בינת תקשורת מחשבים שדרגה את תשתית התקשורת בנתב"ג בהיקף כספי של כ-7 מיליון שקל

רשת התקשורת בנתב"ג היא מהגדולות והמורכבות בישראל
 | 
telegram

חברת בינת תקשורת מחשבים, מקבוצת רד-בינת, השלימה באחרונה שדרוג של תשתית התקשורת בנמל התעופה בן גוריון, הנחשבת לאחת הגדולות והמורכבות בישראל, בהיקף כספי של כ-7 מיליון שקל. הפרוייקט כלל בחינת מוצרים, ניסויי היתכנות ( - POC proof of concept) במעבדות סיסקו בארה"ב, תכנון מפורט, ביצוע השדרוג ובדיקות קבלה.

במסגרת תהליך הבחינה של פרוייקט השדרוג, נערך פיילוט במעבדות סיסקו בסן חוזה שבארה"ב. סביבת הפיילוט שהוקמה הייתה זהה לזו אשר ברשות שדות התעופה, כולל העתק מושלם של מערכת התשתיות בנמל, ובה נוסו תרחישים וסימולציות שונים.

פרויקט השדרוג כלל החלפת כרטיסי הניהול (Supervisor) של כל המתגים בשדה התעופה, פעולה מורכבת הדורשת עבודה מקצועית על מנת למנוע שיבושים והשבתות של המערכות בעת הפעילות השוטפת. כרטיסי הניהול החדשים שהותקנו הם מסוג SUP 720 ו-SUP 32 של סיסקו.

תשתית התקשורת בנתב"ג הוקמה על ידי בינת תקשורת לפני כחמש שנים, עם פתיחת טרמינל 3. רשת התקשורת הגדולה בנתב"ג משרתת מאות מערכות מידע קריטיות לתפעול הנמל ותוכננה לשרידות מקסימלית עם למעלה מ-50 מתגים ממשפחת 6500 Catalist של סיסקו. מעבר למערכות המידע של רשות שדות התעופה מספקת הרשת שירותי תקשורת לעשרות לקוחות, בהם חברות תעופה, חברות שירותי קרקע, וזכיינים. לבינת תקשורת היכרות מעמיקה עם כל מרכיבי הרשת, ואנשיה מחזיקים במספר ההסמכות הגבוהות והרבות ביותר לטכנולוגיות סיסקו בישראל.

ירון רזינסקי, מנהל תחום ציבורי, בינת תקשורת: "נמל התעופה בן גוריון פעיל 24 שעות ביממה כל השנה למעט יום כיפור, ולכן ביצוע שדרוג בסביבה כזו דרש חודשים של הכנות ותיאומים על מנת לצמצם את ההשפעה על מערכות המחשוב ותנועת הנוסעים. הפיילוט שביצענו בסביבת הייצור איפשר לנו ללמוד איך להתמודד ולהגיב לתקלות שהתגלו, ובכך הגדיל את הסבירות לכך שהמערכת תפעל במינימום תקלות בסביבה האמיתית, והגביר את הסיכויים להצלחת הטמעתה. פרוייקט השדרוג צפוי להגדיל את שרידות הרשת של נתב"ג, ולהביא לשירות לקוחות מהיר ואמין יותר".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות