הבורר, בנקים, ומשחקים: מה הישראלים מחפשים הכי הרבה באתר בגוגל? סיכום 2009
חברת Google מפרסמת את מילות החיפוש הפופולאריות שאפיינו את השנה החולפת בישראל ובעולם אשר מספקות נקודת מבט ייחודית על האירועים הבולטים והמגמות אשר אפיינו את רוח השנה האחרונה בלמעלה מחמישים מדינות ברחבי העולם ביניהן גם ישראל.
התוצאות מבוססות על נתוני חיפוש של מיליארדי שאילתות שנעשו במשך השנה במנוע החיפוש של גוגל. עם זאת, בגוגל מציינים שמדובר בנתונים אשר אינם כוללים מידע על חיפושים של גולשים ספציפיים, ואי אפשר לקשר בינם לבין אנשים או קבוצות שונות באזור גיאוגרפי נתון.
מנתוני גוגל עולה, כי מילות החיפוש הפופולאריות ביותר בישראל בשנת 2009 היו: משחקים, וואלה (המתחרה של גוגל מבחינת חשיפה חודשית על פי סקרי TIM וואלה בד"כ מדורגת במקום ה-2 ואילו גוגל במקום הראשון), בנק, במקום ה-4 וה-5 מחפשים הישראלים את הרשת החברתית Facebook ואת המילה 'פייסבוק' בעברית.
במקום ה-6 מדורגת הרשת החברתית 'מקשורים' של אתר 'וואלה' ובמקום ה-7 אתר השיתוףשל גוגל YouTube. המילה 'נענע' כלומר הכוונה לאתר ערוץ 10, תופסת את המקום ה-8,ובמקום ה-9 את 'יד 2'. את העשירייה הראשונה מסכמת המילה 'יוטיוב' בעברית.
החיפושים הפופולאריים ביותר בתחום הבידור מדרגים את הסדרה 'הבורר 2' ו- YouTubeבמקום ה-2. סרטים לצפייה ישירה במקום ה-3 ובמקום ה-4 lyrics. את המקום החמישי תופסת הסדרה, כמעט מלאכים, כאשר מלך הפופ שנפטר השנה, מייקל ג'קסון תופס את המקום ה-6 בלבד.
בקרב התחום הפיננסי, החיפושים הפופולאריים ביותר השנה היו 'בנק' במקום הראשון ומיד אחריו הבנקים הגדולים, לאומי, פועלים, דיסקונט, מזרחי, יהב. במקום ה-7 הישראלים נוהגים לחפש 'סניפי בנק' ורק במקום ה-8 בנק מזרחי טפחות ובמקום ה-9 'שערים יציגים' את המקום ה-10 סוגר 'פועלים באינטרנט'
מלבד היכולת להציג לנו מה היו הנושאים אשר עניינו את הציבור בישראל, מציע גוגל, הצצה על הנושאים אשר היוו מוקד משיכה ועניין ברחבי העולם, בלמעלה מ- 50 מדינות. החיפושים ה"חמים" ביותר ? - גלובאלי, בעולם תופס מלך הפופ, Michael Jackson, את המקום ה-1 במקום ה-2 facebook ובמקום ה-3 tuenti את המקום ה-4 תופס twitter ובמקום ה-5, sanalika
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה