אלטק משתפרת: עברה ברבעון השלישי לרווח תפעולי של כ-319 אלף דולר

החברה מציגה צמיחה של 40% בשורת ההכנסות לכ-12.3 מיליון דולר
קובי ישעיהו |

חברת אלטק משתפרת. החברה עברה ברבעון השלישי לרווח תפעולי של כ-319 אלף דולר, זאת לאחר 5 רבעונים רצופים בהם הציגה החברה הפסד תפעולי. הרווח התפעולי הושג בעיקר הודות להמשך צמיחה של כ-40% בהכנסות, בדומה לשיעור הצמיחה ברבעון הקודם, וכן הודות לשימוש וצריכת חומרים יעילה יותר בהתאם לתהליכי ההתייעלות בהם נקטה אלטק.

החברה מציגה צמיחה של 40% בשורת ההכנסות לכ-12.3 מיליון דולר בהשוואה להכנסות החברה ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות אלטק מקורו בצירופם של לקוחות חדשים, כמו גם קבלת הזמנות חדשות מלקוחות קיימים. הגידול בהכנסות אלטק נהנתה ברבעון השלישי של 2008 מהבשלת מערכי ותהליכי השיווק של החברה באירופה.

תהליכי ההתייעלות הובילו את אלטק ברבעון השלישי לרווח גולמי הגבוה מ-2 מיליון דולר, כמעט כפול מזה ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי של החברה מתוך סך ההכנסות נאמד בכ-17% בהשוואה ל- 12% בתקופה המקבילה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2008 רשמה החברה עליה של 23% בהכנסות לכ-34.2 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ- 27.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההפסד הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 מסתכם ב- 1.2 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 171 אלף דולר בתקופה המקבילה. הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקר מהיחלשות שער הדולר כנגד השקל.

ברבעון השלישי של 2008, הציגה אלטק EBITDA של 849 אלף דולר לעומת EBITDA של 163 אלף דולר ברבעון המקביל ב- 2007. בתשעת החודשים הראשונים של 2008, ה- EBITDA של אלטק הסתכמה ב- 1.2 מיליון דולר לעומת EBITDA של 2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

נשיא ומנכ"ל החברה, אריה רייכרט, ציין כי "דו"חות הרבעון השלישי של 2008 טובים ומשקפים המשך גידול נאה בהזמנות בחמשת הרבעונים האחרונים. אלטק מתמקדת השנה בחיזוק הנוכחות השיווקית הגלובלית ובביסוס מעמדה של החברה בשווקים הצומחים בארה"ב ובאירופה. "

"אנו צופים כי תוצאות הרבעון הרביעי יושפעו משני מרכיבים מנוגדים: מחד, היחלשות שער השקל מול הדולר שעד כה הביאה לשיפור בתוצאות ומאידך, ההשפעה השלילית של המיתון העולמי על ההכנסות שלנו. אנו מאמינים כי חיזוק תמהיל המכירות של אלטק לשוק הביטחוני והרפואי, שפחות מושפעים מתנודתיות, יעזור לנו בזמן המשבר העולמי".

סמנכ"ל הכספים, אמנון שמר, הוסיף כי "הצלחנו להעלות את הרווח הגולמי בעיקר בזכות העלאת המכירות וצמצום צריכת חומרי הגלם. למרות שמהלכי הייצור של החברה מתואמים עם דרישות השוק, שיפרנו את התהליכים והצלחנו להשיג ביצועי תפעול גבוהים יותר".

"כחברה ישראלית שעיקר פעילותה מיועד לייצוא, שיעור הצמיחה שלנו הושפע באופן משמעותי מייסוף השקל שהביא לעליה בערך הדולרי של הוצאות התפעול והייצור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה