שבוע של נתונים שליליים: "צריך לזכור - הכלכלה לא נמצאת במרוץ מטורף לרמות הצמיחה מ-2004-2005"
המדדים המובילים בבורסות העולם עברו בימים האחרונים למהלך ירידות, הנפט איבד גובה, הזהב התרחק משיא כל הזמנים והמשקיעים החלו לרוץ לכיוון הדולר והיין היפני, כל זאת על רקע גל של חדשות מאקרו כלכלה מאכזבות במיוחד. הסוף לחגיגה או הפוגה זמנית? רון אייכל, הכלכלן הראשי של מיטב, מדבר בשיחה עם Bizportal על נתוני המאקרו בעולם ומשדר אופטימיות זהירה.
מבין שלל הנתונים שהעלו את רף החששות בשווקים והורידו במקביל את התיאבון לסיכון, כפי שניתן היה לראות השבוע במסכי בורסות, נמנים נתוני הצמיחה ביפן ל-Q3 שעודכנו הבקור (ד') ופספסו בגדול את הצפי, את נתוני התפוקה התעשייתית בגרמניה שהובילו להיפוך מגמה אתמול (ג') באירופה ואת הכנסת הדירוג של יוון ל-"Credit Watch Negative".
"הכלכלה העולמית לא השתנתה בימים האחרונים, צריך לזכור שהכלכלה לא נמצאת במרוץ מטורף להגיע לרמות הצמיחה שראינו בשנים 2004-2005. אנחנו במסלול צמיחה מתון, ממש כמו מסלול המראה ארוך במיוחד - אנחנו נראה במהלכו נתונים חלשים לצד נתונים חזקים", מעריך אייכל.
לדבריו, נתון התפוקה התעשייתית בגרמניה המאכזב הינו יותר בגדר חד פעמי, יש לזכור שיפן עדיין התרחבה למרות העדכון מטה, סקטור התעשייה בארה"ב מראה סימני התאוששות ומצבה הפיסקאלי הרעוע של יוון היה ידוע מראש, "המשקיעים צריכים לזכור שלא תמיד נראה אינדיקאטורים חיוביים".
"בהסתכלות קדימה אני די אופטימי - שנת 2010 צפויה להניב דו ספרתית צנועה". לקראת סיום שנת 2009, מדד תל אביב 25 הניב עד כה למשקיעים תשואה של 69.79%, מדד תל אביב 75 הציג עלייה של 136% ומי שהרחיק לכת עד בורסות ברזיל ושנחאי השיג תשואה של כ-80% בשנה חלומית במיוחד.
בתוך כך, בראייה קדימה בזירה המאקרו כלכלית בעולם מעריך הכלכלן כי נגיד הבנק הפדראלי בארה"ב, בן ברננקי, יעלה בסבירות גבוהה את שיעור הריבית בחודש יוני, כאשר עליות באירופה יגיעו קצת מאוחר יותר.
אייכל לא צופה את התחזקות הדולר בעולם בטווח הקצר ועל כן מדגיש את העדפתו לחברות הייצוא האמריקניות. הכלכלן מזכיר כי שיפור התחזית להמשך של חברת פד-אקס היא אינדיקציה חשובה מאוד ואומר כי "התמונה בסקטור היצרני לא פנומנאלית, אבל רחוקה מלהיות רעה".
נזכיר כי ענקית המשלוחים האמריקנית, חברת פדקס (סימול: FDX) העלתה אתמול את תחזית הרווח למניה שלה לרבעון הנוכחי, השני שלה. זאת על רקע התאוששות בביקושים למשלוחים בדרך הים ותכנית התייעלות שהפעילה ההנהלה. החברה צופה כעת רווח של 1.10 דולר למניה ברבעון לעומת צפי קודם לרווח של 95-65 סנט למניה. לידיעה המלאה
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה