הרגולציה מכבידה על גוגל ויאהו: דוחות את תחילת שיתוף הפעולה בתחום הפרסום
חברות האינטרנט, גוגל ויאהו מצהירות כי הן דוחות לתאריך לא ידוע בחודש אוקטובר את תחילת שיתוף הפעולה הפרסומי עליו סיכמו. הדיחה הינה בעקבות קשיים הנערמים ע"י הרגולאטורים בארה"ב, זאת לאחר שלפני שלושה שבועות בלבד הכריז מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, כי לא יעכב יותר את עסקת הפרסום.
חשוב לציין כי לרגולאטורים בממשלת ארה"ב יש את האפשרות לתבוע את גוגל ויאהו, ולשנות את פרטי העסקה באם יימצא כי העסקה המתגבשת פוגעת בתחרות בשוק הפרסום באינטרנט. תגובת דובר הממשל בנוגע לעסקה הסתכמה ב"בדיקת העסקה נמשכת". מנגד, הגיב מנכ"ל גוגל וטען כי "גוגל לא צריכה לקבל תכתיבים שכן פרטי התוכנית גובשו בקפדנות ובזהירות לאורך חודשים ארוכים".
יש לציין כי עיקר החששות המעלים רגולאטורים ומתחרים מפני עסקה זו היא השתלטותה האפשרית של גוגל על שוק הפרסום. בחודש אוגוסט שלטו גוגל ויאהו על 83% משוק החיפוש באינטרנט. קיום עסקה זו תגרום לגוגל לשליטה גדולה עוד יותר על שוק הפרסום ובתוך כך השפעה רבה על התמחור, כך לדברי הרגולאטורים.
העסקה אמורה להוסיף ליהאו מאות מליוני דולרים לשורת הרווח וכן להשיב את אמון המשקיעים. מניית יאהו ירדה מתחילת השנה 41.1%, ביום שישי סגרה מניית יהאו את המסחר ברמה של 16 דולר. מניית גוגל השילה 33.8% מתחילת השנה לרמה של 386.91 דולר למניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה