחים אך למרות זאת הוא מכר שחרים, גלילים וקרנות כספיות", מסכם היועץ. לגבי היום (ב'), הלקוחות עדיין פועלים ללא כיוון ברור ואנחנו ממליצים להם בעיקר לפעול בצורה סולידית".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה