היזם חנן מור ל-Bizportal: "אצלנו חוב זה חוב, כסף צריך להחזיר בכל מחיר"

בשיחה עם Bizportal מתייחס מור להשקעות הנדל"ן במזרח אירופה, לצפי בעניין מחירי הדירות בישראל ולאזור החם הבא הבא בנדל"ן למגורים. "אנשים רוצים לצאת ממדינת ת"א"
 | 
telegram

קבוצת חנן מור, שהודיעה היום כי עברה מהפסד לרווח בשנת 2008, תמקד את פעילותה בשוק הישראלי, כך סיפר המנכ"ל חנן מור ל- Bizportal. בפרויקטים למגורים של החברה בפולין ובאוקראינה נעצרו למעשה המכירות, אומר מור.

כמו כן, ביצועם של פרוייקטים על קרקעות שנקנו ברומניה ובבולגריה טרם החל. הקרקעות בשלב זה לא יימכרו והחברה "תבחן את הנושא", אומר מור. "דווקא התקפלנו במזרח אירופה", אומר מור, שמדגיש כי שמרנות החברה במהלך חדירתה למזרח אירופה השתלמה לה בסופו של דבר.

בארץ, לעומת זאת, חנן מור נהנית מקצב מכירות בריא ומור אומר כי בטווח המכירים של 800 אלף שקלים ועד 1.4 מיליון שקלים ימשיכו ליהיות ביקושים. "כל עוד המשכנתאות ימשיכו, יהיו מכירות, למרות האבטלה והמצב הכלכלי הבאמת קשה", צופה מור. בשל ההאטה בהתחלות הבנייה, מור מעריך כי בחמש השנים הקרובות יווצר מחסור בדירות ויחולו עליות מחירים. אפילו בעוד שנה המחירים באזורים המבוקשים ייחלו לעלות, הוא מסביר.

לגבי האזורים החמים בארץ, אומר מור כי עם פתיחת כביש 431, אזור השפלה מסתמן כפופולרי ביותר למגורים בארץ. "אין ספק שהשפלה יהיה המקום הבא במדינה. אנשים רוצים לצאת ממדינת תל-אביב בשל זיהום האוויר, הפקקים, המחנק והמחירים, שלא מאפשרים לזוגות צעירים לקנות".

הכנסות חנן מור בשנת 2008 הסתכמו ב-65.6 מיליון שקלים, גידול של 90% לעומת הכנסות של 34.5 מיליון שקלים ב-2007. הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2008 עומד על 4.3 מיליון שקל. בניגוד לחברות אחרות המאחרות לפדות , היום פדתה חנן מור את איגרות החוב סדרה א' במקום ב-31 במאי 2009. פירעון האג"ח הוא בהיקף של כ-18 מיליון שקלים. "אצלנו חוב זה חוב - כסף צריך להחזיר ובכל מחיר", אמר מור בהתייחסו לספקים, קונים ומשקיעים. נזכיר, כי סדרה ב' של חנן מור נסחרת כעת בתשואה של 20%.

למרות התוצאות השנתיות והרבעוניות החיוביות, עידכנה חנן מור את צפי המכירות שלה למטה בהתאם לההאטה בשוק, כאשר ב-2009 עתידות להימכר 117 יחודות דיור בארץ (ב-2008 נמכרו 140), וב-2010 צפויות להימכר 107 יחידות בלבד. "אנו יותר זהירים בצפי שלנו לשוק ההון כדי לא לבנות ציפיות", מסביר דני דניאל, סמנכ"ל השיווק של חנן מור.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות