המשביר לצרכן מדווחת: גידול של 20% בהכנסות וירידה של 24% ברווח התפעולי ל-6.7 מיליון שקל
קבוצת משביר לצרכן ממשיכה להציג צמיחה בהיקפי פעילותה. הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של שנת 2009 צמחו בכ-20% ל-517 מיליון שקל, לעומת ההכנסות של כ-432 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2008. הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מהעלייה במכירות של מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, המהווים את פעילות הליבה של הקבוצה. בנוסף, תרם לגידול גם איחוד לראשונה של פעילותה של חברת סיבוס ברבעון הראשון של 2009.
על הגידול בפועל בנפח התנועה בחנויות הרשת ובפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה, מעיד הנתון של סך הפדיון של הפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה (הכולל את סניפי המשביר לצרכן וסניפי ניו פארם). הפדיון ברבעון הראשון של שנת 2009 גדל בכ-16% והסתכם בכ-440.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-380.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הכולל בסניפים זהים (Sells Same Stores), הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2009 בכ-408.3 מיליון שקל, גידול של כ-10%, בהשוואה לכ-370 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2008.
קבוצת המשביר לצרכן מציגה את הכנסותיה בחלוקה למגזרים- בתי כלבו, קוסמטיקה ודראגסטורס, תיירות, ג'אמפ ואחרים. המגזרים הבולטים בצמיחתם הם מגזר בתי כלבו, ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס.
במגזר בתי הכלבו צמחו ההכנסות ברבעון הראשון של 2009 בכ- 12% לכ-164.4 מיליון שקל, לעומת כ -146.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר בתי הכלבו הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2009 בכ-12.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-9.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. השיפור בתוצאות המגזר נבע משיפור בפעילות השוטפת, העשרה וגיוון של הסחורה, פתיחת סניפים חדשים וכן מהקדמה חלקית של המכירות לחג הפסח, ובנוסף שופרו תנאי הסחר של הקבוצה.
במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס צמחו ההכנסות בכ-18% לכ-249.2 מיליון שקל, לעומת כ-210.4 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2008. השיפור בתוצאות המגזר נובע בעיקר משיפור בפעילות המסחרית והשיווקית של המגזר בסניפי המשביר לצרכן ובסניפי ניו-פארם, המנוהלים בצורה משותפת ויעילה יותר תחת חברת ניו-פארם דראגסטורס, מפתיחת סניפים חדשים, וכן מהקדמה של המכירות לחג הפסח. הרווח התפעולי במגזר זה הסתכם ברבעון הראשון של 2009 בכ-5.5 מיליון שקל, גידול של כ-92% לעומת של כ-2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר התיירות, הסתכמו ההכנסות של חברת קשרי תעופה, שפירסמה תוצאותיה בשבוע שעבר, בכ-45.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-57.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2008. קשרי תעופה רשמה הפסד תפעולי של כ-1.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2008. הירידה בתוצאות המגזר נובעת בעיקר בשל ההאטה הכלכלית המשפיעה על תחום התיירות.
במגזר ג'אמפ, אשר מייצג את פעילותה של חברת ג'אמפ, המוחזקת בשיעור של 50% על ידי המשביר, ואת אחזקת ג'אמפ ברשת אירית ליין, הסתכם חלקה של המשביר בהכנסות הרבעון הראשון של שנת 2009 בכ-11.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בגין אחזקתה בחברת ג'אמפ רשמה המשביר הפסד תפעולי של כ-12.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.
יצויין, כי ההפסד התפעולי במגזר זה כולל הוצאות חד פעמיות בסך כ-8.6 מיליון שקל שביצעה המשביר בגין הפחתת מוניטין בג'אמפ ובאירית, בעקבות הקשיים העסקיים אליהם נקלעה ג'אמפ. בהקשר זה, יצוין כי לפני כשבועיים דיווחה קבוצת המשביר לצרכן על חתימת מזכר עקרונות למכירת אחזקותיה בג'אמפ למלכה ריטייל גרופ, הבעלים של רשת מתאים לי. במסגרת מזכר העקרונות נקבע, כי מלכה גרופ תזרים הון בסך של כ-10 מיליון שקל אל קופתה של ג'אמפ, ובנוסף תעמיד לרשות ג'אמפ סחורות בהיקף כספי של כ-5 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של קבוצת המשביר לצרכן כולה ברבעון הראשון של שנת 2009 צמח בכ-11% והסתכם בכ-166.2 מיליון שקל, לעומת של כ-149.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-6.7 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2008. כאמור, הרווח התפעולי ברבעון הוא לאחר הוצאה חד פעמית בסך של כ-8.6 מיליון שקל בגין הפחתת המוניטין בג'אמפ. בנטרול הוצאה זו, הסתכם הרווח התפעולי של קבוצת המשביר בכ-15.3 מיליון שקל, גידול של כ-74% בהשוואה לרבעון הראשון של 2008.
בשורה התחתונה, מסכמת קבוצת המשביר לצרכן את הרבעון בהפסד של כ- 2.3 מיליון שקל, לעומת של כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצויין, כי גם הרווח הנקי הושפע גם הוא מההוצאה החד פעמית בגין ג'אמפ, ובנטרולה הרווח הנקי מסתכם בכ-6.3 מיליון שקל.
תזרים המזומנים של המשביר לצרכן מפעילות שוטפת היה חיובי והסתכם בסך של כ-29.9 מיליון ברבעון הראשון של שנת 2009. ממאזן המשביר לצרכן עולה כי הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, בסוף מרץ 2009 עמד על כ-96.8 מיליון שקל. בקופתה יתרות פיננסיות ומזומנים בשווי של כ-81.3 מיליון שקל.
המשביר לצרכן הודיעה היום, במקביל לפירסום התוצאות, כי היא תחלק דיווידנד בסך של כ-7 מיליון שקל, המהווים כ-30% מהרווח של שנת 2008, לבעלי מניותיה. היום הקובע לצורך החלוקה הוא ה-8.6.09, ויום החלוקה בפועל יהיה ה-25.6.09.
רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, אמר היום: "קבוצת המשביר לצרכן ממשיכה להציג גידול בהכנסות במרכזי הרווח העיקריים שלנו - מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס. המודל העסקי של המשביר לצרכן מוכיח, כי גם בתקופה שבה מסתמנת האטה כלכלית במשק, הרי שהמיצוב של המשביר לצרכן בשוק האופנה הביא לכך שמכירות הרשת המשיכו לגדול, ובהתאם גם רווחיותה. ברשת ניו-פארם המשכנו את יישומו של תהליך הארגון מחדש, ולשמחתנו במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס נרשם גידול נאה בהכנסות והרווח התפעולי הוכפל. בדו"חות הרבעון הראשון הושפעה השורה התחתונה מהפרשה חשבונאית יוצאת דופן בגין השקעתנו בחברת ג'אמפ, שחתמנו לאחרונה על הסכם עקרונות למכירת אחזקותינו בה. עם זאת, בכוונתנו להמשיך ולפעול לקידום המטרה של פתרונות בתחום האופנה בתוך המשביר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה