רמי לוי לא עוצר: קפיצה של 76% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל ברבעון

בשורה העליונה רשמה רשת השיווק גידול של 43% בהכנסות לרמה של כ-247 מיליון שקל
קובי ישעיהו |

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, ממשיכה לצמוח ומהר. כנראה שהציפיות למיתון עדיין לא משפיעות על הרשת, שעשויה גם להמשיך ולצמוח בתוך מיתון, כשלקוחות רבים יעדיפו לעבור לקנות ברשתות המוזלות.

החברה דיווחה היום כי רשמה קפיצה של 76% ברווח הנקי ל-14 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, לעומת הרבעון השני של 2008 נרשמה יציבות ברווח.

בשורה העליונה רשמה החברה גידול של 43% בהכנסות לרמה של כ-247 מיליון שקל. הגידול החד ברווח הנקי הינו פועל יוצא של צמיחה בהכנסות רשת רמי לוי ושל שיפור ברווח התפעולי של החברה. יצויין, כי קצב המכירות השנתי של הרשת עומד כיום על למעלה מ-1 מיליארד שקל, בצירוף פדיון הסניפים שבזכיין (שאינו נכלל בדוחות).

הגידול בהכנסות נובע הן מגידול משמעותי בהכנסות מחנויות זהות בשיעור של כ-13%, והן מפתיחתם של הסניפים בצומת קסטינה ובבית"ר בספטמבר 2007 ומהתחלת פעילותו של הסניף בגבעת שאול במרץ 2008. הגידול בהכנסות ניכר גם בשיפור הנתון של מכירות למ"ר שעמדו ברבעון על כ-17,050 שקל למ"ר, לעומת כ-15,860 שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.

יש לציין, כי השוואת הנתונים היא על בסיס דו"חות פרופורמה של הרשת, המשקפים מצב בו הסכמי השכר לבעלי השליטה חלו כבר מינואר 2007 (בפועל נכנסו הסכמי השכר לתוקף במאי 2007, ערב הנפקת החברה בבורסה).

שיעור רווח תפעולי של 8% מהמכירות

גם בשורות הרווח הגולמי והתפעולי רשמה החברה שיעורי צמיחה גבוהים. הרווח הגולמי ברבעון השלישי צמח בכ- 39% לכ-56.8 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי בסך כ-40.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עיקר הצמיחה נבעה מגידול במחזור המכירות. שיעור הרווח הגולמי ברבעון ירד משיעור של 23.6% לשיעור של 23%, הירידה הקלה נובעת מעיכוב בהעלאת המחירים לצרכן על ידי החברה, עד לתקופה שלאחר החגים (שחלו השנה בחודש אוקטובר) וזאת על מנת לחזק את נאמנות החברה ללקוחותיה ולשמור על תחרותיות באמצעות מחירי מכירה זולים בסניפיה.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-19.7 מיליון שקל, גידול של 56% לעומת רווח תפעולי בסך כ-12.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2007. הגידול נובע מהתייעלות תפעולית והורדת שיעור הוצאות ההנהלה וכלליות. שיעור הרווח התפעולי טיפס ברבעון השני לכ-8% מההכנסות – גבוה מהשיעורים המקובלים בענף.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 הציגה רמי לוי גידול של כ-44% ברווח הנקי לכ-37.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרשת בתקופה זו צמחו בשיעור חד של כ-45% לכ-701.2 מיליון שקל, לעומת כ-485.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-54.5 מיליון שקל, לעומת כ-36.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-49%.

רמי לוי מציגה גם תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2008, שהסתכם בכ-61.9 מיליון שקל. ה-EBITDA של הרשת במהלך תקופה זו הסתכם בכ-58.6 מיליון שקל, גידול של כ -50%, לעומת כ-39 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2007.

ממאזנה של החברה עולה, כי בסוף ספטמבר 2008 בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף כולל של כ-170 מיליון שקל, וכי הונה העצמי מסתכם בכ-113.8 מיליון שקל. יש לציין, כי בחודש אפריל 2008 חילקה החברה דיבידנד בסך 25 מיליון שקל ובחודש ספטמבר חילקה החברה דיבידנד בסך של 16 מליון שקל נוספים.

רמי לוי: נמשיך להתייעל גם במיתון

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה בעסקיה של רשת רמי לוי שיווק השקמה, צמיחה שאינה באה על חשבון הלקוחות שלנו. בתשעת החודשים הראשונים של 2008 מחזור המכירות גדל בכ-45%, לעומת התקופה המקבילה ב-2007 והגידול נובע מעלייה של 13% במכירות של חנויות זהות ומפתיחת סניפים חדשים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הצגנו גידול ברווחים ושיפרנו את הרווחיות התפעולית שהגיעה לכ-7.8% מהמכירות על אף התחרות הקשה השוררת בשוק.

אנו רואים בתקופת ההאטה במשק אתגר לחברה בשמירה על הנאמנות ללקוחות שלנו ושמירה על נתח השוק שלנו ואף הגדלתו. מדיניות החברה תמשיך בתקופה זו, לשמור על מחירי מכירה נמוכים ואף על מבצעי מכירה מעמיקים כפי שעשינו בעת האחרונה גם במחיר של פגיעה בשיעור הרווח הגולמי.

אנחנו נחפה על פגיעה זו בהגדלת המחזורים והתייעלות בתחום הוצאות הנהלה וכלליות – כך שרווחיות החברה ותוצאותיה לא יפגעו. כך הוכחנו במבצעי מכירות של העוף והלחם שעשינו לאחרונה שלא פגעו בתוצאות החברה."

מאז הנפקתה בבורסה, בחודש מאי 2007, פתחה החברה 4 סניפים: בחודש ספטמבר 2007 נפתחו הסניפים בצומת קסטינה ובביתר. בתחילת 2008 פתחה רשת רמי לוי את סניפי קרית חיים (באזור אדמירליטי בקריות) וזכרון יעקב, שמנוהלים על ידי זכיין, ובמרץ 2008 פתחה את סניף גבעת שאול של החברה בירושלים. כמו כן, הורחב סניף מודיעין-שילת. במהלך החודש הקרוב מתכוונת רמי לוי להמשיך את התרחבותה גם באזור הצפון, ולפתוח סניף בטבריה ובהמשך השנה אף בנשר.

רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת למעלה מ-30 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת מפעילה כיום 11 סניפים בבעלותה ושני סניפים נוספים בזיכיון, ובכוונתה להקים בשנה הקרובה כ-2 סניפים נוספים. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, והיא מוכרת גם מוצרים תחת מותג פרטי שבבעלותה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה