המשביר לצרכן מדווחת: רווח נקי של כ-15 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009
קבוצת המשביר לצרכן פרסמה את תוצאותיה לסיכום תשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי של שנת 2009.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 צמחו בכ-11% והסתכמו בכ-1.8 מיליארד שקל, לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מהעלייה במכירות של מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, המהווים את פעילות הליבה של הקבוצה. בנוסף, תרם לגידול גם איחוד לראשונה ברבעון הראשון של 2009 של פעילותה של חברת סיבוס, העוסקת במתן פתרונות לאספקה וסליקה של ארוחות עסקיות לחברות.
ברבעון השלישי של שנת 2009 צמחו ההכנסות בכ-7% ל-707.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-663.8 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנת 2008.
על הגידול בפועל בנפח התנועה בחנויות הרשת ובפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה, מעיד הנתון של סך הפדיון של הפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה (הכולל את סניפי המשביר לצרכן וסניפי ניו פארם). הפדיון בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 גדל בכ-9% והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. הפדיון הכולל בסניפים זהים (Sells Same Stores), הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 בכ-1.3 מיליון שקל, גידול של כ-כ-5% בהשוואה לכ-1.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2008.
קבוצת המשביר לצרכן מציגה את הכנסותיה בחלוקה למגזרים -בתי כלבו, קוסמטיקה ודראגסטורס, תיירות ואחר (חברת סיבוס וחברת 365). בדוחותיה הכספיים של הקבוצה החל מהרבעון השני לשנת 2009 לא מהווה ג'אמפ מגזר פעילות בר דיווח ונתוני תוצאות פעילותה מוצגות כפעילות מופסקת.
במגזר בתי הכלבו צמחו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2009 בכ-8% לכ-511.8 מיליון שקל, לעומת כ-475.4 מיליון שקל בתשעת החודשים המקבילים אשתקד. הרווח התפעולי במגזר בתי הכלבו הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-34.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. הגידול במכירות נבע בעיקר מגידול בפעילות השוטפת וכן מסניפים חדשים שנפתחו. עם זאת, הגידול בהכנסות לווה גם בגידול בהוצאות מכירה ושיווק שהושפעו בעיקר מהוצאות בגין פתיחת הסניפים החדשים וגידול בהוצאות השיווק והפרסום.
במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס צמחו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-12% לכ-786.6 מיליון שקל, לעומת כ-703 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2008. הרווח התפעולי במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס צמח בכ-78% לכ-10.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-6.1 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. השיפור בתוצאות המגזר נובע בעיקר משיפור בפעילות המסחרית והשיווקית של המגזר בסניפי המשביר לצרכן ובסניפי ניו-פארם, המנוהלים בצורה משותפת ויעילה יותר תחת חברת ניו-פארם דראגסטורס, מחיזוק מעמדה של החברה בתחום ומפתיחת סניפים חדשים.
במגזר התיירות, הסתכמו ההכנסות של חברת קשרי תעופה, שפרסמה תוצאותיה לפני כשבוע, בכ-341 מיליון שקל, בהשוואה לכ-431.9 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008. קשרי תעופה רשמה של כ-3.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-10.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008. הירידה בתוצאות המגזר נובעת בעיקר בשל התחרות בענף אשר גרמה לשחיקה במחירי המכירה.
במגזר אחר, אשר כולל את פעילות חברת 365 ופעילות חברת סיבוס, הסתכמו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 בכ-145.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008. הרווח התפעולי הסתכם בכ-4.7 מיליון שקל בהשוואה לשורה מאוזנת בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. השיפור בתוצאות המגזר נבע בעיקר בשל איחודה לראשונה של חברת סיבוס ברבעון הראשון של השנה.
של 189.4 מיליון שקל ברבעון השלישי
הרווח הגולמי של קבוצת המשביר לצרכן כולה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 צמח בכ-7% והסתכם בכ-509.9 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של כ-475.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-189.4 מיליון שקל, לעומת כ-183 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-53.5 מיליון שקל בהשוואה לכ-52.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי של השנה הסתכם הרווח התפעולי בכ-25.9 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.
הרווח הנקי מפעילות נמשכת של קבוצת המשביר לצרכן צמח בכ-34% לכ-29.2 מיליון שקל, לעומת כ-21.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי מפעילות נמשכת בכ-15 מיליון שקל, בהשוואה לכ-16 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
ההפסד הנקי מפעילות מופסקת משקף, כאמור, את תוצאות ג'אמפ, שמכירתה לאחרונה לרשת מתאים לי אושרה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת הקפאת ההליכים נגד ג'אמפ. בהתחשב בתוצאות ג'אמפ, רשמה המשביר הפסד של 2.1 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009, לעומת של כ-13.1 מיליון שקל אשתקד.
תזרים המזומנים של המשביר לצרכן מפעילות שוטפת נמשכת היה חיובי והסתכם בסך של כ-63.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009. ממאזן המשביר לצרכן עולה כי הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, בסוף ספטמבר 2009 עמד על כ-86.6 מיליון שקל. בקופתה של החברה נכון ל-30 לספטמבר 2009 מזומנים, שווי מזומנים, פיקדונות לזמן קצר ונכסים פיננסיים בסך של כ-52.8 מיליון שקל.
רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, אמר היום: "קבוצת המשביר לצרכן ממשיכה להציג גידול בהכנסות. הגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה מחזק את מעמדנו למול הספקים ומאפשר לנו לתת לצרכן סל רחב של מוצרים במחירים תחרותיים, שמהווים גורם משיכה עיקרי ללקוחות בתקופה זו. ההתייעלות ברשת ניו-פארם הביאה לשיפור במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, שרשם גידול בהכנסות וברווח התפעולי. מהלך הארגון מחדש של החברה עליו דיווחנו לאחרונה טומן בחובו הצפת ערך אפשרית לפעילות החברה".
לפני כשבועיים דיווחה החברה כי בכוונתה לבצע ארגון מחדש במבנה האחזקות של הקבוצה, ובמסגרת זאת להפוך את המשביר לצרכן לחברת אחזקות. מטרות השינוי המבני שמתכננת המשביר להוציא אל הפועל הן, בין היתר: הפיכת פעילות הקמעונאות למרכז רווח עצמאי, התייעלות ניהולית ותפעולית, חיזוק פעילות מועדון הלקוחות של הקבוצה, מינוף פעילויות עסקיות של הקבוצה לצורכי מימון וגיוס הון לכל פעילות ועוד.
במסגרת זו צפויה המשביר להעביר את הפעילות הקמעונאית של בתי הכל-בו, הכוללת כיום 34 סניפים ומתבצעת על ידי המשביר לצרכן עצמה, לחברת בת חדשה שתוקם, ושתנוהל על ידי אסף בן-דב, המכהן כיום כמנכ"ל משותף של המשביר לצרכן. על פי התכנית העסקית של המשביר עד סוף שנת 2012 יוקמו במסגרת פעילות זו עוד 10 סניפים נוספים.
במקביל פרסמה החברה הערכות שווי כלכליות של חברת הייעוץ הכלכלי גיזה, זינגר, אבן, ממנה עולה כי שווי קבוצת המשביר עומד על כ-680 מיליון שקל, גבוה בכ-84% משווי השוק הנוכחי של הקבוצה, העומד הבוקר בבורסה על כ-370 מיליון שקל. בנוסף, הערכת השווי של גיזה כוללת את הערכת החברה, המבוססת על מודל התחזיות של הנהלת הקבוצה, וממנו נגזר לקבוצה שווי של כ-998 מיליון שקל, הגבוה בכ-170% משווי השוק של הקבוצה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה