פטריק דרהי מחזק את כוחו בחברת הוט: אחזקות 'דלק השקעות' אושרו באופן רשמי לרכישה על ידו

המועצת הכבלים והלווין המועצה אישרה לדרהי, לרכוש מחברת 'דלק השקעות' ונכסים 12% מההון המונפק והנפרע של חברת הוט
 | 
telegram

המשקיע הצרפתי, פטריק דרהי, אשר בשליטתו חברת 'קול החזקה' הפך לאחרונה לבעל המניות הגדול ביותר בחברת הטלוויזיה בכבלים הוט, וצפוי לדרוש מינוי של לפחות 3 נציגים מטעמו במועצת המנהלים של החברה.

היום (ד') הודיעה מועצת הכבלים והלווין על כך שהיא מאשרת לדרהי להגדיל את אחזקותיו בהוט. כלומר, המועצה אישרה לחברה של דרהי, לרכוש מחברת 'דלק השקעות' ונכסים 12% מההון המונפק והנפרע של חברת הוט. במועצה מציינים כי "אישור המועצה ניתן לאחר שכל הבדיקות הרלוונטיות הושלמו ונמצא כי אין כל מניעה לאשר את העסקה".

על פי דוחות הרבעון השלישי של החברה, שפורסמו לאחרונה, אין ספק, כי לדרהי מחכה לא מעט עבודה, הדוחות הצביעו על כך שחברת הכבלים עדיין רחוקה מפיצוח הנוסחה השיווקית של שירותי הטריפל.

בשנים האחרונות חברת הוט נהנית מיתרון שיווקי על פני מתחרתה הגדולה בזק, זאת בשל הרגולציה שעוצרת את בזק. יתרון זה מאפשר לחברה לנגוס בהתמדה בנתח השוק של 'בזק' בתחום הטלפון. עם זאת, התמונה הולכת ומשתנה. הוט משקיעה כיום הרבה יותר משאבים שיווקיים כדי לשכנע לקוחות לעבור אליה או לא לנטוש. למרות יתרון המחיר לעומת שירותי בזק, הנמצאים תחת פיקוח, הוט אינה מצליחה לשמור על קצב גיוס מנויים גבוה לשירות הטלפון. וגרוע מזה - הוט אינה מצליחה לעצור את נטישת מנויי הטלוויזיה.

חזית הטלוויזיה סובלת הוט מול המתחרה yes. זה שנתיים yes רושמת גיוס של לקוחות של עד 5,000 מנויים מדי רבעון, ואילו הוט מאבדת במקביל עד 13 אלף מנויים. מתוך 18 אלף מנויי אינטרנט מהיר שהצטרפו לשוק ברבעון השלישי, הצליחה הוט לגייס רק 44% לעומת כ-50%-60% בשנתיים האחרונות. המשמעות היא שבזק מצליחה לגייס יותר לקוחות אינטרנט, למרות היתרון השיווקי של הוט.

בעקבות רכישה זו תחזיק חברת 'קול החזקה' 45% מההון המונפק והנפרע של הוט. עם המכירה תחדל חברת דלק השקעות ונכסים להיות בעלת עניין בהוט. בכך מגדיל דרהי את החזקותיו בחברה כאשר ל'ידיעות תקשורת' 16.8%, נכסי פישמן עם 7.56%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות