ריינאייר חוזרת לישראל - למה זה טוב לאל על?
בזמן שרוב החברות הזרות עדיין מהססות, ענקית הלואו-קוסט מביעה אופטימיות וצופה חזרה מלאה בקיץ ; פתיחת טרמינל 1 תהיה המפתח להצלחה; האם זה יסמן את תחילת החזרה של התעופה הבינלאומית לישראל?
/>
בשורה משמעותית לשוק התעופה הישראלי: ריינאייר, ענקית הלואו-קוסט האירופית, מתכננת לחדש את פעילותה המלאה בישראל בקיץ 2025. החלטה זו מסמנת מפנה אפשרי בענף התעופה המקומי, שספג מכה קשה מאז פרוץ המלחמה.
אדי וילסון, מנכ"ל ריינאייר DAC, הביע אופטימיות לגבי חידוש הטיסות והדגיש את חשיבות פתיחתו המחודשת של טרמינל 1 בנתב"ג, המשמש בעיקר לטיסות לואו-קוסט. "אנחנו נחזור בקיץ, וסביר שרוב חברות התעופה האחרות יעשו זאת גם כן," ציין וילסון. המהלך של ריינאייר עשוי להוות סמן דרך עבור חברות תעופה אחרות השוקלות לחדש את פעילותן בישראל. ההחלטה, המתבססת על הנחיות סוכנות הבטיחות בתעופה של האיחוד האירופי (EASA), מעידה על הערכה חיובית לגבי המצב הביטחוני.
חזרתה של ריינאייר מהווה בשורה חיובית גם עבור אל על. התחדשות הפעילות של חברות זרות מצביעה על התייצבות השוק ועשויה להגדיל את תנועת הנוסעים בכל הכיוונים, כולל בקווי החברה הלאומית.
- על רקע הפסקת הטיסות מישראל - הרווח של ריינאייר ברבעון נפל ב-46%
- למרות ביטול הטיסות מישראל - ריינאייר עם רווחי שיא ברבעון הראשון
מפתח משמעותי להצלחת המהלך טמון בפתיחה המחודשת של טרמינל 1. הטרמינל, שנסגר בעקבות המלחמה, חיוני במיוחד לפעילות חברות הלואו-קוסט, והפעלתו מחדש תקל על חידוש הטיסות בהיקף נרחב. החלטת ריינאייר משקפת אמון מתחדש בשוק התעופה הישראלי, אך האתגרים עדיין משמעותיים. חברות רבות ממתינות להערכות מעודכנות של מצב הביטחון באזור, ופתיחת טרמינל 1 עדיין אינה מובטחת.
למרות תיקון "חוק טיבי" החברות נמנעו מלחזור
"חוק טיבי", שנחקק כדי להגן על זכויות הנוסעים
במקרה של ביטולי טיסות ועיכובים, עבר לאחרונה תיקון משמעותי. החוק במתכונתו המקורית חייב את חברות התעופה לשלם פיצויים לנוסעים שנפגעו משיבושים בטיסות, אך התיקון החדש מאפשר גמישות גדולה יותר לחברות, בעיקר במקרים של עיכובים וביטולים שנגרמו ממצב ביטחוני. מדובר במהלך
שאמור לעודד את חזרתן של החברות הזרות לפעילות בישראל. עם זאת, עד להודעת ריינאייר נראה שלא קיימת השפעה.
- קצבאות הביטוח הלאומי לשנת 2025: מה הוקפא ומה נשאר צמוד?
- המס הנסתר - בכמה יעלה התשלום שלכם לביטוח לאומי?
- תוכן שיווקי כמה מצבים בהם עו"ד ירושות וצוואות הוא הכתובת עבורכם
מתוך כ-90 חברות תעופה זרות שפעלו בנתב"ג לפני המלחמה, רק 27 ממשיכות לטוס לישראל כיום, וגם זאת בהיקף מצומצם משמעותית. המקרה של אייר פראנס, שדחתה את חזרתה למרות היותה ממובילות המאבק לתיקון החוק, המחיש את המורכבות של המצב.
האתגרים הביטחוניים ממשיכים להוות מכשול משמעותי, כאשר האירוע האחרון שבו מטוס של חברת אג'יאן נאלץ להסיט את נתיב טיסתו ללרנקה בשל אזעקות, מדגים את הסיכונים שחברות התעופה נדרשות להתמודד עימם. לכן, למרות ההצהרות האופטימיות, נראה כי הדרך לחזרה מלאה של חברות התעופה הזרות עדיין ארוכה. תכנון טיסות לעונת הקיץ מתבצע חודשים מראש, והיעדר ודאות לגבי המצב הביטחוני והתשתיות מקשה על החברות לשלב את ישראל בתוכניותיהן העתידיות.