הרשתות הקמעונאיות מתקשות: "בשנת 2009 ייסגרו כ-12 אלף חנויות ברחבי ארה"ב"

כך אמר היום הווארד דוידוביץ יו"ר חברת הייעוץ עבור הרשתות Davidowitz & Associates בראיון לסוכנות בלומברג
נועם הוד |

מצב הכלכלה ההולך ומחמיר בארה"ב כמו גם ירידות חדות בהיקף המכירות של ענקיות הרמעונאיות בתקופת החגים, מוביל את הרשתות הגדולות במדינה בפני סכנת סגירת חנויות.

הכלכלנים בארה"ב מעריכים כי החודש הבא עלול להיות קשה במיוחד עבור הרשתות הגדולות שכן אנו נתחיל לחזות בסגירת חנויות, פשיטות רגל ומיזוגים ברקע לרמת מכירות הנמוכה מזה כמעט 40 שנים בתקופת החגים.

הווארד דוידוביץ יו"ר חברת הייעוץ עבור הרשתות Davidowitz & Associates, מעריך כי בשנת 2009 ייסגרו כ-12 אלף חנויות ברחבי ארה"ב, כאשר מהלכי ההצטמצמות יורגשו באזורים בהם ביצועי החנויות היו חלשים במיוחד.

עד כה, למעלה מתריסר רשתות בארה"ב כבר הגישו השנה בקשה לפשיטת רגל על רקע משבר האשראי והדרדרות מצב הכלכלי במדינה. בארט פליקנגר, דירקטור בכיר בחברת ייעוץ קמעונאי מניו יורק, אמר היום בראיון לסוכנות בלומברג כי לאחר פרסום דו"חות החברות בחודש פברואר נחזה בגל של חברות אשר צפויות להגיש בקשה לפשיטת רגל.

פליקנגר הוסיף כי: "אנו נראה רשתות של חנויות נוחות, של חנויות דראגסטור, של חנויות המתבססות על הנחות ענק ומכולות הן ברמה האזורית והן ברמה הלאומית, בדרך להיסגר. המספרים עליהם אני מדבר בהחלט מעוררים דאגה עבור מספר חברות בענף".

בתוך כך, גרגורי סגל, שותף בכיר ב-Versa Capital Management, ציין מוקדם יותר החודש כי להערכתו כ-50,000 חנויות צפויות להיסגר בשנה הקרובה במידה ולא יכול שינוי בהרגלי הצרכן האמריקני והוסיף כי רק רשתות אשר להן מאזנים יציבים צפויות לשרוד בביטחה את המיתון.

גם הורדות המחירים והנחות ענק של עד כ-70% על ידי הרשתות המובילות בתקופת החגים לא הצליח לעורר את הצרכנים האמריקנים אשר אחוזים כיל ורעדה נוכח הדרדרות מצב הכלכלה בארה"ב ועליית רמת האבטלה בחודשים האחרונים. על פי פרסומי נתון המכירות של חברת מאסטרקארד, רמת המכירות רשמה ירידה של 4% בהיקף המכירות של הרשתות הקמעונאיות בתקופת החגים, הרמה הנמוכה מאז פורסם הנתון לראשונה בשנת 2002.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה