הפועלים על דלק רכב: "אין הצדקה לירידות, גם בתרחיש הפסימי ביותר, המניה זולה"
המשבר והתנודתיות בשוקי ההון בעולם הביאו את מניית דלק רכב לאבד כ-25% משוויה בעשרה ימי מסחר ולהשלים מהלך ירידות של כ-40% מרמת השיא שנקבעה בחודש יוני. ירון פרידמן, בבנק הפועלים, לא מוצא הצדקה לירידות החדות בערך מניות החברה.
פרידמן התייחס לעסקיה של דלק רכב ואמר כי "הירידות במניית החברה נרשמות חרף ההערכות ש-2008 תהיה שנת שיא בתולדות החברה. תוצאות המחצית הראשונה תומכות בהערכה זו, הן מבחינת הכנסות החברה ורווחיה, שהציגו צמיחה ניכרת לעומת 2007, והן מבחינת דוחות מסירת כלי הרכב". בעניין זה אומר פרידמן, כי "מהדוחות עולה, כי בין החודשים ינואר לאוגוסט 2008 מכרה החברה 35,076 מכוניות חדשות, גידול של כ-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעומת גידול של 16.8% בשוק כולו."
פרידמן טוען כי גם כשמתייחסים לתרחיש הפסימי ביותר, מניית החברה עדיין נחשבת לזולה ומציין כי "דלק רכב נסחרת כיום בדיסקאונט ניכר על שוויה. דיסקאונט של 51% לשוויה הכלכלי. מחיר השוק הנוכחי של המניה מייצג תרחיש קיצוני להערכתנו, שבו תציג החברה שחיקה עקבית במכירותיה הכמותיות בשנים הקרובות – תרחיש שאנו לא רואים סבירות ריאלית להתממשותו." פרידמן הוסיף עוד כי: "אומנם קיים חשש כי ההאטה במשק תפגע בביקושים לרכב בישראל, אך מיצובה של החברה ומותגיה מציב את דלק רכב במקום טוב למול מתחרותיה בענף".
פרידמן טוען כי השקת דגמים חדשים תעזור לדלק רכב לשמור על ביקוש גבוה: "השקת היורשת של מאזדה 3 תאפשר לחברה לשמור על רמות ביקוש גבוהות יחסית לענף, ותקל עליה לצלוח את תקופת ההאטה, אם תתרחש".
לאור זאת, למרות שפרידמן מוריד את מחיר היעד של דלק רכב ל-54.4 שקלים למניה, הוא מותיר את המלצתו על '', "נוכח הפער הניכר בין מחיר זה, למחיר בו נסחרת המניה בבורסה."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה