כמה מרוויחים משפיעני רשת? הנתונים שמאחורי ההצלחה
האם כדאי להיות משפיען רשת, מה הסיכוי להצליח? - לא מה שחשבתם
כולם רוצים להיות משפיעני רשת. הם הכוכבים הגדולים של הצעירים, הם מפורסמים, והם עושים כסף. עולם הפרסום עובר לדיגיטל ובעיקר לרשתות החברתיות. המספרים מאחורי התעשייה הזו חושפים תמונה מרתקת חלקם מרוויחים יותר ממנהלי חברות או מתכנתים בכירים והיקף השוק ממשיך לצמוח במהירות אבל זו תמונה חלקית כי לצד ההצלחה המסחררת של יחסית מעטים יש רבבות שמנסים ולא מצליחים
הכנסות המשפיענים בישראל: מי מוביל את הרשימה?
שוק המשפיענים בישראל מגלגל כ-350-400 מיליון שקל בשנה. המספרים הרשמיים נמוכים יותר, אבל זה בעיקר בשל תקציבים שעוברים מתחת לרדאר ועסקאות בארטר שונות. משפיענים מובילים גובים עשרות אלפי שקלים לקמפיין כאשר חלקם משתכרים מיליוני שקלים בשנה, משפיענים מוכרים, אבל לא אלו שבטופ ירוויחו לקמפיין מעל 10 אלף שקל וירוויחו בשנה מעל 500 אלף שקל.
הנה כמה דוגמאות, עם נתונים מוערכים:
עינב בובליל מכניסה מעל 500 אלף שקל, עם קמפיינים שמגיעים ל-25 אלף שקל לפרסום בודד
דניאל גרינברג מכניסה מעל 1.5 מיליון שקל בשנה
אלין כהן שפיתחה גם מותג פרטי מרוויחה כמה מיליונים בשנה
קיראו עוד ב"בארץ"מעיין אדם מרוויחה על פי ההערכות סדר גודל של מיליון שקל מפעילות הרשת שלה
יובל כספית מתקרבת למיליון שקל בשנה
אנסטסיה גלושקו מובילה בעולם הקוסמטיקה הדיגיטלית עם הכנסות שמוחערכות ב-1.5 מיליון שקל
בן זיני מרוויח על פי ההערכה מפעילות הרשת מעל 500 אלף שקל
תמחור קמפיינים בישראל
תמחור הקמפיינים ברשת מורכב ולא ממש גלוי, אבל על פי ההערכות משפיען עם כ-100 אלף עוקבים יקבל סדר גודל של 8-10 אלף שקל לקמפיין. עם כמות גדולה יותר של עוקבים זה יעלה בהתאמה, כשזה יכול להגיע גם ל-70 אלף שקל ויותר. במקרים רבים גם ניתנים בונוסים - אחוזים ממכירות שיווק שותפים בשיעור של 10% עד 20% מסך המכירות.
כשמדובר בקמפיינים על פני כל השנה, מדובר כבר בסוג של ריטיינר שיכול להגיע ל-100 אלף שקל בחודש, יש גם סכומים גבוהים יותר.
הכנסות המשפיענים בעולם המספרים הגדולים
התעשייה העולמית של משפיעני הרשת מוערכת ב-250 מיליארד דולר וצפויה לגדול במעל 20% בשנה לכ-500 מיליארד דולר בשנת 2027. משפיענים בינלאומיים הופכים למותגים בפני עצמם עם הכנסות מרקיעות שחקים, אבל כמו בישראל גם כאן מדובר במיעוט יחסית קטן שמצליח בעוד הרוב הגדול נאבק על חשיפה ומתקשה לייצר הכנסות משמעותיות.
הנה כמה דוגמאות בולטות מהעולם: MrBeast ג'ימי דונלדסון עם מעל 500 מיליון עוקבים והכנסה של קרוב ל-90 מיליון דולר בשנה. צ'ארלי ד'אמליו עם מעל 215 מיליון עוקבים והכנסות של כ-23 מיליון דולר בשנה. קביי לאם 255 מיליון עוקבים והכנסות של מעל 20 מיליון דולר.
איך משפיען הופך למכונת כסף?
הכנסה ממשפיענות לא מגיעה רק מפרסום ממומן. משפיענים מצליחים מגוונים את מקורות ההכנסה שלהם כדי למקסם רווחים, הנה מגוון האפשרויות:
קמפיינים ממומנים שיתופי פעולה עם מותגים מובילים
מותגים פרטיים הקמת ליין מוצרים אישי כמו איפור אופנה או גאדג'טים
שיווק שותפים Affiliate Marketing קבלת עמלה על מכירות דרך קישורים מקודדים
פרסומות בפלטפורמות כמו יוטיוב וטיקטוק הכנסות מפרסומות משובצות בסרטונים
מנויים ושירותים בתשלום פלטפורמות כמו Patreon או OnlyFans מאפשרות למשפיענים להרוויח ישירות מהעוקבים שלהם
רק צריך לזכור - זו עבודה, עבודה קשה, ולמרות שהשוק צומח, רק אחוז קטן מהמשפיענים מצליח להתפרנס מזה באופן מלא. לפי מחקר של גולדמן זאקס רק 4% מתוך 50 מיליון המשפיענים בעולם מרוויחים מעל 100 אלף דולר בשנה. מצד אחד, השוק גדל וההכנסות יעלו, מצד שני כמות האנשים שמנסה להפוך למשפיענים הולכת וגדלה. בסופו של דבר, להערכת המומחים , יהיו משפיענים בולטים בתחומים השונים והכניסה לתחומיםהאלו תהפוך ליותר ויותר קשה. התמחורים יישחקו, אבל בשל הגידול בכמות העוקבים, ההכנסות של המשפיענים לא צפויות לרדת.