Eurobest 2009: חמש מדליות לשלמור-אבנון-עמיחי, אחת לשמעוני-פינקלשטיין, אחת לבאומן-בר-ריבנאי

דפי זהב שווה שתי מדליות זהב לשלמור-אבנון-עמיחי, אך קמפיין 'הספק' ללא ספק סידר לו את השנה בחמש תחרויות בינלאומיות; גם 'שמעוני-פינקלשטיין' ממשיך לחגוג עם תערוכת המיצבים של LG, כנ"ל 'באומן-בר-ריבנאי' עם תשדיר הרדיו לטפאל
שרלי שטרית, אייס |

ענף הפרסום הישראלי ממשיך להרשים בתחרויות הבינלאומיות: ה-'Eurobest 2009' שננעלה ביום שישי הניבה ל'שלמור אבנון עמיחי Y&R' חמש מדליות - שתי זהב, אחת כסף ושתי ארד; מדליית כסף ל'שמעוני פינקלשטיין'draftFCB' ומדליית ארד ל'באומן בר ריבנאי S&S'. שתי מדליות הזהב הוענקו לשלמור בזכות קמפיין 'דפי זהב' שזכה בתת-הקטגוריות 'השימוש הטוב ביותר במדיה' ו'וצר ושירות' של קטגוריית המדיה. מדובר בקמפיין חוצות, במסגרתו הומחשו הסיווגים השונים של אתר המידע באמצעות חפצים שהונחו על השלט או בסביבתו. כך, למשל, לשלט שפרסם את הסיווג 'מגנטים' הוצמדו חפצי מתכת, שלט שפרסם 'פנצ'ריות' הונף על ג'ק מדליית הכסף הוענקה לשלמור בקטגוריית הרדיו בזכות קמפיין 'הספק' עטור הפרסים שהופק עבור הוועד למלחמה באיידס לרגל יום האיידס הבינלאומי, במסגרתו חברו יחד כל 20 תחנות הרדיו בארץ להשמיע בו-זמנית תשדיר המעודד להיבדק לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. הפרס הנוכחי מצטרף לפרס ה-'Grand LIA', בו זכה שלמור בתחילת החודש בתחרות הפרסום היוקרתית 'London International Awards', לאריה הארד בתחרות 'Cannes Lions' האחרונה, למדליית הזהב ושתי מדליות הכסף בפסטיבל ניו יורק, ולזכייה בתחרות 'The One Show'. מדליית הארד הוענקה לשלמור בקטגוריית המדיה בזכות קמפיין גרילה למשחת השיניים 'אלמקס', שעודנו רץ, אשר נעשה בשיתוף פעולה עם 'אגד'. במסגרתו הודפסו כ-600 אלף כרטיסיות שעל צידן האחר שתי שורות של שיניים, כך שניקוב הכרטיסייה מצידה האחד נראה מצידה האחר כ'חור' שנוקב בשן. מדליית הארד הנוספת הוענקה לשלמור בקטגוריית שילוט החוצות, על קמפיין 'שולנות ריקים' עבור עמותת לתת, במסגרתו בשבועיים שלפני ראש השנה הוצבו למשך שלושה ימים שולחנות ערוכים וריקים באורך כולל של 1.3 ק"מ, במטרה לעורר את המודעות ל-200 אלף משפחות שאין ידם משגת ארוחת חג. באומן-בר-ריבנאי זכה במדליית הארד בקטגוריית הרדיו, בזכות התשדיר 'מתחמם בתוך שלוש שניות' לסירי טפאל, אותו הפיק המשרד עבור חברת ניופאן. זהו פרס שני השנה לתשדיר, שכבר זכה בפסלון זהב בתחרות 'Golden Drum'. מה שהביא לזכיית שמעוני-פינקלשטיין במדליית הכסף היה תערוכת המיצבים האמנותיים 'LG-five', זוכת אריה הארד בתחרות 'Cannes Lions' האחרונה. התערוכה האינטראקטיבית, שזכתה בקטגוריית העיצוב, כללה חמישה חללים בהם שולבו מסכי טלוויזיה מתקדמים של LG למיצבים אמנותיים, אותם יצרו חמש קבוצות עיצוב תעשייתי. 'אדלר חומסקי & ורשבסקי', שחברת-הבת שלו 'מדיה קום' היתה הישראלית היחידה שזכתה בשנה שעברה במדליית זהב, לא הצליח להעפיל לגמר התחרות באף לא אחת מ-12 המועמדויות שהגיש (יחד עם 'Grey אינטראקטיב'). זוכה נוסף מהשנה שעברה, 'מקאן אריקסון', כלל לא ניגש השנה לתחרות. בסך הכל הוגשו לתחרות השנה 115 מועמדויות משבעה משרדי פרסום ישראלים, מתוכן עלו 13 של ארבעה משרדים לגמר. בתואר סוכנות הפרסום של השנה זכתה 'Ogilvy צרפת', סוכנות האינטראקטיב של השנה היא 'Hppiness בריסל', ואילו המפרסם של השנה הוא יצרן הבירה 'Guiness'.

