חג מולד עצוב לרשתות: מכירות הקמעונאיות נפלו בתקופת החגים ב-4%
רמות ההוצאה הנמוכות ושינוי הרגלי הצריכה של הצרכן האמריקני ממוצע ברקע למשבר המתרחב, מוביל את הרשתות הגדולות לרושם רמות מכירות נמוכות גם בתפוקות החגים.
על פי פרסומי נתון המכירות של חברת מאסטרקארד, גם הנחות הענק ומכירות החיסול לא הצליחו לרומם את התוצאות בקופות. הנתון שנקבע על פי סקרי חברת כרטיסי האשראי רשם ירידה של 4% בהיקף המכירות של הרשתות הקמעונאיות בתקופת החגים, הרמה הנמוכה מאז פורסם הנתון לראשונה בשנת 2002.
"באופן כללי, מדובר באחת התקופות המאתגרות בהיסטוריה המתועדת עבור התעשייה", כך אמר היום בראיון לסוכנות בלומברג, מיכאל מק'נמרה, סגן נשיא חטיבת המחקר והאנליזה של תאגיד מאסטרכארד.
הכלכלנים בארה"ב מייחסים את תוצאות הנתון למיתון אליו נכנסה ארה"ב, להידוק החגורה בשימוש בכרטיסי האשראי ולרמת חוסר הבטחון של הצרכן בכלכלה האמריקנית, כל אלו לטענתם מובילים לירידה חדה במכירות.
תוצאות הנתון מצביעות על כך שמכירות הקמעוניאיות, בניכוי רכבים, רשם ירידה של כ-5.5% בחודש נובמבר השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש דצמבר רשם הנתון ירידה של כ-8% לעומת השנה שעברה.
הנתון, ללא חישוב מחירי הדלקים, ירדה בכ-2.5% וב-4% בחודשים נובמבר ודצמבר בהתאמה.