דוח פושר לשטראוס: הרווח התפעולי גדל ב-6% לרמה של 156 מיליון שקל
קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר דוחות לרבעון השלישי של השנה, ממנו עולה כי החברה רשמה הרעה בשורת הרווח התפעולי, למרות שנרשם גידול קל במכירות.
בשורה העליונה רשמה החברה גידול של 4.5% בהכנסות לרמה של 1.64 מיליארד שקל. ואולם, הרווח התפעולי הצטמק ב-13.5% ל-125 מיליון שקל, לעומת כ-145 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה העיקרית - עליה חדה יחסית של 7.1% בהוצאות מכירה ושיווק לרמה של כ-369 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי (פרופורמה) ברבעון השלישי הסתכם לסך של כ- 156.1 מיליון שקל לעומת כ- 146.7 מיליון שקל אשתקד, צמיחה של כ- 6%.
הרווח הנקי (פרופורמה) ברבעון השלישי גדל ב-46% לכ-96.3 מיליון שקל לעומת 66.0 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה קפיצה של 230% ברווח הנקי של לרמה של כ-262 מיליון שקל עקב הכנסה של כ-173 מיליון שקל שנרשמה לאור השלמת עסקת tpg (סעיף "הכנסות אחרות ").
מכירות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 4.7 מיליארד שקל, צמיחה של 7%. הרווח התפעולי (פרופורמה) בתשעת החודשים גדל בכ-5% לכ-421.1 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי גדל בכ-6% (פרופורמה) לבעלי המניות של החברה בתשעת החודשים הסתכם לסך של כ-227.5 מיליון שקל.
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, אמרה לאחר פרסום הדוח כי "התשתיות שבנינו בשנים האחרונות מאפשרות לנו לצלוח גם שנה אתגרית כזאת, תוך עמידה ביעדים שלנו בכל התחומים. אנחנו ממשיכים לעשות כל מה שנדרש בכדי שנמשיך במגמות הללו גם כאשר גוברת אי הוודאות בסביבה העסקית של כולנו.
ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר כי "הקבוצה מתמודדת בצורה טובה מאוד עם אתגרים משמעותיים בשנה הזאת, כפי שהדברים מקבלים את ביטויים בתוצאות העסקיות שלנו, הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה. במקביל להתמודדות היומיומית, השלמנו מהלכים חשובים ביותר, שמציבים אותנו בתקופה רבת אתגרים זאת, עם חוסן פיננסי ועסקי, שיאפשרו לנו להמשיך לעמוד ביעדים שלנו, לצמוח, ולהתרחב תוך כדי ניצול הזדמנויות מתאימות בסביבה התחרותית.
האנליסט ערן יוגנר מהראל פיננסים אומר בעקבות הדוח כי החברה הציגה תוצאות חלשות לרבעון השלישי, כאשר תחום הקפה מציג צמיחה נאה של כ – 13% המחפה על היעדר הצמיחה בישראל. מכירות החברה בישראל הסתכמו בצמיחה של כ–3.46%, זאת כולל פעילות הקפה בישראל. יש לציין כי בדוחות פרופורמה לא הציגה החברה גידול בפעילות בישראל. הצמיחה במכירות בחטיבות הבריאות והתענוג הסתכמו בכ–2.7% וכ–2% בהתאמה.
צמיחת חטיבת הקפה בישראל עמדה על כ–8.4%. שיעור הרווח התפעולי הניהולי בישראל הסתכם בכ–11.5%, זאת לעומת שיעור של כ – 11% ברבעון המקביל.
מכירות תחום הקפה עלו בכ–13%, ובנטרול השפעת שערי מטבע עלו המכירות בכ- 18%. להערכת יוגנר, בנטרול צמיחת הפעילות ברוסיה, אשר צמחה בכ- 140% כתוצאה מרכישות, צמחה פעילות הקפה בכ–3% עד 5% בלבד. שיעור הרווח התפעולי הניהולי בתחום הקפה עומד על כ–9.2%, זאת לעומת מרווח של כ–8.7% ברבעון המקביל.
בנוגע למרווח התפעולי אומר יוגנר כי תנודות חדות בשע"ח ומחיר חו"ג הביאו להבדל ניכר בין שיעור הרווח התפעולי הניהולי לשיעור הרווח התפעולי החשבונאי. בעוד שיעור הרווח התפעולי הניהולי של החברה עומד על כ– 9.5%, עומד הרווח התפעולי החשבונאי (לפני הכנסות אחרות) על כ–7.6%.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה