דוד אבנר: "הסלולר הוא תחום יחסית חסין מיתון ופרטנר היא חברה מהיעילות בעולם"
פרטנר הכריזה היום (ב') על השקת חנות המכירה החווייתית הראשונה של orange בתל אביב. orange shop מציגה את מכלול התכנים והשירותים הניתנים ללקוחות בכל תחומי פעילותנו: סלולר, תקשורת קווית, אינטרנט, מדיה ומוסיקה החנות נבנתה ועוצבה ברוח המותג, תוך שמירה על ערכי המותג.
דוד אבנר, מנכ"ל חברת פרטנר, ציין בפתח דבריו, כי "החברה מתעתדת לפתוח ולהסב 8 חנויות מכירה חווייתיות נוספות במהלך השנה, אשר תמוקמנה ברחובות ראשיים ובקניונים מובילים כל זאת בהשקעה של כ-10 מיליון שקל.
החנויות החדשות יכללו עמדות מוסיקה, מולטימדיה, ציוד קצה אביזרים מתקדמים המאפשרות התנסות.
"שוק הסלולר הוא באופן יחסי שוק מתון וחסין לתקופת המיתון. ניתן לומר שבסה"כ השימושים הבסיסיים נחוצים מאוד לכל אחד מהלקוחות ולכן אנו לא רואים שינויים משמעותיים." כך אמר אבנר בשיחה עם Bizportal במהלך ההשקה.
עוד ציין אבנר, כי פרטנר נמצאת בתהליך של ייעול עוד מהתקופה שלפני המשבר ולכן היא נכנסה חזקה לתקופה זו. בנוסף לכך, בשל המבנה הפיננסי של החברה, רמת החוב מאוד נמוכה עד לכדי כך כי זכינו לעיתים לביקורת שלילית על כך שאנו לא ממונפים. כיום, חוסר המינוף נחשב כמובן לנקודת זכות של החברה ויחס החוב שלנו למחזור, הוא מאוד נמוך".
בהתייחס לשינויים על רקע המשבר, אומר אבנר, כי "השינוי המרכזי שרואים מתבטא בכך שיש פחות תיירות שנכנסת ופחות תיירות חוץ, פחות אנשי עסקים, בעיקר מתחום ההייטק ולכן השימוש ביחס לשנים קודמות ובעיקר ביחס לשנת 2008 שהייתה שנת שיא." עם זאת מדגיש אבנר, כי "הפגיעה איננה דרמתית מכיוון שזהו חלק קטן מכלל ההכנסות".
בהתייחסו לפיטורים בשוק, ציין אבנר כי "אין הרבה אנשים שיוותרו על המכשיר הסלולרי שלהם ובסופו של דבר הלקוח העסקי עובר להיות לקוח פרטי".
בעניין תקציבי הפרסום, אומר אבנר, כי "תקציבי הפרסום לא צומצמו, אנו מאמינים שאנו צריכים להמשיך את הקשר שלנו עם הלקוח באופן שותף ופרסום זה בעצם קשר עם הלקוח. השנה השקנו 2 שירותים חדשים אשר זקוקים לפרסום בכדי לידע על כך את הצרכן, לכן תקציבי הפרסום נשארו זהים לאלו שהיו בשנים קודמות".
אבנר מתייחס לכניסה החדשה של פלאפון לרשת החדשה ואומר כי "פרטנר תמיד מקדימה את מתחריה בצעד אחד או שניים, כשהם יעשו את הצעדים שאנחנו עושים היום, אנחנו מן הסתם נעשה צעדים חדשים, כאלו שאנחנו מתכננים אותם היום".
אבנר מתייחס גם לתחרות מול סלקום על עולם המוסיקה, "יש לנו יתרון בחנות המוסיקה, בכך שיש לנו גם מוסיקה עברית וגם לועזית , אין שום סיבה להתמקד בסוג אחד, אם ניתן לספק את שתיהן".
בהקשר לכניסה לתחום הטלפוניה הקווית והאינטרנט אומר דוד כי "עדיין אין נתונים על נתחי השוק אך ישנו מעבר של לקוחות אשר תוך זמן קצר לומדים להעריך את היתרון בקבלת כל השירותים מחברה אחת". יחד עם זאת אבנר לא ממהר להכריז על הצלחות בתחום".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה