מנכ"ל קסטרו: "לא ייתכן שיש רשתות שמדממות ושכר הדירה בקניונים נשאר גבוה"
חברת קסטרו במהלך לביסוס מובילותה בקטגוריית הג'ינס ומשיקה את
JEANS ON THE 2nd. מדובר בקולקציית ג'ינס במהדורה מוגבלת אשר עוצבה על ידי מעצבי הסטודיו לעיצוב אופנה של קסטרו. סך ההשקעה בפרויקט מוערכת בכמיליון שקל.
הקולקציה החדשה תוצג באופן בלעדי בקסטרו תל אביב, סניף הדגל של קסטרו, בקומה ייחודית אשר תוקדש לקולקציה. לדברי גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו קטגוריית הגינס מהווה כ-15%-25% ממכירות הרשת כיום. עבור הקולקציה החדשה עוצבו במיוחד פריטים ייחודיים במהדורה מוגבלת השואבים השראה משנות ה-40 וביניהן, סקאלת השטיפות כהה וגולמית ונעה משחור, לכחול ואפרפרים. הג'ינסים קסטרו יהיו מעתה בעלי מאפיינים ייחודיים, המאפשרים, על פי החברה, לכל הלקוחות למצוא את הגזרה המתאימה עבורם.
הקולקציות החדשות ילוו בתכנים שיווקיים ייעודיים סביב הנושא המתחלף וכעת אנו מציגים את החוויה הבאה JEANS ON THE 2nd. עם השקת המחודשת של קסטרו תל-אביב כמתחם אופנה מרכזי, הציגה קסטרו בקומה השנייה את קולקציית העיר הלבנה ואיתה את תערוכת אנשי המאה לציון 100 שנה לתל-אביב. בהמשך, אירחה בקסטרו תל-אביב את בוגרי שנקר עם קולקציית הגמר שהוצגה ונמכרה על ידי הסטודנטים ואת קולקציית LOVE. "רצף פעילויות זה נועד להעניק ללקוחותינו חווית אופנה מיוחדת ודינאמית ההולמת את ערכי המותג קסטרו".
"לאחר שנה של הפסקה, חזרנו לפעול ברוסיה"
עם השקת הקולקציה החדשה שוחח Bizportal עם גבי רוטר, מנכ"ל משותף של CASTRO, אשר התייחס לכניסת המותגים הבינלאומיים H&M, וכד', ואמר, "אנחנו מוכנים לכניסה של המותגים הבינלאומים. אנחנו כמו דוד מול גולית, אלו הן חברות ענקיות בכל קנה מידה עולמי ואנחנו נצטרך להיות מדויקים כמו דוד ולהוכחי שגם מותג ישראלי יכול לנצח".
לדבריו, "את הטובים זה יאלץ להיות יותר טובים בכדי לייצר ערך וחלק לדעתי יפגעו. המאה האחוז הוא המאה אחוז לא משתנה. מי שיפגע אלו הם גורמים ללא משאבים כספיים. אני מסתכל על הצד האופטימי מה שלא הורג מכשל".
קסטרו בשנים האחרונות נכנסה לשוק הבינלאומי ופתחה חנויות בגרמניה, שוויץ ורוסיה. מתוצאות הרבעון השני לשנת 2009 עולה כי הכנסות החברה המיוחסות לתחום הסיטונאות בחציון, ירדו בכ- 21.9 מיליון שקל ובכ-9.8 מיליון שקל ברבעון ביחס לתקופות מקבילות אשתקד (קיטון של כ-73% וכ-70.7% בהתאמה). בקסטרו הסבירו את הירידה בעצירת משלוחים לזכיינים של החברה במזרח אירופה (ובפרט לרוסיה). עצירת המשלוחים נבעה לאור קשיי גבייה מזכיינים אלה, על רקע המשבר הפיננסי בעולם ובמקרה של רוסיה, הסיבה לעצירת המשלוחים הינה ברובה תוצאה של אי עמידתו של הגורם החדש בהתחייבויותיו כלפי החברה.
עוד עלה מהדוחות כי בהיקף הפעילות הקמעונאית בגרמניה נמשכה מגמת העלייה בשיעור של כ-10% על אף שבנתוני שנה קודמת נכללת החנות בברלין שנסגרה, הנובעת משיפור משמעותי ומתמשך במכירות החנויות הזהות בגרמניה, ואשר הביאה לצמצום היקף ההפסדים בגרמניה בכ-50% בחציון .
רוטר התייחס לגזרה הבינלאומית ואמר, "בגרמניה בפירוש הגדלנו מחזורים באופן משמעותי ונוכל לראות זאת בפרסום הדוחות הקרובים". עם זאת הוא אומר כי " ישנה עוד דרך ארוכה בכדי להגיע לרווחיות. כשנכנסנו לגרמניה ציפיתי שהתהליכים יהיו יותר קצרים וציפיתי שזה ילך מהר יותר. אך התנאים הסביבתיים, ההשלכות של המשבר הכלכלי אלו הם דברים שאף אחד לא הכניס למשוואה, אך בכל זאת אנו ממשיכים ואף מגבירים פעילות".
בעניין זה מציין רוטר, כי "ברוסיה כעת חתמנו על הסכם עם הזכיין משנה שלהזכיין שלנו ברוסיה זאת בכדי לחדש את הפעילות, זאת לאחר שנה של הפסקת פעילות, אנחנו מתחילים לשלוח סחורות לרוסיה. אני מקווה שזה ישקם חלק ממחזור המכירות שלנו ברוסיה ואני מקווה שתהיה לנו רוח גבית".
"2009 הייתה שנה לא קלה ואין עדין התאוששות"
רוטר מתייחס לשנת 2009 ולהשפעות המשבר ואומר, "הייתה שנה לא קלה ואין עדיין התאוששות. אך כפי שמקובל שהקמעונאות היא האחרונה שנכנסת למיתון והאחרונה שיוצאת ממנו. עם זאת אני יכול להגיד כי ישנו שיפור בפרמטרים הכלכליים ואני מאמין שזה יגיע לצריכה הפרטית". עם כל זאת, רוטר מדגיש, "אנו ממשיכים להשקיע בקסטרו ולהכין את התשתיות על מנת שקסטרו תראה בשנה הבאה יותר טוב מאשר לפני שנתיים ותתחזק מבחינת המותג וברמת היכות שלה לתמוך במכירות ולייצר ביקושים".
"אני מאמין בהשקעה לטווח ארוך ותהליכי התייעלות לא קורים בלילה אחד וגם בזמנים קשים אני משתדל לשמור על העובדים ולקלוט עובדים", מציין רוטר ואומר, "חברה נבחנת גם בזמנים טובים וגם בזמנים קשים. אני יכול לציין שדווקא השנה אנשים קיבלו בונוסים על שותפות ברווחים כמו בכל שנה, לא הורדנו בסחר עובדים ולא פגענו בעובדים ולהפך אנחנו משקיעים במטה בבת ים בכדי לספק סביבת עבודה טובה. אני עובד בטווח ארוך אמנם יש כעת מכשול, המיתון וירידה בביקושים, אך אני מכין את החברה לטווח הרחוק ומסתכל קדימה לאופק של 10-15 שנה ויש לנו את המשאבים לעשות את זה".
"2010 היא שנה מאתגרת", אומר רוטר, "היא תהייה יותר טובה מהשנה האחרונה. אנחנו השנה מתמקדים במיקוד המותג ושפת המותג. אנחנו מתכוונים להמשיך עם התנופה הזו. בכוונה להעשיר את הקולקציה שלנו ומהלך חיזוק הקטגוריה של הג'ינסים היא חלק מזה" אומר רוטר.
שכר הדירה בקניונים: "מרכיב כואב שחייב להתאזן"
רוטר התייחס לעניין שכר הדירה בקניונים ואמר כי, "ברגע שהביקושים בשוק יורדים והמחזורים של רשתות האופנה נפגעו כתוצאה מכך, אין ספק ששכר הדירה מתחיל להיות מרכיב כואב שחייב להתאזן ולא יוכל להמשיך כך - לא ייתכן שיש רשתות שמדממות ומצד שני שכר הדירה שעלה בשנים האחרונות ישאר גבוהה. לדבריו, "במידה ותהייה פגיעה מתמשכת ברמת הביקושים, אין ספק שיצטרכו להתאים לכך את שכר הדירה ובמידה והשוק יתאושש הבעיה תהייה פחות כואבת. הנעלם הגדול הוא מה יהיה ב-2010 אם היא השוק יתאושש, אולי נגיע למסקנה שהשכר ריאלי".
רוטר מסכם ואומר כי "היתרון היחסי של קסטרו הוא מקצועיות ואי התפשרות ומצד שני אנחנו באמת אוהבים את מה שאנחנו עושים וזוהי דרך חיים שלנו".
לרשת ''קסטרו'' 165 חנויות ברחבי העולם מתוכן: 121 חנויות בישראל ו- 44 חנויות מחוץ לישראל, במדינות: גרמניה, רוסיה,קזחסטן, תאילנד, שוויץ, רומניה, אוקראינה והולנד. סך העובדים בתשלובת האופנה "קסטרו" כ-1,700 עובדים.
מבנה הבעלויות בקבוצה: בבעלות משפחות קסטרו-רוטר כ-64.2% מהמניות. בבעלות 'קסטרו - שיווק', כ-6.86% מהמניות. בבעלות קסטרו מודל עצמה,כ-5.11% מהמניות. בבעלות הציבור כ-23.83% מהמניות (כולל הראל השקעות בביטוח בע"מ ומיטב בית השקעות כבעלי ענין).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה