מנכ"ל נגב קרמיקה: "זרם קוני הדירות מתגבר אבל קיימת דרישה למוצרים צנועים יותר"

אבי מוטולה מתייחס בשיחה עם Bizportal לתוצאות החברה כמו גם למצב השוק. "אנחנו לא רואים בעיה של חובות אבודים במזרח אירופה, לא ב-2008 ולא ב-2009"
 | 
telegram

על אף הקיפאון בענף הנדל"ן, נגב קרמיקה, חברה העוסקת בשיווק וייצור אריחים לריצוף, הצליחה להכפיל את הרווח הנקי שלה ב-2008. מנכ"ל נגב, אבי מוטולה שנכנס לתפקידו ביולי 2007, מייחס בשיחה עם Bizportal את רווחי השיא ב-2008 בעיקר להגדלת נתח השוק של נגב קרמיקה בארץ. "דחקנו את כל המתחרים", אומר מוטולה, כולל אלוני, ויה ארקדיה, ואחרים.

מוטולה מסביר שדווקא במצב השוק כיום, ההתייעלות הלוגיסטית של נגב הובילה לעליות במחזורי המכירות. "אני נותן מענה לשוק הקבלנים שכמובן הינו שוק יורד כרגע", אומר מוטולה ומוסיף כי "חשוב לזכור, כי אנחנו מהווים מחסן לוגיסטי עבור קבלנים המחכים שדירה תימכר".

עם זאת, ב-2009 צופה מוטולה קיטון ברווחיי נגב בשל השוק החלש. "בשל המשבר, אני מעריך כי לא נצליח להגביר מחזורים אבל צריך גם להגיד שבחודשים הראשונים של 2009 (ינואר-פברואר) אנחנו בכל זאת רואים גידול בפעילות העסקית לעומת החודשים המקבילים ב-2008."

נגב קרמיקה מעורבת בפרוייקטים במזרח אירופה עם חברת האם אפריקה, דניה סיבוס וחברות אחרות. ידוע שמצב הקבלנים במזרח אירופה אינו טוב וקיימים פרוייקטים רבים שתקועים ונמצאים במצב של היעדר מימון. בקשנו את התייחסותו של מוטולה לעניין זה. לדבריו, "החברה נוקטת משנה זהירות על מנת להימנע מחובות אבודים ועד כה הצליחה. אני לא מספק סחורה אם אני לא מקבל בטחונות לכסף. אנחנו לא רואים בעיה של חובות אבודים לא ב-2008 ולא ב-2009".

נגב משרתת את קוני הדירות דרך הקבלנים ולכן מרגישה היטב את תנודות השוק. מוטולה התייחס למצב שוק הדירות בישראל ואמר כי "מתחילת 2009 אני רואה שזרם קוני הדירות מתחיל להתגבר לאט לאט, בין אם קוני הדירות בוחרים באריחים סטנדרטיים או משודרגים. אני כן יכול להגיד שבימים לא פשוטים אלו, קיימת יותר דרישה למוצרים פחות מנקרי עיניים, פחות נוצצים ויותר צנועים".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות