בנק אגוד על דלק רכב: הרווח הנקי ברבעון הרביעי יהיה נמוך מאוד ויסתכם בכ-27 מיליון שקל
לאחר שיובל בן זאב, האנליסט המכסה את חברת דלק רכב בבית ההשקעות כלל פיננסים,
דגול אומר כי "בערך חודשיים עברו מאז הסקירה הקודמת שלנו, ודוחות הרבעון השלישי היו מצוינים כפי ששיערנו. אבל מספר דברים בכל זאת השתנו בשוק וגרמו לנו להוריד שוב את מחיר היעד מ- 53 ל-37 שקל. המכירות נעצרו באופן חמור מכפי שהערכנו, שערי החליפין עלו בחדות, יבואן טויוטה הפתיע עם הודעה כי משנה הבאה יביא את הקורולה החדשה עם תיבה אוטומטית במקום הרובוטית ונוסף לכל הצרות, ,תרחיש של קריסת פורד העולמית כבר אינו בלתי סביר".
התוצאה: הורדה חדה של תחזית המכירות לרבעון הרביעי (שמלכתחילה הניחה רבעון חלש) ולשנה הבאה, הורדת הרווחיות והתייחסות במודל לסיכוי לקריסת פורד.
ברבעון השלישי, אומר דגול, הציגה החברה "תוצאות פנומנאליות שכנראה לא יחזרו בקרוב. החברה מכרה 12,234 רכבים. ההכנסות ברבעון השלישי עקפו את התחזיות שלנו והסתכמו בכ- 1.35 מיליארד שקל, הרווח הגולמי הסתכם ב- 208.36 מיליון שקל, כ- 20.7% מההכנסות. מדובר בשיא בשיעור השוליים הגולמיים".
הרווח התפעולי הסתכם ב- 263.1 מיליון שקל, כ- 19.46% מההכנסות. בשורה התחתונה הרוויחה החברה 193.4 מיליון שקל, כ- 14.3% מההכנסות. אלא אם כן יחול מהפך בשערי החליפין מעריך דגול כי שולי הרווח הללו לא יחזרו בקרוב.
באגוד חותכים את תחזית המכירות לאור נתוני המכירות החלשים במיוחד מתחילת הרבעון וצפי להמשך מכירות חלשות. המכירות ברבעון צפויות לרדת בכ- 46.8% לעומת רבעון מקביל אשתקד ויסתכמו ב-685.5 מיליון שקל, סכום נמוך מאד גם בקנה מידה היסטורי. כך גם הרווח הנקי יהיה נמוך מאד וצפוי להסתכם ב-26.7 מיליון שקל בלבד, כ- 0.28 שקל למניה. הפגיעה הגדולה ברווח הנקי הינה בשל הוצאות מימון גבוהות במיוחד הצפויות ברבעון הרביעי, הן בשל ירידת ערך של מניית פורד והן בשל התחזקות הין שגרמה לגידול בחוב לספק היפני.
מכירות 2008 צפויות להסתכם בכ-4.92 מיליארד שקל והן ישקפו צמיחה של 6.2% . בשנת 2008 כולה הרווח הנקי צפוי להסתכם ב- 551.9 מיליון שקל, או 5.79 שקל למניה. ב- 2009 מעריכים כעת באגוד ירידה של כ- 9.5% במכירות, עליה מתונה בשיעור 1.5% ב- 2010 וחזרה לצמיחה משמעותית יותר החל מ- 2011 . דגול אומר כי המניה נסחרת היום במכפיל רווח נקי של 2.96 , נמוך בקנה מידה היסטורי.