המשביר לצרכן הופכת לחברת אחזקות: מוערכת בכ-680 מיליון שקל
קבוצת המשביר לצרכן הודיעה היום (א') כי החברה קיבל החלטה לבצע ארגון מחדש במבנה האחזקות של הקבוצה, ובמסגרת זאת להפוך את המשביר לצרכן לחברת אחזקות.
במסגרת תכנית הארגון מחדש, צפויה המשביר להעביר את הפעילות הקמעונאית של בתי הכל-בו, המתבצעת כיום על ידי 'המשביר לצרכן' עצמה, לחברת בת חדשה שתוקם, ושתנוהל על ידי אסף בן-דב, המכהן כיום כמנכ"ל משותף של המשביר לצרכן.
פעילות זו, במסגרתה נכללים כיום 34 סניפים של המשביר, מוערכת על ידי "גיזה זינגר אבן" בשווי של כ-420 מיליון שקל ועל פי תחזיות הנהלת הקבוצה מתקבל שווי כלכלי של כ-553 מיליון שקל לפעילות.
המשביר נכנסת לתחום המזון באמצעות הקמת רשת סופרמרקטים
תכנית הארגון מחדש מיועדת לאפשר בעיקר התרחבות של חברת הבת, מועדון 365, שהינה כיום בעלת השליטה בחברות 'קשרי תעופה', 'סיבוס', וכן המפעילה של כרטיס המועדון 'מולטי 365' בשיתוף עם חברת לאומי קארד.
כיום על פי נתוני משביר לצרכן, מונה מועדון 365, המנוהל על ידי שירלי פאר-יגרמן, כ-470,000 בתי אב ולמעלה מ-1 מיליון לקוחות, המהווים את כוח הקניה העיקרי של קבוצת המשביר. במסגרת תכניות ההתרחבות של הקבוצה בכלל ושל המועדון בפרט, החליטה המשביר לצרכן להכנס לתחום המזון באמצעות הקמת רשת סופרמרקטים, שתמנה כ-20 סניפים והיא החלה לנהל מו"מ לגבי המתחמים עליהם יוקמו הסניפים.
היקף ההשקעה בהקמת הרשת יעמוד על כ-50 מיליון דולר, ורמי שביט מנכ"ל הקבוצה, ציין כי היעד הינו מכירות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בתחום זה תוך פרק זמן של 3-4 שנים. כמו כן, המשביר בוחנת אפשרות שגורם חיצוני, עם ידע והתמחות בתחום המזון, יהיה זה שינהל את הרשת החדשה שתוקם. בכוונת המשביר לצרף את קהל הלקוחות של הרשת החדשה כחברים ב"מולטי 365".
לדברי שביט, "אנחנו נהיה שחקן נישתי לחברי המועדון שלנו, לא מדובר בדרמה שמחר נצא מול את שופרסל או את רבוע כחול. זה שוק של 50 מיליארד שקל. אנחנו מסתפקים ב-2 מיליארד שקל".
בנוגע לפעילות הנוכחית של מועדון 365, מעריכה גיזה זינגר אבן את שוויה הכלכלי בכ-152 מיליון שקל, בעוד שעל בסיס תחזיות הנהלת המשביר מתקבל שווי של כ-229 מיליון שקל.
על פי התכנית העסקית של המשביר עד סוף שנת 2012 יוקמו במסגרת פעילות זו עוד 10 סניפים נוספים. המשביר מפרסמת גם תחזית, על פיה ההכנסות של פעילות הכל-בו, לרבות הכנסות מזכיינים וממכירות של מוצרי קוסמטיקה, צפויה להניב בשנת 2009 פדיון בסך של כ-1.18 מיליארד שקל, עליה של כ-10% לעומת הפדיון בשנת 2008. הצפי לפדיון לגבי שנת 2010 עומד על כ-1.3 מיליארד שקל. במונחי חנויות זהות (Same stores) התחזית לשנת 2009 היא עליה של כ-5% לעומת שנת 2008 ובנוסף הוצב יעד של עליה נוספת בשיעור של כ-4% בשנת 2010.
בהערכת השווי של "גיזה זינגר אבן" מצויין בנוגע לפעילות זו, כי המשביר הציגה במחצית הראשונה של שנת 2009 צמיחה ברווח התפעולי, בעוד שמרבית החברות הקמעונאיות הציבוריות בישראל הציגו ירידה ברווחיהן התפעוליים.
חברת ניו-פארם, המוחזקת בשיעור של כ-68.3% על ידי המשביר, מוערכת - לאחר ניכוי חוב של כ-101 מיליון שקל - בשווי של 248 מיליון שקל, בעוד שעל פי מודל התחזיות של ההנהלה מתקבל שווי של כ-425 מיליון שקל.
חלקה של המשביר בניו-פארם מוערך בין 170 ל-291 מיליון שקל. במשביר צפוים לניו-פארם הכנסות (כולל פעילות הקוסמטיקה בסניפי המשביר) בסך של כ-1.04 מיליארד שקל בשנת 2009, לעומת כ-947 מיליון שקל בשנת 2008, ואילו בשנת 2010 צופה המשביר לניו-פארם עליה נוספת בהכנסות לרמה של כ-1.14 מיליארד שקל. במסגרת הפיתוח העתידי של ניו-פארם, בראשה עומדים כיום המנכ"ל יפתח סרי והיו"ר גיל אונגר, מתכוונת הרשת לחזק את הטמעת פעילות "מועדון 365" ברשת, להקים סניפים עצמאיים, לפתוח לראשונה סניפים בפורמט של Drug store בתוך סניפי המשביר, ולהרחיב את הפעילות הנוכחית.
רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן ומנכ"ל הקבוצה, מסר היום: "בכוונתנו למקסם את הערך הטמון בעוגן שלנו, הלא הוא 'מועדון 365' המונה מעל למיליון לקוחות, ולהעניק להם הטבות משמעותיות בעת רכישת מוצרים בחברות הבנות השונות שלנו. בהקשר זה, החלטנו גם להתחיל בתהליך של כניסה לתחום רשתות המזון, שבו בכוונתנו לנצל את נסיוננו הקמעונאי ואת המסה המשמעותית של חברי המועדון, כדי להיות יעילים ותחרותיים".
עוד הדגיש, "בנוסף, אנו פועלים כדי להכנס בשנה הקרובה לפעילויות בתחומי התקשורת, הביטוח, הפיננסים ולתחומים נוספים שניתן להתאימן לפלטפורמת המועדון שלנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה