ליל האוסקר: "הייתי היחידה בארץ שהאמינה בסרט, יש לו סיכוי גבוה לזכות"
"ואלס עם באשיר", נחשב למועמד המוביל לפרס האוסקר לסרט הזר. זו הפעם השמינית שסרט ישראלי מועמד לפרס, אולם עד כה כולם חזרו בידיים ריקות. מול "ואלס עם באשיר" יתחרו הסרטים: "כנופיית באדר מיינהוף" הגרמני, "בין הקירות" הצרפתי (שגבר על סרטו של פולמן בפסטיבל קאן), "פרידות" היפני ו"Revanche" האוסטרי.
רבים בארץ מחזיקים אצבעות לארי פולמן, במאי הסרט, ורוצים לראות אותו זוכה בפסלון הנכסף. אך בסופו של דבר הסרט שנוי במחלוקת ויש רבים שלא צפו בו רק בשל מניעים פוליטיים והתנגדות למסרים שלו. לדברי נורית שני, מבעלי בתי הקולנוע לב, "הסרט עבד אצלנו יפה, אך עדין יש שנרתעים מלהגיע ולצפות בסרט, זאת בגלל נושא הסרט אשר עוסק בלבנון".
"עד כה צפו בסרט כ-150 אלף איש בישראל"
על פי דוד ליפקינד, מנהל ההפקות והכספים של קרן הקולנוע הישראלי, "ואלס עם באשיר" נצפה עד עתה בארץ ע"י כ-150 אלף איש. לדבריו, "זוהי כמות צופים נאה, מכיוון שמדובר בז'אנר הפונה לקהל יעד מוגדר מאוד. עבור סרט שהוא גם אנימציה וגם דוקומנטרי אלו בהחלט מספרים מרשימים".
לצורך ההשוואה, 'בופור' - הסרט הישראלי הקודם שהתחרה על האוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר נצפה בישראל ע"י כ-250 אלף איש, אך מדובר בסרט הפונה לקהל רחב יותר.
"ההכנסות מסביב לעולם, כ-7 מיליון דולר"
ליפקינד מדווח, כי על-פי אתרים ברחבי העולם הכנסות הסרט עומדות עד כה על כ-7 מיליון דולר, "אך רק כ-5% מהכנסות אלו יגיעו לארץ". עם זאת ליפקינד לא שוכח את ההיבט הרחב יותר של המועמדות לאוסקר, שנה שנייה ברצף, לאחר 'בופור'.
בחו"ל כבר מחפשים את הדבר הבא מישראל
"הקולנוע הישראלי יזכה לחשיפה עולמית. הזרקורים יופנו לתעשיית הסרטים בארץ. זהו תהליך שהחל עם הסדרה 'בטיפול' וכיום זה כבר לא נדיר שמפיק בחו"ל מתקשר למפיקים ויוצרים ישראלים כדי לשאול מה עומד על הפרק, להבדיל מהעבר כאשר הכיוון היה הפוך".
נורית שני: "הייתי היחידה שהאמינה בסרט מכל החברות בארץ"
נורית שני סיפרה ל- Bizportal: "על פי היכרותי עם שאר הסרטים, יש לדעתי סיכויים מאוד גבוהים לסרט, הוא הטופ שביניהם". עוד הוסיפה "הייתי היחידה שהאמנתי בסרט מכל החברות בארץ, ומהפעם הראשונה שצפיתי בו חשבתי שזה אחד הסרטים הנפלאים שיצאו בארץ".
לטענתה, למרות בעייתיות נושא הסרט במידה והוא יזכה באוסקר "הסרט יביא פי 2 מכמות האנשים שהוא הביא עד היום".
יש עוד פוטנציאל מסביב לעולם
בעולם הרחב, יש לציין - הסרט עדין איננו להיט גדול למרות יחסי הציבור הענפים תודות לאוסקר. בניו יורק הוא הגיע בשיאו למקום ה-30 בדירוג ההכנסות השבועי של בתי הקולנוע, ובערים פחות מרכזיות הצליח עוד פחות.