דוח טוב לפרוטרום: הרווח הנקי גדל ב-60.7% לכ-9.4 מיליון דולר ברבעון השלישי
חברת פרוטרום, יצרנית תמציות הטעם וחומרי הגלם הייחודיים, הציגה היום תוצאות חזקות לרבעון השלישי של השנה. החברה ממשיכה ליישם את אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, המתבטאת בצמיחה פנימית ובביצוע רכישות אסטרטגיות.
פרוטרום היא כיום החברה השביעית בגודלה בתחום חומרי הטעם וחומרי הגלם המיוחדים. בהתאם לתוכניתה, הצמיחה והמתמשכת של פרוטרום במכירות, המשלבת גידול פנימי בפעילויות הליבה, בקצב גבוה מקצב צמיחת התעשייה בה היא פועלת, ורכישות אסטרטגיות שביצעה פרוטרום ב-2007, מתורגמת לשיפור ברווחיות, ברווחים ובתזרים המזומנים.
החברה דיווחה היום על הכנסות של 120 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2008 - צמיחה של 36.9% בהשוואה לרבעון המקביל (צמיחה של 31.5% בנטרול השפעת התחזקות המטבעות האירופאים ביחס לדולר).
במקביל לגידול להכנסות רשמה פרוטרום גידול של 43.6% ברווח הגולמי הרבעוני ל-45.3 מיליון דולר, שיפור ברווחיות הגולמית ל37.7% לעומת 36% בתקופה המקבילה אשתקד, זינוק של 79.6% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-15 מיליון דולר, ושיפור ניכר ברווחיות התפעולית ל- 12.5% לעומת 9.5% ברבעון המקביל.
ה- EBITDA ברבעון השלישי של 2008 גדל ב 74.1% והסתכם ל 20 מליון דולר, תוך שיפור שיעור ה EBITDA ל- 16.6% לעומת 13.1% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון גדל ב-60.7% והגיע ל-9.4 מיליון דולר לעומת 5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ושיעור הרווחיות הנקיה גדל ל- 7.9% לעומת 6.7%.
התוצאות היו גבוהות במקצת לעומת הערכות אנליסטים המסקרים את החברה. האנליסט משה סני מבנק הפועלים צפה קפיצה של 42% ברווח הנקי ל-8.34 מיליון דולר וגידול של 33% בהכנסות לכ-116 מיליון דולר.
הנהלת החברה מסרה כי לגידול במכירות החברה תרמו בעיקר הגורמים הבאים: צמיחה פנימית במכירות תמציות הטעם המיוצרות ונמכרות על ידי חטיבת הטעמים, צמיחה פנימית במכירת חומרי הגלם הייחודיים, במיוחד הטבעיים, המיוצרים ונמכרים על ידי חטיבת חומרי הגלם, רכישת גוורצמולר, ריחן, אדומים וראד במהלך הרבעונים השלישי והאחרון של שנת 2007 ומיזוגן עם פעילותה הגלובאלית של פרוטרום.
בנוסף, ניצול הסינרגיה ואפשרויות ה Cross-Selling הן בין חטיבות פרוטרום והן בין הלקוחות והמוצרים, הן הקיימים והן אלו שנוספו בעקבות הרכישות שבוצעו בשנים האחרונות והתחזקות המטבעות המערב אירופאים והשקל (בהן נעשות מרבית מכירות פרוטרום) ביחס לדולר.
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 הסתכמו הכנסות פרוטרום בכ- 374.6 מליון דולר, גידול של 44.1% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2007 (גידול של 36.4% בנטרול השפעת התחזקות המטבעות האירופאיים ביחס לדולר). הרווח הגולמי גדל בכ-48.5% והסתכם ב 139.8 מליון דולר, כאשר הרווחיות הגולמית הגיעה ל 37.3% לעומת 36.2% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2007.
הרווח התפעולי זינק ב-77% והסתכם ב-48.2 מליון דולר והרווחיות התפעולית עלתה והגיעה ל-12.9% לעומת 10.5% בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 גדל בשיעור חד של 74.9% ל- 63.9 מליון דולר, לעומת 36.6 מליון דולר בתקופה המקבילה. שיעור ה-EBITDA השתפר גם הוא והגיע ל 17.1% לעומת 14.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי בתקופה הסתכם ל 31.2 מליון דולר לעומת כ-19.4 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד והרווחיות הנקייה הגיעה ל 8.3% לעומת 7.5%.
הרווח למניה עלה ברבעון השלישי של 2008 ב- 70% והסתכם ב-0.17 דולר, לעומת 0.10 דולר למניה ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 צמח הרווח למניה בשיעור של 61.8% ל- 0.55 דולר לעומת 0.34 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הגידול החד ברווח ייצר לפרוטרום גידול ניכר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת. במהלך הרבעון השלישי של 2008 ייצרה פרוטרום מפעילות שוטפת בסך 12.6 מיליון דולר לעומת תזרים של 5.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007. בתשעת החודשים הראשונים של 2008 ייצרה החברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 21.2 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
ההון העצמי של פרוטרום ליום 30 בספטמבר 2008 הסתכם ב-278.9 מיליון דולר (50.9% מסך המאזן) לעומת 242.6 מיליון דולר (62.3% מסך המאזן) ל-30 בספטמבר 2007. עיקר הגידול בהון העצמי נובע מהרווח בתקופה.
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אמר כי "פרוטרום תמשיך לפעול בנחישות ליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, המשלבת צמיחה פנימית ורכישות אסטרטגיות, ורואה בתקופה המאתגרת והמורכבת העוברת על כלכלת העולם הזדמנות להמשך התחזקותה.
עסקי הליבה של פרוטרום, המיועדים בעיקרם לייצור מוצרי מזון, המהווים צורך אנושי בסיסי, מבנה ההון האיתן שלה ויכולתה לייצר מזומנים מפעילות שוטפת, יאפשרו לה לצלוח בצורה טובה ואף לנצל הזדמנויות שנוצרות ושתיווצרנה בעקבות המשבר הכלכלי הגלובאלי".
יהודאי סיכם את הרבעון וציין כי "נמשיך לפעול בנחישות ליישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית ורכישות אסטרטגיות. אנחנו מרוצים מקצבי הצמיחה הפנימית וממיזוג הרכישות שביצענו ב-2007 תוך ניצול מירבי של הסינרגיה העסקית והתפעולית של הפעילויות שנרכשו עם פעילותנו הגלובאלית.
ביצוע תהליכי המיזוג של הרכישות כמתוכנן, תרמו להמשך השיפור בשולי הרווח ואנו נמשיך לפעול בנחישות להמשך השגת צמיחה פנימית גבוהה של עסקי הליבה ולשיפור רווחיותנו. אנו רואים בתקופה המאתגרת והמורכבת העוברת על כלכלת העולם הזדמנות להמשך התחזקותנו. עסקי הליבה שלנו, המיועדים בעיקרם לייצור מוצרי מזון, המהווים צורך אנושי בסיסי, מבנה ההון האיתן שלנו ויכולתנו לייצר מזומנים מפעילות שוטפת יאפשרו לנו לצלוח בצורה טובה ואף לנצל הזדמנויות שנוצרות ושתיווצרנה בעקבות המשבר הכלכלי הגלובלי".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה