המוסר הישראלי: 51% מוכנים לקנות מוצרים מזוייפים - אין העדפה מותגית

כך עולה מסקר חדש העוסק בהעדפה מותגית, שנערך על ידי איגוד לשכות המסחר והמרכז ללימודים אקדמיים. עוד עולה מהסקר כי ל-28.42% אין שום בעיה עם רכישת זיופים
 | 
telegram

"ציבור הצרכנים נעשה ביקורתי יותר. ישנה הבנה רחבה יותר בקרב ציבור הצרכנים כי טיב המוצר ועלותו הכספית הינם בעלי חשיבות רבה יותר מאשר שם המותג", כך אמר יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר בהתייחסו לנתונים סקר חדש העוסק בהעדפה מותגית, שנערך על ידי איגוד לשכות המסחר והמרכז ללימודים אקדמיים. עו ציין דסקל, "ניתן לראות כיום כי המשבר הכלכלי נותן אותותיו בכל הקשור ברכישות מותגים".

הסקר מלמד ש-34.7% מעדיפים לקנות מוצרים ממותגים שכידוע עלותם יקרה יחסית. 45.36% ציינו שיעדיפו מותגים בתנאי שהמחירים סבירים. רק 19.95% ענו "שאינם בודקים לפי המותג אלא לפי המחיר".

מנתוני הסקר עולה, שכאשר הישראלים קונים מוצרים ממותגים לילדיהם ענו 51.6% מהנשאלים שאינם בוחרים על פי המותג, אלא על פי המחיר וטיב המוצר. 21.31% מהם מאפשרים לילדיהם לבחור מוצר ממותג אחד או שניים בעוד ש-27.05% ענו שהם קונים לילדים מוצרים ממותגים כדי שלא יהיו שונים מילדים אחרים.

על השאלה האם אתם קונים או תקנו מוצרים ממותגים מזויפים ענו כ-51% שבחלק מהמוצרים אין להם בעיה לקנות מותגים מזויפים. 28.42% ענו שאין להם שום בעיה עם רכישת זיופים ורק 20.49% אמרו שאינם קונים מותגים מזויפים.

לכתבה: ראיון לוחמני: "מיליון זוגות מזויפים הושמדו, היום כולם יודעים שעם קרוקס לא מתעסקים"


מהסקר עולה שגם לחלק גדול מהצרכנים במרכולים (סופר) 41.5% אין העדפה ברכישת מוצרי מזון ממותגים. 33.88% סבורים שבחלק מהמוצרים הם מעדיפים את "הדבר האמיתי" בעוד שכ-25% חושבים ששם החברה מעיד על טיב המזון ואיכותו.

עוד עולה מהסקר כי 60.93% משיבים מעדיפים להיות חברים במועדון לקוחות, 25.96% ציינו שהם מעדיפים לרכוש באמצעות האינטרנט ואילו 13.11% ענו שהם מעדיפים לעקוב אחר פרסומי מכירות.

*הסקר הקיף 366 נשאלים, מנהלים ומקבלי החלטות בשיווק, מכירות ופרסום, שהשתתפו בועידת השיווק השנתית 2009, של המרכז ללימודים אקדמיים ואיגוד לשכות המסחר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות