חברת סולבר ממשיכה להשתפר: רווח נקי של 516 אלף דולר ברבעון השלישי

הכנסות סולבר ברבעון השלישי של 2009 הסתכמו בכ-40.2 מיליון דולר, ירידה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל
 | 
telegram

יצרנית הסויה סולבר מדווחת על שיפור ניכר ברווחיות בתשעת החודשים הראשונים של 2009. הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 מסתכם בכ-2.2 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של כ-3 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2008.

ברבעון השלישי רשמה סולבר של 516 אלף דולר, בהשוואה להפסד של 393 אלף דולר ברבעון המקביל. השיפור בשורת הרווח הנקי מקורו בגידול של 38% ברווח הגולמי של סולבר בתשעת החודשים הראשונים של 2009 לכ-14.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של כ-10.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

שיעור הרווח הגולמי של סולבר בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הגיע לכ-12.2% מסך ההכנסות בהשוואה לשיעור של כ-7.2% בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי של 2009 הסתכם הרווח הגולמי של החברה בכ-5.4 מיליון דולר, המהווה כ-13.6% מסך ההכנסות, גידול של 34% בהשוואה לרווח גולמי של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל, אז הוא היווה כ-7.7% מסך ההכנסות של החברה.

השיפור ברווח הגולמי הושג הודות להקטנת עלות המכר בכ-23% בתשעת החודשים הראשונים של 2009 על רקע ירידה במחירי פולי הסויה, ירידת מחירי האנרגיה וההובלה הימית, יישום תוכנית חיסכון והתייעלות וכן שינוי בתמהיל המכירות.

הרווח הגולמי במגזר החלבונים והאיזופלבונים בתשעת חודשים הראשונים של 2009 הסתכם בכ-10.3 מיליון דולר, כ-19.5% ממכירות המגזר לעומת כ-6.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אז הן היוו כ-12% ממכירות המגזר. הרווחיות במגזר החלבונים והאיזופלבונים היא תוצאה של שיפור במחירי המכירה, שיפור תמהיל המוצרים והאפליקציות ושחיקה, במונחים דולריים, של ההוצאות השקליות כתוצאה מפיחות השקל.

הרווח הגולמי במגזר השמנים והכוספאות הסתכם בכ-4.2 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2009, שהם כ-6.4% ממכירות המגזר לעומת רווח גולמי של כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אז הן היוו כ-5% ממכירות המגזר.

הרווח התפעולי של סולבר בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-160 אלף דולר בתקופה המקבילה. שיעור הרווח התפעולי מסתכם בכ-4.7% מסך הכנסות החברה. הרווח התפעולי של סולבר ברבעון השלישי של 2009 מסתכם בכ-2.48 מיליון דולר - כ-6.17% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי של 326 אלף דולר ברבעון המקביל.

השיפור ברווח התפעולי נובע בעיקר משיפור ברווחיות במגזר החלבונים והאיזופלבונים (ללא הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות אחרות) שהסתכמה בתשעת החודשים הראשונים של 2009 בכ-5.9 מיליון דולר לעומת רווח של כ-1.28 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי במגזר השמנים והכוספאות (ללא הוצאות הנהלה וכלליות והוצאות אחרות) הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2009 בכ-3.3 מיליון דולר, לעומת כ-3.07 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

ההכנסות של סולבר בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו בכ-118.8 מיליון דולר, ירידה של 19% בהשוואה להכנסות של כ-146.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2008. הכנסות סולבר ברבעון השלישי של 2009 הסתכמו בכ-40.2 מיליון דולר, ירידה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל. עם זאת, בהשוואה לרבעון הקודם רשמה החברה גידול קל נוסף בהכנסות. הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה חדה במחירי המכירה של השמנים והכוספאות, הנמכרים בעיקר בשוק המקומי, וזאת בשל הירידה במחיר פולי הסויה. עם זאת, היקפי הפעילות הכמותיים במגזר השמנים והכוספאות גדלו ב-2009. במגזר החלבונים והאיזופלבונים הצליחה סולבר לשמור על מחירי המכירה שאפיינו את 2008 ולשפר את תמהיל המוצרים.

ההון העצמי של סולבר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2009 מסתכם בכ-58.9 מיליון דולר, כ-50% מסך המאזן. לסולבר מסגרות אשראי מהמערכת הבנקאית העונים על צרכי ההון החוזר.

שאול שלח, מנכ"ל סולבר, מציין כי "אנחנו מרוצים מאוד מהמשך שיפור הרווחיות בקבוצה המחזקת את כושר התחרות של החברה. השיפור ברווחיות נובע מהשיפור המתמשך בתמהיל המוצרים והאפליקציות, מהשיפור במחירי מכירה ביחס למחירי התשומות העיקריים (בעיקר פולי סויה, אנרגיה וההובלה הימית), מהפעולות הממוקדות שנקטה הנהלת הקבוצה להתייעלות ולשיפור כושר התחרות שלה שהביא לירידה ולחסכון בהוצאות".

עוד מציין שלח, "החל ב-1 בינואר 2010 יכנס לתוקף השינוי הארגוני בסולבר הכולל איחוד של אגף השיווק ואגף המכירות, לצד הכפפת המחקר והפיתוח בחברה ישירות למנכ"ל. המבנה הארגוני החדש יסייע לסולבר להתמודד טוב יותר עם השינויים בסביבה התחרותית, להמשיך ולשפר את ניהול תמהיל המכירות שלנו וכפועל יוצא מכך גם את הרווחיות ולחזק את כושר התחרות שלנו בשווקי סין, מערב אירופה וארה"ב.

"בחודשים האחרונים זכתה פעילות הקבוצה בסין, סולבר סין, להכרה חד משמעית בהישגיה יוצאי הדופן עם זכייתה כאחת מ-100 החברות המצליחות ביותר בסין. הצלחת סולבר בסין היא הוכחה נוספת להצלחת האסטרטגיה של סולבר ששמה לעצמה כיעד להפוך למובילה עולמית בתחום חלבוני הסויה וביצירת ערך ללקוחות".

סולבר עוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: תחום חלבוני סויה מיוחדים ואיזופלבונים, ותחום השמנים והכוספאות. חלבוני הסויה המיוחדים משמשים בעיקר כחומרי גלם וכרכיבים בתעשיית המזון וכן בתעשיית הבריאות, ומרבית פעילות הקבוצה בתחום זה היא בייצוא. בתחום השמנים והכוספאות עוסקת החברה בייצור ומכירת שמני מאכל צמחיים, כוספאות, מוצרים נוספים להזנת בעלי חיים ולציטין. פעילות הקבוצה בתחום השמנים והכוספאות, למעט בכל הנוגע ללציטין ולמקרים חריגים, היא בשוק המקומי בלבד.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות