עליית מחירי חומרי הגלם פגעה באבגול: הפסד של 3.7 מיליון דולר ברבעון
במקביל לסערה בשווקים נמשך זרם פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי. חברת אבגול, העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ובעיקר לתעשיית החיתולים, דיווחה על גידול של 12.4% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, לרמה של כ-67.6 מיליון דולר.
באבגול מציינים כי הגידול במכירות נובע מעלייה במחירי המכירה הנובע ממנגנון תיקון המחירים שיש לחברה עם לקוחותיה העיקריים. בנוסף צוין כי המכירות הושפעו מהתחלת מכירות תוצרת גמורה של החברה ברוסיה, אשר החלו במהלך הרבעון השני של השנה והתחלת מכירות ל- P&G ברוסיה במהלך הרבעון השלישי.
בחלוקת לפי היקפי המכירה ללקוחות מהותיים, רשמה אבגול הכנסות בהיקף של 4.8 מיליון דולר ממכירותיה ל-Covidien, לעומת 18.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מעריכה כי עד לסוף השנה, היקף רכישותיה של Covidien מאבגול יתייצב על היקף של כ-7% מסך ההכנסות הרבעוניות הממוצעות של החברה.
כמו כן, נכון לתחילת הרבעון הרביעי של 2008, החברה פיצתה על הירידה בהיקף הרכישות של Covidien באופן מלא באמצעות הגדלת מכירותיה ללקוחות קיימים וללקוחות חדשים אחרים. מכירותיה של אבגול לפרוקטר אנד גמבלהסתכמו ברבעון השלישי ב-27.4 מיליון דולר לעומת 24.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל דיווחה אבגול על חתימת הסכם מסגרת להקמת קו יצור חדש בסין בהיקף של כ-40 מיליון דולר. ע"פ ההסכם, תממן אבגול את כל קו היצור ועם השלמת השקעתה יעלה שיעור החזקתה במיזם המשותף בסין ל- 70% (במקום 50% כיום).
הרווח גולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-7.7 מיליון דולר (כ-11.3% מסך ההכנסות) לעומת של כ-13.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-22.1% מסך ההכנסות). החברה מסבירה את הירידה בשיעור הרווח הגולמי בעליה במחירי חומרי הגלם.
עם זאת, באבגול אומרים כי מראשית אוקטובר השנה ועד סמוך למועד פרסום הדוח, מסתמנת מגמת ירידה במחירי חומרי הגלם לעומת הרבעון הקודם שמסתכמת ליום הדיווח בכ- 16%. מחירי המכירות ברבעון הרביעי מותאמים לרמת מחיר גבוהה יותר של רבעון שלישי בהתאם למנגנון הנ"ל, למרות ירידת מחיר חומרי הגלם ברבעון הרביעי.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.6 מיליון דולר, (כ- 3.8% מסך ההכנסות), לעומת של כ-8.6 מיליון דולר, (כ- 14.4% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת מהירידה בשיעור הרווח הגולמי בעקבות העלייה הגדולה במחיר חומרי הגלם.
כתוצאה מעסקת SWAP שבוצעה בתחילת השנה רשמה החברה בסך של כ-3.3 מיליון דולר בהשוואה להכנסות מימון בסך של כ 3.0 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מנגד, רשמה החברה הוצאות בגין איגרות החוב, בגובה של כ–1.3 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון בסך של כ- 5.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, שחיקת שער החליפין גרמה להוצאות מימון של כ-1.4 מיליון דולר לחברה ברבעון השלישי לעומת הכנסות מימון של כ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ- 3.7 מיליון דולר, (כ-5.4% מסך ההכנסות), לעומת שהסכתם בכ-4.7 מיליון דולר (כ-7.8% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה גידול של 7.2% בהכנסות, לרמה של כ-189.6 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם בכ-30.7 מיליון דולר (כ- 16.2% מסך ההכנסות) לעומת רווח גולמי של כ-40.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-22.6% מסך ההכנסות).
הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.4 מיליון דולר (כ- 8.1% מסך ההכנסות) לעומת כ-26.0 מיליון דולר, (כ- 14.7% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון נטו בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו בכ-3.7 מיליון דולר, (כ-2.0% מסך ההכנסות) לעומת הוצאות מימון נטו בסך של כ-7.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, (כ- 4.3% מסך ההכנסות).
הרוח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-3.9 מיליון דולר, (כ-2.1% מההכנסות), לעומת כ-13.4 מיליון דולר, (כ-7.6% מסך ההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA בשלושת הרבעונים הראשונים הסתכם בכ- 23.8 מיליון דולר לעומת EBITDA של כ- 33.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח לפני מימון, מס, והפחתות נובע בעיקר מקיטון ברווח הגולמי והתפעולי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה