'שיחת חינם למתקשר'? משרד התקשורת משנה את החוק לטובת הצרכן ולהגברת התחרות
מספרי החינם ומספרי השירות הינם סוגייה שאינה ברורה לרבים. פעמים רבות אנחנו מתכוונים להתקשר לאחד מהמספרים ולא ממש יודעים מהו בעצם מחיר השיחה. יש כאלו הסבורים כי שיחה למספר 1-800, למשל, הינה עדיין שיחת חינם ויש כאלו שיודעים כי מדובר בחינם רק כאשר השיחה מטלפון קווי. עם זאת, מעטים יודעים כמה הם משלמים לדקת שיחה ל-1-800.
משרד התקשורת פרסם את הוראות ההסדר החדש בנושא 'שיחת חינם למתקשר', הכוונה היא לשירות חיוג למספרי 1-800 ו-1-801. על פי הודעת המשרד, התיקון ייכנס לתוקף ב-28 במרץ 2010.
לכתבה: כמה זה עולה מהנייד? שירות 144, שיחה ל1-800 ועוד
עם כניסת ההסדר החדש לתוקף, כל מתקשר מרשת נייחת או סלולארית לשירות 'שיחת חינם למתקשר' (מספרי טלפון עם קידומת 1-800/01) לא יחויב בתשלום.
נכון להיום, שירות 'שיחת חינם למתקשר', באמצעות חיוג למספרי 1-800 או 1-801, הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד, והשירות מסופק לעסקים רק על-ידי מפעילים נייחים.
עד כה, סיפקו את השירות חברת 'בזק' ומפעילים פנים ארציים נייחים, וכעת, במגמה להגביר את התחרות בתחום, מאפשר משרד התקשורת לכלל המפעילים הנייחים והסלולאריים לספק את השירות.
ההסדר החדש יכנס לתוקף, לאחר שייערכו תיקוני רישיון ותיקון תקנות המסדירות את התשלומים בין כלל המפעילים, ולאחר היערכות מתאימה של המפעילים.
כאמור, נכון להיום, שירות "'יחת חינם למתקשר', הינו שירות הניתן ללא תשלום, למתקשר מרשת נייחת בלבד.
כיום, המתקשר מרשת סלולארית משלם עבור השירות סכום של עד 22 אגורות (לא כולל מע"מ) לכל דקת שיחה. מאחר ובמקור הושק שירות 1-800 כשירות שיחת חינם ברשת נייחת, צרכנים
רבים סבורים בטעות כי שירות 1-800 הנו שירות חינם למתקשר, בין אם ביצע את השיחה מרשת נייחת בין אם מרשת סלולארית. עובדה זו גורמת לחוסר שקיפות עבור מנוי המתקשר מרשת סלולארית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה