סלקום היכתה את התחזיות: בסיס המנויים גדל בכ-40 אלף במהלך הרבעון

מניות הסלולר, פרטנר וסלקום, נסחרות בניגוד למגמה ורושמות ירידות. לשם השוואה - פרטנר צירפה 36 אלף מנויים בלבד אך משמתמשי פרטנר מדברים יותר דקות בממוצע
 | 
telegram

חברת סלקום הולכת, כצפוי, בעקבות המתחרה הגדולה שלה, פרטנר, ומפרסמת היום דוחות טובים לרבעון השלישי של 2008. החברה דיווחה על של 239 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 72 סנט לעומת צפי אנליסטים לרווח של 65-66 סנט.

בשורה העליונה רשמה החברה גידול של 5% בהכנסות לרמה של 1.65 מיליארד שקל. הרווח התפעולי גדל ב-21% ל-440 מיליון שקל.

בסיס המנויים של החברה גדל בכ-40 אלף במהלך הרבעון, ומגיע כיום לכ-3.157 מיליון איש, מתוכם כ-680 אלף מנויי דור שלישי. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) ירדה ב-0.8% והסתכמה בכ-154.3 שקל, בעוד שזמן השימוש הממוצע של הלקוחות במכשירים גדל ב-1% לכ-357.4 דקות.

הנהלת החברה הכריזה על חלוקת בהיקף של כ-300 מיליון שקל, 3.07 שקל למניה.

לשם השוואה, פרטנר שדיווחה לפני מספר ימים על תוצאותיה הכספיות, צירפה ברבעון האחרון כ-36 אלף מנויים ועלתה למספר של 2.882 מיליון איש אל מול 3.157 מיליון איש. עם זאת, המנויים של פרטנר מדברים יותר ומשלמים יותר בהתאם. ההכנסה הממוצעת החודשית מלקוח פרטנר הסכמה ב-165 שקלים (על 376 דקות שיחה בממוצע) ואילו ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח סלקום הסתכמה ב-154.3 שקל על 357 דקות שיחה).

בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "אני שמח להציג רבעון שיא נוסף של סלקום, במיוחד לאור הסביבה העיסקית הקשה. התוצאות החזקות שלנו ברבעון זה מוכיחות שוב, את יכולתנו לחדש, תוך שמירה על רווחיות גבוהה וצעדי התייעלות, והכל תודות למסירות של המנהלים והעובדים שלנו ברחבי המדינה. ברבעון הנוכחי המשכנו להציג צמיחה בהכנסות, שהתבטאה בגידול של 5% בסך ההכנסות ובגידול נוסף של 31% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף."

בנוגע להרחבת שירותי התקשורת הקווית שלנו, אמר שפירא, כי "המשכנו להיות עדים לגידול מרשים בהכנסות משירותי תקשורת קווית, אשר תרמו אף הן לצמיחה הכוללת שלנו. הגידול בהכנסות נבע, בין היתר, מיכולתנו לגייס מנויים חדשים ולשפר את תמהיל מצבת המנויים. ברבעון הנוכחי גייסנו כ-40,000 מנויים חדשים נטו, אשר כולם מנויי post-paid. בנוסף, המותג החזק והרשת הטכנולוגית המתקדמת שלנו ממשיכים למשוך מנויי דור 3 איכותיים, וברבעון זה גייסנו כ-71,000 מנויי דור 3 חדשים, והמצבת הכוללת של מנויי דור 3 הגיעה לכ-679,000. לקוחות אלה המייצרים ARPU גבוה, סייעו בהשגת הצמיחה הגבוהה בהכנסות הרבעון".

אורי ליכא מאי.בי.איי התייחס לדוחות סלקום בשיחה עם Bizportal ואמר כי "הדוחות טובים, מעט מעל לתחזיות שלנו, כאשר תוספת של 40 אלף מנויים זה מספר יפה וראינו גם שירעוי רווחיות יפים למרות העליה בשיעור הסופסידיות." עוד אמר ליכט, כי "במבט ראשון נראה כאילו דוחות סלקום חזקים מאלו של פרטנר אך זה בעיקר קשור לעובדה שפרטנר מפרסת שלא לפי שיטת ה-IFRS".

האנליסט ערן יעקובי מלידר העריך לקראת הדוחות כי הרווח הנקי של סלקום צפוי להסתכם בכ-237 מיליון שקל או 2.39 שקל למניה. בסעיף ההכנסות העריך יעקובי כ- 1.64 מיליארד שקל.

עוד אמרו בלידר, כי "אנו מעריכים כי בסיס המנויים של החברה יגדל ב- 25 עד 30 אלף מנויים חדשים, ללא גריעה של מנויים מהמצבה. כמובן שרוב הגיוס צפוי להיות של מנויים המשלמים בדיעבד (post-paid). אנו צופים גידול משמעותי בדקות השיחה עם arpu של 156 שקל לפחות."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות