גיא שמחון איז באק אין טאון: מנכ"ל גריי אינטראקטיב לשעבר מונה למנכ"ל PNM של פובליסיס

יחליף את ענבר אברון הפורשת מהקבוצה לאחר כ-3 שנים בתפקיד; מינויו הערב התקבל בהפתעה רבה מאחר ששמחון נחשב זמן רב כמתחרה של ינון לנדנברג ודורון טל, מקימי אידאולוג?יק; שמחון: "ינון ודורון היו מתחרים שלי, אך תמיד הערצתי אותם על הדרך המקצועית בה ניהלו את עסקיהם"
שרלי שטרית, אייס |

גיא שמחון, לשעבר שותף ומייסד חברת 'גריי אינטראקטיב' מקבוצת 'אדלר חומסקי & ורשבסקי', מונה למנכ"ל PNM- חברת המדיה המקוונת של קבוצת 'פובליסיס' - במקום ענבר אברון שהחליטה לפרוש מהקבוצה בסוף השנה לאחר כ-3 שנים בתפקיד. המינוי, שנחשף הערב במהלך מסיבת הפרידה - שנערכה לאברון בקולנוע לב שבדיזנגוף סנטר ת"א, בנוכחות בכירי עולם האינטראקטיב - התקבל בהפתעה רבה בקרב הנוכחים מאחר ששמחון נחשב שנים רבות כאחד ממתחריהם הגדולים של ינון לנדנברג ודורון טל, מקימי אידאולוג'יק שבבעלות פובליסיס. אברון נמנתה על מקימי PNM לפני כ-4 שנים, כשבתחילה שימשה כתקציבאית בחברה. עם הודעתה על הפרישה, הוחל בחיפוש אחר מחליף האמור לשלוט על כל כוח הקנייה של הקבוצה באינטרנט - הכולל בין השאר את ארק אינטראקטיב, באומן-בר-ריבנאי, וובאימאג' ועוד כמה חברות קטנות. טרם ההודעה הערב, ההערכה בענף היתה כי לאחר פרישתה של אברון יחפשו לתפקיד החשוב והרגיש הזה מחליף 'מתוך הבית'. שמחון עצמו, מלבד הרצאות בנושא שיווק באינטרנט ב-IBEC, המרכז הישראלי להתמחות עסקית, התרחק מאור הזרקורים מאז פרש מגריי אינטראקטיב לפני כשנתיים. הערכה נוספת גורסת כי ככל הנראה מצטרף שמחון ל-PNM תמורת אחוזים, אך מה שברור הוא כי מינויו יעורר מחדש את רוח הקרב בין החברה לבין גריי אינטראקטיב. כזכור, התחרו השתיים במשך שנים על תקציבים כשבית ההשקעות 'פסגות', למשל, שטופל זמן רב ע"י אידיאולוג'יק עבר לגריי; ומאידך, 'ישיר השקעות' שהיה בידי גריי עבר לאידאולוג'יק. שמחון, מהוותיקים והמנוסים בארץ בתחום האינטראקטיב, היה בעבר בצוות ההקמה של חברת האינטראקטיב 'ג'ינג'ר' ושימש כמנהל המכירות של אתר TheMarker. הצטרפותו לתפקיד בכיר בפובליסיס מסמנת כי בקבוצה מאמינים בתחום הדיגיטל וממשיכים להשקיע בפיתוחו. הוא מגיע אליה זמן קצר לאחר השינוי המבני, במסגרתו אוחדו כל חברות-הבת תחת חברת אחזקות והנהלה בכירה אחת. תחום הדיגיטל מרכז שיעור גבוה מאוד מהיקפי פעילות הקבוצה. מוריס לוי, יו"ר פובליסיס העולמית, התייחס לאחרונה לעניין זה כשציין כי ישראל מהווה דוגמה טובה לכיוון אליו צועד העולם, בכך שהיא המדינה בה שיעור הדיגיטל הוא הגבוה ביותר מבין כל המדינות בהן פעילה פובליסיס. גיא שמחון אמר כי "במשך שנים רבות היו ינון ודורון מתחרים שלי, אך תמיד ראיתי בהם לפני הכל חברים והערצתי אותם על הדרך המקצועית והנחושה בה ניהלו את עסקיהם. זהו כבוד גדול עבורי להצטרף לקבוצת פובליסיס ולקבל את אמון המנהלים". מקבוצת פובליסיס נמסר כי "עצמתו של תחום הדיגיטל בקבוצה נשענת על שלוש רגליים מרכזיות - חדשנות, קריאייטיב ומדיה. אנו פועלים בתחומים אלו באופן שוטף ותדיר על מנת להוביל את תחום הדיגיטל בישראל, ומינויו של גיא שמחון, המביא עימו ניסיון של שנים בטיפול במדיה מקוונת, היא הצהרת כוונות חד-משמעית". ראשי הקבוצה מציינים כי הצהרותיהם מגובות במעשים. כך, בתחום החדשנות החלו לאחרונה בשת"פ עם פובליסיס העולמית לאיתור סטארט-אפים ישראלים והפצתם בקרב הלקוחות המקומיים והעולמיים של הקבוצה. בתחום הקריאייטיב קיבל לנדנברג בשנה האחרונה אחריות ישירה על הקריאייטיב הדיגיטלי, ואילו רוני שניידר מונה למנהל-העל של כל תחום הקריאייטיב בקבוצה.

דורון טל, שהיה מיוזמי ההקמה של מערכת המדידה של אתרי האינטרנט בישראל, פעיל בשנה האחרונה בתחום המדיהוכיום הוא מנהל את התהליך מטעם איגוד הפרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה