דוח סביר לדור אלון: רווח נקי של כ-11.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של
ההאטה הכלכלית במשק עדיין לא פוגעת בחברת דור אלון. החברה הציגה דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה, לפיהם המכירות ברבעון השלישי גדלו ב-23% לרמה של כ-2.19 מיליארד שקל.
ברבעון השלישי הסתכם הרווח הגולמי בכ- 206 מיליון שקל, גידול של 10 מיליון ש"ח (כ-5%), לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהרחבה מהותית בפעילות חנויות הנוחות ורשת AM:PM , וצמיחה אורגנית ביתר פעילויות החברה .
הרווח הגולמי הראשונה לתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכם ב-615 מיליון שקל, גידול של כ- 13%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ- 200 מיליון שקל, גידול של כ-33 מיליון שקל (כ- 20%) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי לרבעון השלישי הסתכם ב-68 מיליון שקל קיטון של כ- 2 מיליון לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המכירה והנהלה בין התקופות גדלו בכ- 39 מיליון שקל ובכ- 10 מיליון שקל בין הרבעונים . הגידול נבע בעיקר בגין פתיחה מואצת של חנויות נוחות ותחנות תדלוק, שהתרומה בגינן עדיין לא באה לידי ביטוי מלא.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ- 11.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של חצי מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ- 37 מיליון שקל לעומת כ-24 מיליון שקל בתקופה המקבילה. גידול של 93%.
לדברי ישראל יניב, מנכ"ל דור אלון, "השינוי האסטרטגי שביצענו, הקטנת החשיפה לרש"פ ומנגד, הרחבת פעילות חנויות הנוחות ורכישת רשת AM:PM מוכיח את עצמו. בדור אלון פועלות 177 תחנות ציבוריות ו- 142 חנויות נוחות. המהלך הנ"ל יחד עם הגדלת רשת התחנות והחנויות במקביל להרחבת הפעילות העסקית בהן, הביא לגידול ברווח החברה.
הקשר העסקי והמקצועי שיש לנו עם חברות אחרות בקבוצת אלון (הריבוע הכחול, אלון USA) מעניק לנו יתרון תחרותי הן בתחום הקמעונאי והן בתחום הדלקים. שתוף פעולה זה בא לידי ביטוי במועדון הלקוחות YOU המשותף לנו ולריבוע הכחול, רכש ותחנות דלק במתחמי מגה. יתרון תחרותי זה מציב אותנו בעמדת זינוק להתפתחות עסקית מואצת בעתיד".