כאחד העמים / פרשנות כולנו זוכרים באיזו הפתעה התקבלה הזכייה של שמעוני-פינקלשטיין בשנת 2007 בתחרות 'Cannes Lions' איך הוא מעז, הקטן הזה, לעקוף אותנו מימין ? ועוד בשני פרסי אריות במכה אחת - כשלכל אורך 54 שנותיו עד אז בפסטיבל, הסתכמו הזכיות של משרדי פרסום ישראליים בארבעה פרסים בלבד. והנה, מאז, נדמה שהזכיות בתחרות היוקרתית הפכו לדבר שבשגרה. 'אדלר חומסקי' לקח ארד השנה, 'שמעוני-פינקלשטין' שיחזר את ההצלחה עם עוד שני אריות, ו'שלמור-אבנון-עמיחי' הוא בכלל מקום שני בדירוג סוכנות המדיה של השנה. בעולם. ועוד ארבעה פרסי אריות. שלא לדבר על שאר התחרויות. Eurobest, Epica, Golden Drum, פסטיבל לונדון, פסטיבל ניו יורק. אה, וה-Clio היוקרתית מכולן, שמי כבר זוכר ששלמור, כולה לפני שנה, לקח בה זהב. יש שיאמרו הפסטיבל הזה נחות וזה שווה יותר, לזה ניגש ולזה לא, בזה שופטים אנשי קריאייטיב ובזה 'רק' עיתונאים, אבל האם זה באמת מה שמשנה? הפרסום הישראלי הולך ותופש נחלה בכל תחרות שהיא בעולם, הולך ומקבל הכרה. מה זה נותן? בעיקר יוקרה וחשיבות למי שמשתתף בהן. לפעמים גם זה שווה כסף כשיש מפרסם שמתרשם מזה. וכבר היה מי שהעדיף להימנע מלהשתתף בקקטוס הזהב בשנה האחרונה, כדי להפנות משאבים לתחרויות בחוץ. גם זה עולה כסף. הרבה. צאו וחשבו כמה עלתה ההשתתפות לשלמור שהגיש ל-Eurobest השנה 53 מועמדויות. כמעט מאה אלף שקל. אבל הכבוד, החשיבות בעיני עצמך, ויטרינת המדליות במשרד. אלה שווים יותר מכל זריקת מוטיבציה לעובדים וללקוחות. שלא לדבר על ההזדמנות השווה שניתנת בכך למשרדים הקטנים. שם בחוץ כולם שווים. וזה היופי בתחרויות. תראו לי בתחרויות כאן, בקקטוס הזהב, ב-Effie, פעם אחת שדווקא המשרד הקטן לקח את הפרס הגדול. או את אחד הפרסים הגדולים. שמעוני הוא דוגמה ליכולת של משרד קטן להתמודד בזירה העולמית. נכון, לא הכל דבש. 22 מועמדויות הוגשו השנה ל-Eurobest בקטגוריית הקולנוע/טלוויזיה. אף אחת מהן אפילו לא עלתה לגמר. למרות הפריחה בקטגוריה הזו בארץ בשנים האחרונות, למרות שנדמה שדווקא בקטגוריה הזו אנחנו מוצלחים. למה? כי הבסיס שלנו בפרסום הקלאסי חסר את המסורת, בסך הכל התחלנו ב-1994. זה נשמע מזמן, אבל התעשייה בתחום הזה עדיין מאוד חלשה בפרופורציה גלובלית, למרות הפרדוקס, ובשלב זה היא מחפה על החולשה בתחומים האחרים. ע"ע כמות הפרסים הבינלאומיים שחולקו השנה לישראל. כבוד. ופה עוד מתבחבשים עם 'קקטוס הזהב', מי וכמה ואיך ישפוט. תתחרו. בכל דבר. התחרות מפרה. קדימה, עכשיו ה-Epica.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה