ויטה - הצד השיווקי בעסקה: "רק המהלך התקשורתי שווה לחצי חינם כמיליון דולר"
חברת 'ויטה פרי הגליל' תירכש על ידי רשת הקימעונאות 'חצי חינם', הנמצאת בבעלות משפחת קופרלי וזכי שלום, כך מסתמם מדיווחים בתקשורות מהימים האחרונים. בעלי חצי חינם יצאו לתקשורת ודיברו על ההיבט הסוציאלי והחברתי של העובדים ואף דאגו לציין כי במידה והציבור מעוניין לעזור למפעל, כדאי שיצא וירכוש מוצרים של 'ויטה פרי הגליל'.
על רקע הדברים, אתר Bizportal שוחח עם ד"ר דן הרמן, מנהל חברת הייעוץ ליתרונות תחרותיים וניסה להבין את המשמעויות העסקיות והתקשורתיות על מהלך הרכישה.
סינרגיה בין ויטה לרשת 'חצי חינם'
לטענתו של הרמן, "המהלך של 'ויטה פרי הגליל', הוא קודם כל השקעה עסקית חשובה אותה יכולים בעלי 'חצי חינם' לנצל ב-2 דרכים: דרך אחת, מהלך עסקי לכל דבר, בו מגדילים הבעלים את הקבוצה ויוצרים סינרגיה בין ויטה לרשת 'חצי חינם'. דרך נוספת, שימוש במוצרי ויטה ליצירת מותג פרטי של חצי חינם ובכך לחזק את רווחי הרשת."
מהלך 'חצי חינם' - תקציב פרסומי חינם
מעבר לפאן העסקי, מציין הרמן כי "זהו מהלך תקשורתי שהערך השיווקי שלו, במונחי תקציבי פרסום, גדול מאוד ושווה ערך לכמיליון דולר".
דן הרמן מסביר כי ל"ערך התקשורתי יש שני כיוונים: בתחילת דרכה של 'חצי חינם', הערך המיצובי שלה היה נמוך מאוד ומהלך כזה מעלה את ערכה מכיוון שהיא תתפס כקבוצה רצינית אשר עוסקת במהלכי רכישה ואף גדלה ומתרחבת."
בנוסף לכך, אומר הרמן כי "לא מעט מהלקוחות של חצי חינם הינם ממעמד אקנומי נמוך, ברכישתה את ויטה 'מצילה' הרשת את עובדי ויטה מאיבוד מקור הכנסתם ומייצרת מצב לפיו היא נתפסת ככזו ש'מצילה את החלשים'. כך נוצר חיזוק המיתוג של חצי חינם כרשת הפועלת למען האוכלוסייה החלשה, דבר היוצר קשר אישי עמוק יותר בין הלקוחות לבין רשת 'חצי חינם'. לסיכום מציין הרמן כי "אין ספק שזהו צעד עסקי חשוב של בעלי רשת חצי חינם, אשר מחזק את מיצובה בשוק".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה