מניות הסלולר מאבדות גובה: "לא מעניין אם היו או לא היו אתמול תורים לאייפון"

כך אמר האנליסט ערן יעקובי מלידר ל-Bizportal. "היה צפוי שביום שיודיעו על זוכה במירס, שתי המניות יגיבו באופן שלילי"
 | 
telegram

מניות חברות הסלולר פרטנר וסלקום נסחרות היום בתל אביב בירידה בניגוד למגמה בשוק, ברקע לפרסומים על רכישתה של רשת מירס על ידי איש העסקים פטריק דרהי. בשוק לא מופתעים מהירידות, כשאף יתכן והירידות היו תלולות יותר במקרה בו דרהי לא היה זה שיזכה במירס.

אתמול בלילה נסגרה העסקה בין הצדדים, לפיה מירס תימכר לדרהי תמורת כ-170 מיליון דולר. על פי הערכות, דרהי ירכוש את מירס באמצעות חברת הוט , מהלך שיצריך את הסכמתם של בעלי המניות האחרים בחברה, אליעזר פישמן ונוני מוזס. דרהי רוכש את מירס תמורת 170 מיליון דולר

דרהי - נוח יותר לפרטנר וסלקום

"היה צפוי שביום שיודיעו על זוכה במירס שתי המניות יגיבו באופן שלילי", כך אמר היום ערך יעקובי, תקשורת בלידר שוקי הון ל-Bizportal. למרות הירידות, יעקובי טוען כי המצב הנוכחי עדיף לשתי החברות. יתכן ובמקרה בו "בצלאל היה רוכש את מירס, מניות הסלולר היו יורדות עוד יותר", העריך יעקובי.

המירוץ לרכישת מירס מירס גבר דרהי על חזי בצלאל, זאת על אף שבצלאל, החסר באחזקות בשוק התקשורת בארץ, הציע כ-200 מיליון דולר עבור חברת הסלולר.

בעוד שכל מתמודד על מירס היה בוחן דרכים להגדלת נתח השוק של החברה הקטנה, יעקובי מעריך כי בצלאל היה פועל באופן אגרסיבי יותר בזירת המחירים מאשר שדרהי יכול להרשות לעצמו. "לדרהי יש מה להפסיד. אם יתחיל במהלך הורדת מחירים החברות יפגעו בו דרך הוט", מסביר יעקובי. לדבריו מצב זה, בו דרהי הוא שזכה במירס, הינו נוח יותר לשתי החברות.

בהסתכלות קדימה, יעקובי לא שולל את האפשרות שמהלך זה של דרהי יאיץ את הקונסולידציה בענף, כשציין את האפשרויות שעומדות כעת על הפרק למיזוג, בין סלקום לנטוויז'ן ובין פרטנטר לסמייל.

פסטיבל האייפון - "אף אחת לא תסבול"

באשר לחגיגות האייפון שפרצו הלילה בקול תרועה, אך בהיענות נמוכה יחסית מצדם של הלקוחות, יעקובי גורס כי בניגוד לקולות שמשמיעות החברות, המצב שנכפה עליהם על ידי חברת אפל דווקא צפוי להטיב עימן.

חברת אפל העולמית כפתה על החברות שיווק מקביל של המכשיר, כולל קמפיין משותף ונטול סימני הזיהוי של החברות על המכשיר. כמו כן, החברות התחייבו למכור בשנה הראשונה כ-100 אלף מכשירים כל אחת.

"לא מעניין מה היה אתמול מבחינת התורים", אמר יעקובי בעניין. "אני חושב שלא תהיה לחברות בעיה לשחרר את הכמויות שהתחייבו עליהם", העריך.

בעוד שהחברות מתלוננות על השיווק המקביל הכפוי, תוך ניסיון של החברות לבדל עצמן, יעקובי דווקא טוען כי שלושתן דווקא צפויות להרוויח מהמהלך. לדבריו, במצב שכזה אין לחברות הסלולר אינטרס למלחמת מחירים, כשהקמפיין המשותף בו פצחו יחסוך לחברות עלות פירסום. העובדה כי הצרכן הישראלי חובב טכנולוגיות גם היא תומכת בהשקפה זו.

"הגידול בנתח השוק של האייפון יבוא על חשבון מכשירים אחרים", אמר יעקובי שצופה עלייה בשדרוגי המכשירים. יעקובי מעריך שהעלויות הגדולות שהשקיעו החברות, ויתכן יפגעו בהן בתקופה הקרובה, יכוסו עד סוף 2010. "בניגוד לאומרים שזוהי מכה כואבת, במדינה שיש בה שיווי משקל מדהים של שלוש חברות כשכולן משיקות את המכשיר, אף אחת לא תסבול", טוען יעקובי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות