שיכון ובינוי מעמיקה אחיזתה במזרח אירופה: מתמודדת במכרז על עוד כביש אגרה

החברה מקבוצת אריסון תקים ותתפעל כביש באורך 170 ק"מ במשך 30 שנים
 | 
telegram

חברת שיכון ובינוי מקבוצת אריסון, בין החברות המובילות במכרז לבניית כביש אגרה ברומניה, דיווחה היום (יום ג') לבורסה כי הגישה הצעה עם שותפה אירופית לתכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של כביש אגרה, באורך של כ-170 קילומטרים, בין הערים באר לבולז'ארה, במונטנגרו. תקופת המכרז היא 30 שנים מתום ההקמה וחלקה של שיכון ובינוי נאמד במאות מיליוני אירו. המכרז יתבצע בשיטת BOT, או PPT, המשלבת את המגזר הפרטי בפרויקטים ממשלתיים.

מאז אוגוסט 2008, מתמודדת שיכון ובינוי על המכרז במונטנגרו, מדינה במערב הבלקן עם אוכלוסיה של כ- 620,000 נפש. באוגוסט הוערך היקף הפרויקט בכ- 2 מיליארד אירו. הפרויקט צפוי להעמיד אתגרים הנדסיים לחברה בשל הטופוגרפיה של מונטנגרו, הידועה בנופיה ההרריים, שחלקם מגיעים ער 2,000 מטר מעל פני הים.

ב- 24 בפברואר השנה הגישה שיכון ובינוי הצעה, כחלק מקונסורציום, למכרז ברומניה לבניית כביש אגרה. היקף חלקה של שיכון ובינוי בפרויקט, אם תזכה, נאמד במאות מיליוני אירו. מדובר במכרז לבניית כביש שייחבר בין קומרניק לבראסוב, כחלק מפרויקט גדול יותר לכביש שייחבר בין בראסוב לבוקרשט. הכביש המתוכנן הוא באורך של 58 קילומטרים, כאשר הקונסורציום הזוכה יהיה אחראי על תכנון, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הכביש ככביש אגרה במשך 25-30 שנים.

בניית כבישי אגרה בחו"ל מתבצעת על ידי הזרוע הבינלאומית של קבוצת שיכון ובינוי אחזקות, העוסקת בקבלנות הנדסה אזרחית, בבנייה ובתשתיות במספר יבשות, כולל כבישים וגשרים, מבני תעשייה, בתי מלון, מבנים למסחר, ובנייה ציבורית. לחברה משרדים בשווייץ, ובאמצעות חברות הבת שלה היא פועלת באפריקה, אמריקה הלטינית ובמזרח אירופה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות