סמנכ"ל השיווק בסלקום: "עולם המוסיקה יתבסס על מודל 'אכול כפי יכולתך'"

עדי כהן מתייחס בראיון ל-Bizportal לתעשיית המוסיקה בסלולר. "האמנים מתמרמרים? לעומת מה שהם מרוויחים ברדיו, אין להם על מה לבוא בטענות"
 | 
telegram

חברת הסלולר הישראלית, סלקום, יצאה בשבועות האחרונים בקמפיין לרגל השקת 'הבית של המוסיקה הישראלית'. החברה השיקה אתר אינטרנט אשר הוקם בהשקעה של מיליוני שקלים ומכיל חנות מקוונת לכל מוצרי סלקום, כולל מכשירים שיימכרו בהנחת אינטרנט של 10%, וכן יהווה האתר מרכז שירות לקוחות (Self-care). כמו כן האתר יאפשר הורדות קבצי מוסיקה.

לנוכח השקת הפעילות החדשה, שוחח Bizportal עם עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, בעניין עולם המוסיקה המשתנה ונושאים נוספים.

שאלה: אתם נותנים דגש מיוחד לשוק המוסיקה, איך כרגע נראה השוק הזה ואיזה שינוי עושה הסלולר לשוק המוסיקה?

תשובה: "עולם המוסיקה עובר תהליכים מבניים משמעותיים במהלך השנים האחרונות. ההפצה הפכה להיות דיגיטלית וזה משפיע על כל התעשייה. הסלולר הוא אחד הערוצים היחידים שנותן תמורה לאמנים על התוצרת שלהם".

"מצד אחד זה יוצר לאמנים יכולת להתפרנס ומצד שני המוסיקה הופכת להיות מוסיקה של סינגלים. אם פעם היינו קונים דיסקים בשל שיר או שניים שבזכותו הדיסק התפרסם ולאחר מכן היינו מגלים את שאר השירים, היום המוסיקה היא יותר של להיטים ופחות התעמקות בכל אמן".

ש: איך הולך להראות עולם המוסיקה בשנים הקרובות?

ת: "תגובתה של תעשיית המוסיקה, בארץ ובעולם, לשינוי הדיגיטלי שחל בשנים האחרונות הייתה איטית והמשכנו לראות תלות במכירות דיסקים בחנויות המוסיקה".

"כיום ישנם מודלים לפיהם הצרכן רוכש מנוי לתקופה מוגבלת ובה מתאפשר לו להוריד כמה שירים שהוא רוצה בסכום קבוע. לדעתי בשנים הקרובות עולם המוסיקה יתבסס על מודל "אכול כפי יכולתך", על פיו יהיה גורם מתווך אשר יארגן את החוזים מכל החברות. מודלים מסוג זה כבר מתחילים לעבוד בעולם, למשל חברת נוקיה, שיצאו במבצע בו הם מכרו מכשיר ונתנו מתנה לרוכשים אפשרות להוריד מוסיקה של כל חברות התקליטים הגדולות בחינם, לתקופה קצובה".

ש: יש אמנים אשר לא פעם התמרמרו על ההכנסות מהסלולר, מה יש לך להגיד בנושא? הרי זו הופכת לאחת מההכנסות העיקריות שלהם?

ת: "לעומת מה שהאמנים מרוויחים מהשמעות ברדיו, אין להם על מה לבוא בטענות ונראה כי האמנים מאוד מרוצים מהפעילות המשותפת עם הסלולר.
האמנים מקבלים 50% מהעלות של כל שיר או חבילת שירים שלהם".

ש: קהל היעד שלכם הוא צעיר, מה עם הקהל הבוגר יותר?

ת: "בכל הקשור לשינוי שיצר העולם הדיגיטלי, יש כאלו שהובילו את השינוי ויש כאלו שהשתלבו בו. המהפכה הדיגיטלית התחילה בקרב הצעירים, זהו תהליך טבעי, מי שמתחיל בכך זה הצעירים והקהל הבוגר יותר משתלב".

"יש הרבה מבוגרים שמורידים שירים ב'בית של המוסיקה'. אחד הקונספטים היה לשלב שירים ישראלים מכל התקופות, בסדר גודל של 50,000 שירים ובכך אנו פונים גם לקהל הבוגר, שיכול למצוא שם את השירים הישנים יותר והמוכרים לו".

ש: מטרת הפעילות היא רק למכור מוסיקה? איך זה משיק לשאר פעילויות החברה?

ת: "סלקום עוסקת במוסיקה הישראלית כבר מאז 2005. חלק מסיפור של סלקום הוא המוסיקה וזה בא לידי ביטוי בהפקות אירועים העוסקים במוסיקה ישראלית, מתן חסויות להופעות שההשקעה שלנו היא חסרת פרופורציה".

"הבית של המוסיקה איננו רק למטרות רווח, אלא המטרה היא לקדם את המוסיקה הישראלית ולבנות 'היכל למוסיקה'. בפעילות זו ניסינו להעשיר את המוסיקה, באתר ישנן ביקורות על מוסיקה, ספיישלים בנושאים מסוימים,
כל זאת במטרה שהצרכן יחווה תכנים שמעבר לנושא של מכירה- קנייה, המטרה היא להצדיע למוסיקה הישראלית".

"חנות המוסיקה היא הדרך היחידה, החוקית, שניתן כיום להוריד מוסיקה ישראלית מבלי 'לגנוב'. באתר קיימים 60 אלף כותרים שונים, ומגוון רחב שרובו מוסיקה עברית, אבל יהיה בו גם תוכן לועזי".

ש: תקציב הפרסום בתקופת המיתון?

ת: "סלקום קיצצה בתקציב הפרסום ב-12% ביחס לשנה שעברה, אנו מחכים לראות מה יהיה במהלך השנה, במידה והחברה תהייה מושפעת מהמיתון אולי נקצץ יותר".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות