הממונה על התחרות באיחוד האירופי: תעשיית הרכב לא יכולה לצפות ליחס כמו שמקבל הסקטור הפיננסי

כך אמרה היום נילי קראוס על סקטור הרכב באירופה, בעוד שבארה"ב שוקל הממשל תוכנית סיוע מיוחדת לתעשייה. "אם המערכת הפיננסית חדלה מלעבוד, הכל נגמר", אמרה על ההבדל בין התעשיות
 | 
telegram

תעשיית הרכב באירופה לא יכולה לצפות ליחס כמו זה שמקבל הסקטור הפיננסי, כך אמרה היום הנציבה הממונה על התחרות באיחוד האירופי, נילי קרואס, זאת בשעה שבארה"ב שוקל הממשל תוכנית סיוע לחילוץ תעשיית הרכב האמריקנית מהמשבר אליו נקלעה.

"לא ניתן להשוות את סקטור הרכב לסקטור הפיננסי", אמרה היום לעיתונאים. "אם המערכת הפיננסית חדלה מלעבוד, אז הכל נגמר. זה היה התמריץ שלנו להזריק 'תרופה' היישר לסירקולציה", הוסיפה, כהסבר לשאלה מדוע הזרים האיחוד האירופי מיליארדי אירו לבנקים בגוש.

שוק הרכב באירופה, הנאבק על קיומו, ביקש הזרמה של 50 מיליארד אירו (כ-60 מיליארד דולרים) כדי לעזור לו להתמודד עם השפעות המשבר הכלכלי. ב-26 לנובמבר צפוי האיחוד האירופי להודיע על תוכנית תמריצים רחבה, אך קרואס אמרה כי תעשיית הרכב לא צריכה לצפות ליחס מועדף, אך סרבה להיכנס לפרטיה של התוכנית.

קרואס הוסיפה בדבריה כי היא נמצאת בקשר עם גרמניה בנוגע לבעיות בתעשיית הרכב שלה. לדבריה, הגרמנים העלו כמה רעיונות "חכמים".

לטענתה של הממונה על התחרות, סקטורים נוספים עומדים כעת בפני בעיות הקשורות למיתון, וזו תהיה טעות, לדבריה, להתעלם מהרגולציה בנוגע לתחרות בעוד עוזרים להם."עלינו להיות קפדניים", אמרה, והוסיפה כי יתכן וסיוע בטווח הקצר עלול ליצור בעיות בטווח הארוך.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות