שטראוס: "תקציבים רבים הולכים לטובת הצרכן ופחות קמפיינים תדמיתיים"
שטראוס רוכבת על השיפור המשמעותי שחל בשוק האג"ח הקונצרני בחודשים האחרונים, וגם מנצלת את ההתעוררות בשוק הראשוני. החברה דיווחה הבוקר (ג') על הצלחה בהנפקת האג"ח שביצעה בימים האחרונים. על פי תוצאות המכרז,קיבלה ביקושים של כ-2 מיליארד שקל להנפקת , זאת לאחר שהקבוצה התכוונה לגייס כ-300 מיליון שקל בלבד בהרחבת סדרות האג"ח.
הבוקר, הציגה קבוצת שטראוס את היערכותה לקראת חג שבועות בהשקת מגוון רחב של מוצרים ומארזים מיוחדים לחג. לדברי מישל בן וייס, מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים, "ההיערכות לחג מאופיינת בעיקר בהחלטה להוזיל משמעותית חלק מהמוצרים ולהציע לצרכן אריזות חיסכון". כהמשך ישיר לקו שנוקטת שטראוס בעקבות המיתון, נכנסה החברה לתחומים בסיסיים כמו קטגוריית הלבן ובנוסף לכך, החלה לשווק מוצרים באריזות חיסכון.
מיכל איתן, מנהלת שיווק שטראוס מזון טרי, אמרה כי מדי שנה בחג השבועות אנו עדים לגידול של כ-25% בשוק הגבינות, בהשוואה לחודש רגיל. הצריכה הממוצעת למשק בית מגבינות רכות גדלה מ-1.5 ק"ג ל-2 ק"ג בחודש החג. המכירות העיקריות של מוצרי החלב נערכות כשבוע לפני החג ועד יום החג עצמו.
לפי נתוני סטורנקסט, ברבעון הראשון של השנה ירד נתח השוק של שטראוס בשוק החלב ל-21.4%, כאשר ברבעון המקביל ב-2008 נתח השוק שלה עמד על כ-22.6%. לדברי וייס, "שטראוס לא רשמה ירידה במכירות בכל הקטגוריות שבהן היא פועלת זאת למרות השחיקה בנתח השוק".
עוד אמר וייס, "בעקבות המיתון, השנה מאופיינת כשנת קיבעון. אם בשנה שעברה שיעורי הצמיחה בענף עמדו על כ-13%-15% לעומת זאת, ברבעון הראשון של השנה הצמיחה עמדה על 3.5% אשר כללה את עליית המחירים, מה שבעצם משקף ירידה בכמות המכירות, זהו סממן מובהק של המשבר".
לקראת שבועות החברה לא תצא בפרסום בטלוויזיה, וייס מסביר, כי "תקציבים רבים הולכים לטובת הצרכן ופחות קמפיינים תדמיתיים, אנחנו משתדלים להעביר לצרכן הצעת ערך מובהקת בנקודות המכירה ופחות פרסום הפונה לרגש". בנוסף לכך אומר וייס, "חלק גדול מהכסף הולך להצעות ערך לצרכנים אשר באות לידי ביטוי במארזים עם תוספות חינם, באריזות מוגדלות במחיר של האריזות הרגילות, במבצעי קנה-קבל ועוד".
בתחילת השנה שטראוס שינתה את נראות המארזים מבחינת צבעי המוצרים בכוונה להעביר לצרכן "תמונת חוויה", כלומר, המוצרים שקופים וניתן לראות את המזון בתוך האריזה. השינוי בגבינת 'סקי' היה פחות מוצלח דבר שבא לידי ביטוי בירידה ברכישת המוצר, הבעיה חלה בשל שינוי בצבעי המוצר, כתוצאה מכך הצרכנים לא מצאו את המוצר", בעקבות כך בימים האחרונים, שינינו הוספנו את הצבע הכחול המזוהה עם המוצר, בכדי להקל על הצרגכן למצוא את המוצר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה