במקביל לארצות הברית: אמון הצרכן הישראלי רשם עליה חודש שני ברציפות

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר עלה בחודש מאי ב- 2.7 נקודות לרמה של 118.13
 | 
telegram

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS טלסקר עלה בחודש מאי ב- 2.7 נקודות לרמה של 118.13 נקודות. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 9.2 נקודות ואילו מדד הציפיות רשם ירידה של 1.7 נקודות. באווירת הקניות, שאלה שאינה משתקללת במדד, לא נרשם שינוי.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי בחודשים האחרונים ניכרת מגמה חיובית בסקרי אמון הצרכנים בעולם ובישראל. הנתונים על הפעילות הכלכלית ובפרט מצב שוק העבודה עדיין מצביעים על מיתון, אם כי מתרבות ההערכות שאנו לקראת התייצבות. הסקרים השונים, כמו גם המגמה החיובית בשווקים הפיננסיים, מבטאים הערכות אלו.

"יחד עם זאת, אנו מעריכים כי הפגיעה בכוח הקנייה של הציבור, הנובעת מעליית האבטלה ושחיקת השכר, יביאו לכך שהתאוששות הצריכה הפרטית בישראל תהיה איטית".

המדד למצב השוטף איבד מתחילת שנת 2008 כ-38% מערכו, בעוד שמדד הציפיות היה יציב בקירוב. יש לציין שבשנים הקודמות, שאופיינו בצמיחה גבוהה, המדד השוטף עלה באופן חד לעומת מדד הציפיות, כלומר התנודתיות במדד השוטף היא גבוהה יותר והוא מושפע יותר ממחזורי העסקים מאשר מדד הציפיות, התנהגות שנראית סבירה ונצפית גם במדדי אמון אחרים בעולם.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות