משלוח WOLT וולט
צילום: Marquise de Photographie

משבר וולט -האם הציבור באמת יסיר את האפליקציה?

צריך לחשוב פעמיים לפני ש"דופקים" את הצרכנים, אבל בוולט יודעים - אין באמת תחליף לשרות שלהם. בסופו של דבר הציבור לא באמת יעזוב את השירות, גם בהינתן העלייה בדמי התפעול

עמית בר | (14)
נושאים בכתבה וולט
המשבר בין חברת וולט (Wolt), שנרכשה על ידי דורדאש (DoorDash) ב-2021, לבין צרכנים בישראל החל עם צעדים ראשונים של העלאות מחירים ב-2023, אך הגיע לשיאו בשבוע האחרון עם פרסום הכוונה והיישום של העלאה נוספת בדמי התפעול.

בשנת 2023 נוספו "דמי תפעול" בסך 2 שקלים לכל הזמנה, אבל המהלך ששבר את הסבלנות היה ההודעה הנוכחית על שינוי מדיניות החישוב של דמי התפעול, שמעלה את הסכום מ-2 שקלים למשלוח לחישוב דינמי בהתאם לגובה ההזמנה, עד לתקרה של 5.90 שקלים למשלוח.


הפגיעה בצרכנים:

עליית מחירים: העלייה הראשונה בעמלת התפעול כבר הייתה חסרת תקדים, אך ההעלאה הנוספת בינואר 2025 העלתה משמעותית  את ההוצאות להזמנות רבות. בעוד שהעלות הקודמת הייתה קבועה, כעת היא תלויה בגודל ההזמנה, דבר שמשפיע במיוחד על משפחות וצרכנים עם תקציבי מזון קטנים יותר.

איכות השירות: הצרכנים הרגישו שהם משלמים יותר עבור אותו שירות, ואף יותר מכך, לא חוו שיפור באיכות השירות. היו דיווחים על איחורים בהזמנות ושליחים פחות מרוצים מהתנאים החדשים.

חוסר שקיפות: חוסר השקיפות בנוגע לעלייה הנוספת בעמלת התפעול, שכללה חישוב דינמי מורכב, גרמה לתסכול רב בקרב הצרכנים, כאשר הם לא מצאו את הדרך לחזות את עלות ההזמנה הסופית.


תגובת הצרכנים:

מעבר למתחרים: הצרכנים החלו לעבור במהירות לשירותים אחרים כמו ג'ט, תן ביס ואפילו חזרה להזמנות ישירות ממסעדות או שימוש במשלוחים פרטיים.

החרמות ומחאות: ההתנגדות למהלך של וולט זכתה לתנופה חדשה. פוסטים ברשתות החברתיות, מאמרי דעה בכלי התקשורת, וקריאות לחרם הפכו לנושאים מרכזיים בדיון הציבורי. צרכנים רבים התחייבו להסיר את אפליקציית וולט מהטלפונים שלהם ואף להפיץ את הבשורה בקרב חברים ומשפחה.

פנייה לרשויות: התלונות לרשות להגנת הצרכן ולמשרד הכלכלה התגברו, עם דרישה לבדוק האם העלייה בדמי התפעול אינה בגדר התנהגות מונופוליסטית או לא תחרותית.


האם זה יעבור?

תגובת וולט: וולט, בעקבות הזעם הצרכני, הודיעה על השקת מסלול מנויים (Wolt+) ב-49 שקל לחודש, שמציע ללא דמי משלוח, אך עדיין כולל את דמי התפעול המעודכנים. הצעד זה נתפש כניסיון למתן את המחאה, אך לא ברור אם הוא יספיק להרגיע את הצרכנים.

כל הכותרות

השפעה על השוק: ההעלאה הנוספת בעמלת התפעול יכולה לשנות את הדינמיקה בשוק משלוחי המזון, עם אפשרות לירידה משמעותית בנתח השוק של וולט אם המחאה תמשיך להתגבר.

רגולציה: התערבות רגולטורית יכולה להיות בפתח, במיוחד אם התגובה הציבורית תמשיך להיות חזקה. זה עשוי לכפות על וולט לשנות את מדיניות המחירים שלה או להגביר את השקיפות.

המשך המחאה: הצרכנים נחושים להמשיך במאבקם, עם קריאות לתמיכה בשירותים חלופיים והפצת מידע לגבי מדיניות המחירים האחרונה של וולט.



ההעלאה הנוספת בעמלת התפעול של וולט הפכה את המשבר לחמור יותר, מעמידה את האמון בחברה במבחן. אבל, בסופו שח יום - הרבה אנשים ממשיכים להזמין דרך האפליקציה ולא ישנו את הרגלם. וולט איבדה נקודות, אבל שלא תחשבו שהאלטרנטיבות של המשלוחים האחרים זולים יותר.



תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מיכאל 27/01/2025 10:55
    הגב לתגובה זו
    לא לחזור אליהם תנו להם למות
  • 12.
    אבי 27/01/2025 00:06
    הגב לתגובה זו
    דוחף עוד ועוד אנשים למחוק גם כן רובנו מזמינים בסכומים שעולים על 4א בחודש כל אחד נגמרה ההתמכרות לעצלנות גרמו למדינה שלמה להתמכר והכניסו שרוול.
  • 11.
    מיירל 26/01/2025 23:52
    הגב לתגובה זו
    על פי הפיסקה האחרונה ניתן להבין שזה ממון על ידי וולטבמקום לבזבז כסף על פירסום תורידו מחירים!!!
  • 10.
    להתעורר 26/01/2025 11:00
    הגב לתגובה זו
    אתמול רציתילהזמין גלידה ואיך שנכנסתי וראיתי את החיובים החדשים החלטתי שאני יורד למטה !!! אפליקציה שהפכה אותנו לעצלנים ועכשיו מנצלת אותנו
  • 9.
    לא מזמין מהם יותר יש תחלופה וגם אפשר להזמין ישירות ממסעדות (ל"ת)
    אלי 26/01/2025 08:25
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אלעד 25/01/2025 18:46
    הגב לתגובה זו
    אין פראייר כמו הצרכן הישראלי עם הזיכרון הקצר וכולם יודעים את זה. שבוע שבועיים וכולם יחזרו לשלם כמו ילדים טובים
  • 7.
    רלי 25/01/2025 18:31
    הגב לתגובה זו
    תומר כהן מנכל מעולה בטוח שימצא פיתרון טוב לסיפור. חברה תלויה בצרכנים צריכה לעשות שינוי בתפיסה
  • לא כזה תותח קופץ מי מיטה למיטה עסקית (ל"ת)
    מיקי 26/01/2025 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אורן 25/01/2025 16:31
    הגב לתגובה זו
    יש לי חשבון קטן איתם ואין מה לעשות חובות צריך לשלם
  • 5.
    מנשה 25/01/2025 00:11
    הגב לתגובה זו
    לצאת מהבית ולקנות להזמין ישירות מהמסעדה להזמין משירותי משלוח אחרים
  • 4.
    לעשות חרם שילמדו את הלקח. (ל"ת)
    שי.ע 24/01/2025 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דני 24/01/2025 15:42
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שהגיע הזמן לעצור את העושק
  • 2.
    יוס 24/01/2025 14:54
    הגב לתגובה זו
    אף פעם לא הזמנתי מהם. הרעיון שאם אני רעב ובמקום מנה של 5060 שח. הופכת לאזור 80 שח כול וולט וטיפ היא מפגרת. ואם אנשים משלמים מאות שקלים בחודש רק עבור הפרש כספי מעבר לעלות החודש זה טמטום
  • 1.
    אני עזבתי זה שרות שיש לו מלא תחליפים בניגוד לכתבה מטעם (ל"ת)
    קלבסיאלה 24/01/2025 12:23
    הגב לתגובה זו