
85% מהישראלים רכשו השנה באונליין - 20 פעמים בממוצע
סקר של זכיינית UPS בישראל מראה כי נשים רוכשות יותר מאתרים בחו"ל עם 81% לעומת 72% גברים; 45% מהצרכנים בני 16-39 יעדיפו מוצרים ישראליים; מה הם אתרי ההזמנות המובילים?
זכיינית UPS בישראל ערכה סקר מקיף על רכישות באינטרנט והעדפות צרכניות של הישראלים, שבוחן את התנהלות הצרכנים וההבדלים בין רכישות אונליין לפיזיות, בין רכישות באתרים ישראליים מול בינלאומיים ובין קבוצות שונות באוכלוסייה. מהסקר, שנערך במסגרת הפעילויות לציון
30 שנות פעילות בישראל, עולה כי 85% אחוז מהישראלים קנו השנה מוצרים אונליין, כאשר הצרכן הישראלי רוכש אונליין 20 פעמים בממוצע בשנה. בנוסף, עולה כי נשים רוכשות יותר מאתרים בחו"ל עם 81% לעומת 72% גברים. זאת אף על פי שעל פי המשיבים לסקר, למוצרים מאתרים מקומיים לוקח
בממוצע כ-5 ימים להגיע, לעומת 14-30 ימים במשלוח בינלאומי. כמו כן, 45% מהצרכנים בני 16-39 יעדיפו מוצרים ישראליים, לעומת 52% בגילאי 40-55 ו-62% בגילאי 56 ומעלה.
אתרי ההזמנות המובילים
בזירה המקומית, שני האתרים המובילים
להזמנות הם KSP עם 14% וטרמינל X עם 12% לפי הסקר, בעוד אתרים רבים מתחרים על תשומת לב הצרכן עם אחוזי רכישות של 2%-6%, כולל סופרפארם, וואלה שופס, ורשתות אופנה כמו קסטרו, פוקס ודלתא. לעומת זאת, בזירה הבינלאומית קיים פער ברור – עלי אקספרס מוביל בענק עם 56% מהצרכנים
הישראלים, כאשר Shein ואמזון מדורגים הרבה אחריו עם 11% כל אחד, וTEMU-שנכנס לשוק הישראלי רק בשנים האחרונות, כבר הגיע למקום הרביעי עם 10%.
הרגלים מסורתיים מול חדשים
למרות הנטיה הברורה לרכישות אונליין, עדיין קיימות
קטגוריות מוצרים שהישראלים מעדיפים לרכוש בחנויות פיזיות. קטגוריית ביגוד והנעלה היא הנמכרת ביותר ברשת ע"פ הסקר, בפער גדול על פני הקטגוריות הבאות עם 67% מהנשאלים שרכשו ביגוד והנעלה אונליין בשנה החולפת. באופן מעניין, תחום הביגוד וההנעלה מוביל גם מבין הקטגוריות
שאותן הנשאלים מעדיפים לרכוש דווקא בחנות פיזית (34%), שני רק לקטגוריית הרהיטים שאותם 36% יעדיפו לראות, לחוש ולנסות בחנות בזמן הרכישה. גם תרופות, תכשיטים ומכשירי סלולר, יעדיפו כ-28%-32% מהנשאלים לרכוש בחנות פיזית. באשר לרכישות אונליין, מלבד לבגדים, ישראלים רוכשים
גם אביזרים לטלפונים סלולריים, מוצרים לבית, תוספי תזונה, מוצרים לתחביבים, קוסמטיקה ובישום. מחצית מהקונים באינטרנט ציינו כי ישנם מוצרים אותם הם מעדיפים לקנות מתוצרת הארץ, ובעיקר תרופות 18% מהנשאלים, תוספי תזונה 14%, פרחים 12% ומוצרים לקפה 12%.
מבחינת הוצאות, על פי הסקר, ניכר פער בין ההוצאות למזמינים מאתרים ישראלים, כאשר 76% מהמשיבים הצהירו שמוציאים בין מאות לאלפי שקלים בקניה בודדת, לבין אלו המזמינים מאתרים בינלאומיים, שם 85% הצהירו שהם מוציאים לא יותר מעשרות דולרים בודדים בכל הזמנה. 75% מהישראלים יעדיפו לרכוש באתר בו המשלוח ללא תשלום , אולם שיעור המוסיפים מוצרים כדי להגיע למשלוח חינם עומד על 45% בלבד. מנגד, 84% משתדלים לא להגיע לסכום המחייב תשלום מיסים כאשר מזמינים מאתרים בינלאומיים. מעניין לראות שעל אף שרק 4% מהנשאלים לא הכירו בכלל את הסכום הפטור מתשלומי מס (75$ במרבית המקרים), 90% מבעלי ההשכלה הגבוהה הצהירו שהם משתדלים להימנע מתשלום מיסים באמצעות הגבלת סכום הרכישה, לעומת 78% בלבד בעלי השכלה ממוצעת ומטה. על פי UPS, יותר מודעות ותשומת לב לנושא זה יכולה לחסוך לצרכן תשלומי מיסים מיותרים. הישראלים מעדיפים לקבל את המשלוח בבית (43%) או בנקודת איסוף – חנויות או לוקרים (42%).
- SAFE DEAL - עוזר ה-AI לקניות בטוחות ומושכלות באינטרנט
- עונת הקניות - הוצאות הצרכנים בסייבר מאנדיי שברו שיאים
רק 6% מהישראלים מעדיפים לקבל את החבילות למקום העבודה. באופן מעניין, נשים יעדיפו לקבל את משלוח שלהן עד הבית עם 51% (מול 36% שמעדיפות לנקודת איסוף) לעומת גברים שדווקא
מעדיפים באופן מובהק לאסוף את החבילה מנקודת איסוף הקרובה לביתם עם 50% לעומת 35% שמעדיפים עד הבית. כמו כן, נמצא כי קנייה אונליין שכיחה יותר בגילאי 55 ומטה ובקרב בעלי השכלה גבוהה. 89% מגילאי 16-55 מעידים שהם רוכשים באינטרנט, ואילו 75% בגילאי 55 ומעלה. באופן מעניין,
אין כמעט הבדל באחוז ההזמנות בין חילונים עם 87% לדתיים ומסורתיים עם 83%, וכן בין בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה עם 89% לבין ממוצעת ומטה עם 84%. גם בין נשים (85%) לגברים (86%) ההבדל זניח לחלוטין. הסקר נערך בשיתוף מכון ברנדמן בהשתתפות 501 נשים וגברים בגילאי 16+ בחודש
פברואר 2025.