ארקיע
צילום: ארקיע
ראש בראש

ארקיע נגד אל על: טיסות ישירות מישראל לניו יורק

חברות התעופה הבינלאומיות מתעכבות, ארקיע מנסה לנצל את החור ולייצר רווחים בקו לניו יורק שנשלט על ידי אל על

עמית בר | (2)
נושאים בכתבה אל על ארקיע


חברת ארקיע הכריזה על מהלך משמעותי בשוק התעופה הישראלי - השקת טיסות ישיר בין תל אביב לניו יורק. מדובר בצעד ראשון מסוגו עבור החברה, שצפוי להגביר את התחרות בקו המבוקש ולהוריד את מחירי הטיסות. הטיסות יתחילו לפעול מחודש פברואר 2025 ויתבצעו באמצעות מטוסי איירבוס 330-900 NEO, הנחשבים לאחד הדגמים המתקדמים בעולם.


מדובר בתחרות ראש בראש מול אל על. אל על נותרה כמעט לבד בקווים האלו שמהווים חלק מרכזי מהרווחים שלה. ארקיע רואה כי החזרה של החברות הבינלאומית תארך והיא מאתגרת את אל על בקו הרווחי. 



כמה יעלה לטוס לניו יורק עם ארקיע?

המחיר ההתחלתי לכרטיס הלוך-חזור הוא 1,199 דולר, כולל כבודה במשקל של 20 ק"ג. עם זאת, כמו בכל טיסה, המחירים משתנים בהתאם לביקוש, וניתן למצוא גם כרטיסים במחירים גבוהים יותר. לטסים בכיוון אחד, המחיר ההתחלתי עומד על 599 דולר.

קיראו עוד ב"בארץ"

לדוגמה:

  • טיסת הלוך ושוב לארקיע: החל מ-1,199 דולר.
  • טיסת הלוך ושוב באל על במחלקת פרימיום: החל מ-2,863 דולר.

לוח הזמנים של הטיסות

  • מתל אביב לניו יורק: מוצ"ש בשעה 23:30, שני ורביעי בשעה 12:00.
  • מניו יורק לתל אביב: ראשון ושלישי בשעה 15:00, חמישי בשעה 16:00.

מה עומד מאחורי ההחלטה?

ההשקה של הקו מגיעה בעקבות מחסור בטיסות לניו יורק ועליית מחירים בקו. היוזמה נולדה מתוך שיתוף פעולה בין ארקיע ליוזמת ההייטק "טק אייר", שמטרתה להגדיל את היצע הטיסות ליעדים אסטרטגיים כמו ארצות הברית. היוזמה נוצרה מתוך צורך ממשי של תעשיית ההייטק הישראלית, שנסמכת רבות על קשרים עסקיים עם ארצות הברית.


בנוסף, על פי נתוני מטה ההייטק, כ-80% מההשקעות הזרות בישראל מגיעות מארצות הברית וקנדה, מה שמדגיש את החשיבות של שיפור הקשרים התחבורתיים עם מדינות אלו.


האם ארקיע תוכל לעמוד בתחרות?

גורמים בענף התעופה מזהירים כי הפעלת קו טיסות לארצות הברית מהווה אתגר כלכלי וביטחוני. חברות גדולות כמו אל על, יונייטד איירליינס ו-דלתא נהנות מצי מטוסים רחב, שמאפשר להן להתמודד עם תקלות ולהציע חלופות במהירות. לעומת זאת, חברות קטנות כמו ארקיע מסתכנות ביכולת מוגבלת לטפל במקרי חירום תפעוליים.



מה עוד חשוב לדעת על הטיסות?

  1. אפשרויות שדרוג: ארקיע מציעה שדרוגים שונים למושבים במחלקת אקונומי ואקונומי פלוס. לדוגמה:

    • מושב מועדף: תוספת של 150 דולר.
    • מושב באקונומי פלוס (שורה ראשונה): תוספת של 170 דולר.
  2. תמיכה ממשלתית:
    הממשלה בוחנת אפשרות להקצות תקציב של 15 מיליון שקל לשיפוי חברות תעופה במקרה של ביטול טיסות. עם זאת, ההצעה טרם אושרה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יש מחלקת ביזנעס (ל"ת)
    ארי 13/01/2025 18:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מפריח השערוריות 13/01/2025 16:34
    הגב לתגובה זו
    מטוס אחד שיטוס נון סטופ מישראל לניו יורק.אם מתקלקל או מתעכב הנוסעים תקועים כפליים גם אין מטוס חליפי וגם אין אפשרות להעלותם על טיסה חליפיתכי אל על מלאים ואין חברות זרות שטסות.. כלומר זה לרכוש כרטיס מוזל להרפתקאה בשחקים שאורכה 34 ימים דרך אירופה..